KristinaRT skrev:
Lite OT, men Wildfire var fruktansvärd!!! En gång och aldrig mer, och då gillar jag bergodalbanor (mycket!), men Wildfire var för mycket.....

Snygg pool, förrsten - skulle vilja göra något liknande :)
Då ska du testa X2 på Six Flags Magic Mountain i LA. Kolla in den på Youtube. Det är det sjukaste jag åkt och sett ;)
 
KristinaRT
Ramnemark skrev:
Då ska du testa X2 på Six Flags Magic Mountain i LA. Kolla in den på Youtube. Det är det sjukaste jag åkt och sett ;)
Är den värre än Wildfire så aldrig i livet, då vill jag inte ens titta :)
Läste någonstans att Wildfie är en av världens häftigaste (hur man nu kan bedömma det), och det är kul att ha åkt den, men en gång räcker......
 
Redigerat:
Pågående installation av en ovanmarkspool med en trästruktur runt på en gräsmatta med sjöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter en dag med 6års kalas och bilverkstadsbesök rullar det åter på.
 
  • Gilla
maah och 1 till
  • Laddar…
Det rör på sig, om än långsamt pga väder och annat..
Om det någon blir en "nästa pool" så blir nog den fyrkantig! :rolleyes:

Rund pool med pågående byggnation av trätrall runtomkring på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har en plan för trappen som är tänkt att gå längs hela framsidan, få se om test hinns med idag. :)
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
...ja när man bygger och även därefter blir man uppmärksam på hur mycket extra arbete en del val man gjort skapat...
 
MathiasS skrev:
...ja när man bygger och även därefter blir man uppmärksam på hur mycket extra arbete en del val man gjort skapat...
"Äh det löser man under resans gång, det kan inte ta mer än en halvdag att få till den o den lösning..." jo tjena.. :)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Leverans av byggmaterial från bygghandel, staplade brädor vid en grusgång, röd villa och pool i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Morgonleverans från Karl Hedin, bara o köra på...
Just ja, vädret..
Byggprojekt av trädäck runt ovanmarkspool med leverans av byggmaterial på en gråmulen dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:|
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
L
Spännande projekt det blir väldigt fint. Ser att poolen ligger en bit från huset och ganska nära vägen. Varför detta valet istället för att lägga den i anknytning till befintlig altan?
 
Lewdis skrev:
Spännande projekt det blir väldigt fint. Ser att poolen ligger en bit från huset och ganska nära vägen. Varför detta valet istället för att lägga den i anknytning till befintlig altan?
Baksidan av huset är för smal för poolplacering, har en stor björk som skuggar och skräpar ner, visst den sprider björkfnas bort till poolen nu också men...

Poolen hamnade där den hamnade för att inte bli i vägen för kommande gång in till huset, ny entré på gång, flerårigt projekt. Vi började med att lägga igen den gången när vi flyttade in för 9år sedan... nu är det planer på en ny :rolleyes: Sen ligger kulverten till garaget nära befintlig altan och...

Det finns även, inte helt förankrade, planer på att ersätta staketet med en häck, sen ska det upp nån form av spalje på 2-3sidor av trädäcket. :)
 
Igår skruvades det någon rad trall efter barnfotboll och en kort sväng med båten för att kolla in båtarna som var med i årets Poker Runn, 75st anmälda i år som tillika var 10års jubileum.
Pågående bygge av trätrall runt en rund ovanmarkspool i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dagens arbete började med att kortla och förbereda för frisen på ena vinklade kortsidan. Åkte på en extra 45x145 för att styva till det lite i hörnet, sedan några till rader trall.
Obehandlad trätrall under konstruktion på gräs med ytterligare trallvirke i bakgrunden och en SUV parkerad längre bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Vad tror församlingen om denna lösning för trappen? Borde bli som DrAlban skulle sagt, stabilt!? Det är alltså skruvat från båda sidor med 8x130mm.
Trappa under konstruktion med skruvade trappsteg på betongplattor, gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur stort utrymme bör jag tänka mig för pool-tekniken (filter, pump, ventiler mm) min tanke är bygga en hylla under trallen där detta kommer placeras. Och då höjden mellan mark och trall inte räcker till riktigt blir det nån "bänk" ovanför.
 
Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Kommer nog funka fint det där även om det förstås är *lite* fisk med plattor under.

Angående teknikrum så beror väl storleken lite på vad du vill få plats med framöver och hur du vill installera det.

Bygger du två meter brett och 80-100cm djupt och så högt det går så får du plats. Jag har klämt in rubbet på halva det utrymmet, men då blir det tight.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Kommer nog funka fint det där även om det förstås är *lite* fisk med plattor under.

Angående teknikrum så beror väl storleken lite på vad du vill få plats med framöver och hur du vill installera det.

Bygger du två meter brett och 80-100cm djupt och så högt det går så får du plats. Jag har klämt in rubbet på halva det utrymmet, men då blir det tight.
Trappen får ja ta fusket med :) Det kommer inte synas och spar tid och min rygg. ;)

Tackar för tipset ang. utymmet - det är precis nå sånt som skulle få plats där jag 'Ernst´at fram bilden' (y)
På sikt kanske de blir nån form av mätare, kloreringsjox men så länge man får plats med rördragning bör det ordna sig gissar jag.
 
Men nu måste du ha provbadat? :cool:
 
fgo skrev:
Men nu måste du ha provbadat? :cool:
Det kortfattade och rakryggade svaret lyder: -Nej....
Hoppas barnen ska hinna i innan det är dags för vinter.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.