Bra att folk börjar vakna över detta elände.
Här i Göteborgstrakten har min inte börjat visa tecken än.
Var minus 4 i morse så fortfarande är det för kallt för att se om min kamp gett mer resultat.

Som trådstartare så får jag säga att jag är förvånad efter 8 år att den skjuter skott redan nu. Mina första få kvarvarande kom nu, men har stannat av lite pga frostnätter. Dock nytt rekord, den har alltid varit på G i slutet av april/början av maj annars. Verkar bli en annorlunda säsong.

• Wow
  • Gilla
zzelma och 2 till
  • Laddar…
B Bichonen skrev:
Satt och slösurfade på hus och tomter till salu och kom in på Hemverket.
ÄNTLIGEN (y) ser jag en fråga dom ställer till sina säljare och som svaras på öppet.
Det börjar sjunka in hos mäklare nu.

Finns det Parkslide på fastigheten eller i dess närhet? (Parkslide är en seglivad växt med mycket stark spridningskraft och liknar bambu till utseendet.)
Nej
[länk]

Finns det Parkslide på fastigheten eller i dess närhet? (Parkslide är en seglivad växt med mycket stark spridningskraft och liknar bambu till utseendet.)
Nej, inte vad vi vet
[länk]
Att svara för närhet av fastighet är konstigt detta kan man aldrig begära attt man ska ha koll på

på fastighet ok

Växer det 5cm utanför gränsen har man nog koll på det.

Bra att skyltar börjar komma upp på återvinningscentraler (som antagligen "återvinner" komposthögen som matjord).

Informationskylt från Tekniska verken som varnar för att slänga parkslide och instruerar hur man korrekt gör sig av med den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen och 12 till
  • Laddar…
Växer ur en gammal stubbe Röda skott växer ur en stubbe omgiven av vissnat gräs.
Skapa konto
Ung växt som spirar från en stubbe omgiven av torrt gräs och löv.
Skapa konto
Färgrika skott som växer ur torrt gräs och löv på marken.
Skapa konto

Det där är inte parkslide, liknar mera en Cornus alba korallkornell. Finns i ett antal olika namnsorter.

Inte Parkslide.

Rebecca124
Hallå! Grannen har sjukt mycket parkslide och vi börjar få in det på vår tomt. Precis i angränsning till vårt uthus. Tyvärr väldigt kuperat där. Har grannen något ansvar i denna fråga? Tänker om de kommer skada mitt hus. Någon som testat får eller getter med framgång

Nej, inte mer än moraliskt ansvar.

Rebecca124
D Daniel 109 skrev:
Nej, inte mer än moraliskt ansvar.
Tråkigt. Det börjar förstöra uthuset då det letat sig in. Ska kolla med grannen som bara är sommarstugegäster nästa gång de är här vad de säger om saken. J*vla p*ss s**t h*elvete

Det är ju bra om ni kan komma överens om att den ska bort. Det är en bra start, sedan är det bara att vara envis. Det är ingen snabbfix.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Rebecca124
D Daniel 109 skrev:
Det är ju bra om ni kan komma överens om att den ska bort. Det är en bra start, sedan är det bara att vara envis. Det är ingen snabbfix.

Ja absolut! De är i stort sett aldrig i sin sommarstuga men tycker de att de är okej att jag bekämpar den på deras tomt gör jag det mer än gärna. Har du blivit av med den? Vilket är de bästa sättet tycker du?

• Gilla
Destrier
  • Laddar…
Det bestånd jag bearbetar minskar, men av med det är jag nog inte på många år. Jag lägger å andra sidan inte stora resurser på att bli av med det. Det är ett långt lågintensivt projekt.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.