1 537 434 läst · 5 401 svar
1537k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Bra att folk börjar vakna över detta elände.
Här i Göteborgstrakten har min inte börjat visa tecken än.
Var minus 4 i morse så fortfarande är det för kallt för att se om min kamp gett mer resultat.
Här i Göteborgstrakten har min inte börjat visa tecken än.
Var minus 4 i morse så fortfarande är det för kallt för att se om min kamp gett mer resultat.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Som trådstartare så får jag säga att jag är förvånad efter 8 år att den skjuter skott redan nu. Mina första få kvarvarande kom nu, men har stannat av lite pga frostnätter. Dock nytt rekord, den har alltid varit på G i slutet av april/början av maj annars. Verkar bli en annorlunda säsong.
Att svara för närhet av fastighet är konstigt detta kan man aldrig begära attt man ska ha koll påB Bichonen skrev:Satt och slösurfade på hus och tomter till salu och kom in på Hemverket.
ÄNTLIGEN ser jag en fråga dom ställer till sina säljare och som svaras på öppet.
Det börjar sjunka in hos mäklare nu.
Finns det Parkslide på fastigheten eller i dess närhet? (Parkslide är en seglivad växt med mycket stark spridningskraft och liknar bambu till utseendet.)
Nej
[länk]
Finns det Parkslide på fastigheten eller i dess närhet? (Parkslide är en seglivad växt med mycket stark spridningskraft och liknar bambu till utseendet.)
Nej, inte vad vi vet
[länk]
på fastighet ok
Växer det 5cm utanför gränsen har man nog koll på det.
Det där är inte parkslide, liknar mera en Cornus alba korallkornell. Finns i ett antal olika namnsorter.
Hallå! Grannen har sjukt mycket parkslide och vi börjar få in det på vår tomt. Precis i angränsning till vårt uthus. Tyvärr väldigt kuperat där. Har grannen något ansvar i denna fråga? Tänker om de kommer skada mitt hus. Någon som testat får eller getter med framgång
Nej, inte mer än moraliskt ansvar.
Det är ju bra om ni kan komma överens om att den ska bort. Det är en bra start, sedan är det bara att vara envis. Det är ingen snabbfix.
D Daniel 109 skrev:
Ja absolut! De är i stort sett aldrig i sin sommarstuga men tycker de att de är okej att jag bekämpar den på deras tomt gör jag det mer än gärna. Har du blivit av med den? Vilket är de bästa sättet tycker du?
Det bestånd jag bearbetar minskar, men av med det är jag nog inte på många år. Jag lägger å andra sidan inte stora resurser på att bli av med det. Det är ett långt lågintensivt projekt.