E
L Lechuza skrev:
På vilket sätt skulle företaget INTE ta ansvar för detta? Jag hävdar ju att det är fel på produktens egenskap.
Den användes "fel". Såklart inte givet att glaset spricker under specifika omständigheter, men det är inte produkten i sig som orsakat detta. Hade du haft en matta eller vadsomhelst som skapat värme på fel sätt så hade ju samma sak hänt.

Hade det varit mitt företag så hade jag inte gett dig en krona. Typ som att du köper en sportbil, kör för fort, och sedan förväntar dig att säljaren ska betala böter.
 
E enoch85 skrev:
Den användes "fel". Såklart inte givet att glaset spricker under specifika omständigheter, men det är inte produkten i sig som orsakat detta. Hade du haft en matta eller vadsomhelst som skapat värme på fel sätt så hade ju samma sak hänt.

Hade det varit mitt företag så hade jag inte gett dig en krona. Typ som att du köper en sportbil, kör för fort, och sedan förväntar dig att säljaren ska betala böter.
Håller inte riktigt med dig, tycker att i detta fallet borde man ha en färgmarkerad text i varukorgen tex med kort info om att fönster kan spricka av värmeutveckling och en länk till att läsa mer.

Och faktiskt, läser du fordonets instruktionsbok så står det tydligt att tillverkaren frånsäger sig ansvar för risktagande användande eller användning i hög fart, hård körning etc.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Man kan undra på vad den kommentaren grundar sig på, i mitt tycke så är det en form av bekännelse på att dom vet något, men inte informerat om att om dom sätts på en direkt solsida så kan det med större glasytor göra att dom spricker. Har du talat med VD:en om detta eller bara någon kundtjänst. Kommer du ingen vart, så slå en signal till konsumentrådgivningen i kommunen om det finns eller till konsumentverket och dryfta det som hänt er. Nu tror jag inte jag kan tillföra mer i tråden. Kom gärna tillbaka med vad resultatet blev som ett avslut på tråden.
Det är enbart VD:n Petter jag talat med. Direkt när han sa den meningen om att man borde kanske tänka på hur man använder plisseerna högg jag honom och menade att där medgav han att man ska tänka på hur man använder dom vilket absolut inte står på hemsidan. Alltså produktfel.

Han sa givetvis aldrig mer den meningen igen efter de samtalet, förmodligen för han blev helt stum när jag gav svar på tal.
 
E enoch85 skrev:
Den användes "fel". Såklart inte givet att glaset spricker under specifika omständigheter, men det är inte produkten i sig som orsakat detta. Hade du haft en matta eller vadsomhelst som skapat värme på fel sätt så hade ju samma sak hänt.

Hade det varit mitt företag så hade jag inte gett dig en krona. Typ som att du köper en sportbil, kör för fort, och sedan förväntar dig att säljaren ska betala böter.
Du är ute och snurrar.

Den ska ju inte kunna användas ”fel” enligt företaget. Det ska gå att använda produktens egenskap.
 
E
K kurlakarl skrev:
Håller inte riktigt med dig, tycker att i detta fallet borde man ha en färgmarkerad text i varukorgen tex med kort info om att fönster kan spricka av värmeutveckling och en länk till att läsa mer.

Och faktiskt, läser du fordonets instruktionsbok så står det tydligt att tillverkaren frånsäger sig ansvar för risktagande användande eller användning i hög fart, hård körning etc.
Ok, så Plisséexperten missade att friskriva sig detta, och då är det deras fel att det händer?
 
E enoch85 skrev:
Ok, så Plisséexperten missade att friskriva sig detta, och då är det deras fel att det händer?
Ja givetvis? Som kund förväntar du dig att kunna använda en produkt som den är tänkt givet de inte står någon information i de finstilta som säger annat.

Inte jag som ska bara försökskanin på en produkt, ska vara testar och fungera som tänkt.
 
D
E enoch85 skrev:
Den användes "fel". Såklart inte givet att glaset spricker under specifika omständigheter, men det är inte produkten i sig som orsakat detta. Hade du haft en matta eller vadsomhelst som skapat värme på fel sätt så hade ju samma sak hänt.

Hade det varit mitt företag så hade jag inte gett dig en krona. Typ som att du köper en sportbil, kör för fort, och sedan förväntar dig att säljaren ska betala böter.
Sluta svamla, man kan inte jämföra att hänga en matta innanför ett fönster med en särskild produkt avsedd för just detta ändamål.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
Jepp håller med. Men faktum kvarstår att sprickorna har uppstått pga deras produkt och hur man kan använda den.
Står det något i anvisningarna hur nära fönster de får monteras?
 
K kurlakarl skrev:
Tycker inte att du blir så nertryckt här i tråden. Vi är ett par som konstaterat att det nog vore en bättre lösning med markiser istället, vilket också kan vara upplysande för andra som läser, vilket du ju verkar vurma för. Att du sedan blir kränkt av den informationen och blir bemött därefter är en annan sak.
sant, kan vara upplysande för andra framtida mörkbeläggnings spekulanter att köpa markiser.

Men när jag läste de du och några skrivit lät de spydigt och gjorde mig irriterad, va de inte fallet ber jag om ursäkt för tonen.
 
  • Älska
kurlakarl
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Står det något i anvisningarna hur nära fönster de får monteras?
Jepp, 10mm. Följer de också utan problem.

allting står i mitt första inlägg.
 
L Lechuza skrev:
Jepp, 10mm. Följer de också utan problem.

allting står i mitt första inlägg.
Kan du ta bilder av instruktionerna du fick och ladda upp?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kan du ta bilder av instruktionerna du fick och ladda upp?
Instruktionsguide för montering av plisségardin Flex med bilder och text, skärmdump från plissexperten.se webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns inte så många instruktioner att följa direkt.
 
Walle85
K kurlakarl skrev:
Är dina plisseer eldrivna eller varför tycker du att det är en rimlig jämförelse? En helt vanlig eldriven markis till ett vanligt fönster kostar ett par tusenlappar för övrigt. En större modell på 4 meter får du för 5 papp. Jag tror att du gjorde ett förhastat och dåligt beslut tyvärr. Det blir läropengar.
Kanske lite OT, vart får jag tag på 4 meter breda eldrivna markiser för 5 papp, har behov av 2 st på vår balkong i söderläge?
 
Har flex gardiner från plisseexperten i lite olika varianter, utan problemer. Men har ingen gardiner i direkt söderläge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.