16 757 läst · 376 svar
17k läst
376 svar
PEth, vad gäller?
Allt som betyder att du har alkoholproblem kan förstås leda till indraget körkort.Jarlingar skrev:
Jag kan inte se att jag försvarar något vansinne. Mest vansinniga verkar väl de vara som tror att läkare bara är intresserade av att rycka körkortet fortast möjligt.
I Sverige så tillämpar vi oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Men detta skiter aktivister inom läkarskrået och transportstyrelsen högaktningsfullt i.
Det är detta jag motsätter mig.
Och ni försvarar detta.
Men detta skiter aktivister inom läkarskrået och transportstyrelsen högaktningsfullt i.
Det är detta jag motsätter mig.
Och ni försvarar detta.
Man ska nog vara lite försiktig med att använda ordet alkoholist så fort det kommer på fråga om en person dricker mer än genomsnittet. En del männinskor kan häva i sig mer än vad många tror är fysiskt möjligt UTAN att vara alkoholist.BirgitS skrev:
Jag ser inte att diskussionen gäller alla som dricker mer än genomsnittet.Freestyler skrev:
Problemet är ju att vissa handläggarbefattningar hos vissa myndigheter tenderar att dra till sig människor med lite extremistiska värderingar och aktivistiska drag. Finns liknande problem bland miljöhandläggare hos länsstyrelse och kommun tex, men man pratar aldrig om det. Åtminstone inte öppet.BirgitS skrev:
Så, fråga. De kommer att tala om, och du kan neka.Jarlingar skrev:
Du killgissar och har 100% fel.
Jag kollade upp en provtagning jag gjort, där PEth definitivt inte var nödvändigt, och PEth var med!
Jag blev heller inte informerad om att det skulle testas.
Det är länkat flera gånger i tråden till läkartidningen och där framkommer att PEth är väldigt individuellt och extremt osäkert att använda som mätverktyg.