76 096 läst · 183 svar
76k läst
183 svar
Ombyggnad källare från 1865
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Nu börjar barnens rum ta form.
M maria01 skrev:
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.Catharina_i_stan skrev:
Du behöver inte förstå deras val. Däremot borde du förstå att man inte så totalt dissar vad någon har gjort och lagt ned både sin själ, tid och pengar. Mår du bättre av att berätta hur det borde ha gjorts, i dina ögon? Oerhört trist inlägg.Y Ylvaylva skrev:Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Kul med positiva tillrop… 👍Y Ylvaylva skrev:Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
Hej Bosses, jag tror det ibland är viktigt att man får skriva det man ser och känner. Att bara ha ”ja” sägare runt sig är inte upplyftande. Vad vet du eller jag om hur mycket själ som lagts ner? Det som verkar finnas är ekonomi, att köpa till en sådan källare kostar. Tips nästa gång, ta hjälp av en skicklig inredare, med känsla för miljön.B Bossesv skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 264 inlägg
Det här är ett av de mest fantastiska projekt här på BH och det är ett så grymt arbete ni lagt ner, så jag hoppas verkligen på uppdateringar. Jag säger inte att jag är värd det ;-) men ni är värda all credd ni kan få för detta!Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
/Workingclasshero
Hej, mitt inlägg är inte elakt eller personangrepp, det handlar om att ge feedback på det ni visar upp. Om ni inte kan ta konstruktiv kritik, utan definierar det som osnällt, då är det ju verkligen ja sägare som får yttra sig här. Sen handlar det inte om design, tror inte de yngsta familjemedlemmarna fått välja inredning/ material till kök och badrum. Huvudsaken att ni trivs men låt människor tycka till, lägg annars inte upp bilder.Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍

JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
§ 5.7 Specialregel om projekttrådar & kommentarer till redaktionella artiklar om husbyggen
Den som startar en projekttråd (TS) gör det oftast för att visa upp vad man gör och dela med sig av sina erfarenheter, något som vi välkomnar varmt. Visa hänsyn till TS, som bestämmer själv hur man vill utforma sitt byggprojekt och även hur ofta man vill uppdatera tråden. Tänk på att den som bygger ett hus lägger ner sin själ och hjärta i det. Håll det för dig själv om du inte gillar det, utan ge konstruktiv kritik om något. Inlägg där man bara säger att någons hus är fult kan komma att raderas utan att vi informerar om det.
Ovan är alltså ett utdrag ur forumreglerna.
Den som startar en projekttråd (TS) gör det oftast för att visa upp vad man gör och dela med sig av sina erfarenheter, något som vi välkomnar varmt. Visa hänsyn till TS, som bestämmer själv hur man vill utforma sitt byggprojekt och även hur ofta man vill uppdatera tråden. Tänk på att den som bygger ett hus lägger ner sin själ och hjärta i det. Håll det för dig själv om du inte gillar det, utan ge konstruktiv kritik om något. Inlägg där man bara säger att någons hus är fult kan komma att raderas utan att vi informerar om det.
Ovan är alltså ett utdrag ur forumreglerna.
Den typen av feedback kan man ge i förhand - t ex om någon frågar "blir ett grönt eller grått kök snyggast i mitt hus?. Att i efterhand kritisera valet när någon redan lagt tid och pengar på nytt grönt kök är knappas konstruktiv kritik.Y Ylvaylva skrev:Hej, mitt inlägg är inte elakt eller personangrepp, det handlar om att ge feedback på det ni visar upp. Om ni inte kan ta konstruktiv kritik, utan definierar det som osnällt, då är det ju verkligen ja sägare som får yttra sig här. Sen handlar det inte om design, tror inte de yngsta familjemedlemmarna fått välja inredning/ material till kök och badrum. Huvudsaken att ni trivs men låt människor tycka till, lägg annars inte upp bilder.
Själv tycker jag källaren blir helt fantastisk och hoppas att vi får fortsätta följa projektet 🙂
/Krille
Redigerat:
"... viktigt att man får skriva det man ser och känner." Va? Är det nån form av rättighet att oombedd dela med sig av sina tankar, så till den grad att det är ok kritisera både TS och vad TS lagt ned sin själ i. Eller är det helt enkelt avundssjuka, med tanke på ditt svar nedan till TS. Ditt inlägg är pinsamt, dina följande inlägg fortsätter på i samma spår.Y Ylvaylva skrev:Hej Bosses, jag tror det ibland är viktigt att man får skriva det man ser och känner. Att bara ha ”ja” sägare runt sig är inte upplyftande. Vad vet du eller jag om hur mycket själ som lagts ner? Det som verkar finnas är ekonomi, att köpa till en sådan källare kostar. Tips nästa gång, ta hjälp av en skicklig inredare, med känsla för miljön.
Du borde faktiskt be TS om ursäkt.
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Vita beläggningar under nytt tak
Utbyggnad och tillbyggnad -
Svartmögel, sanera eller riva och bygga om?
Soldäck på carport
Kan man fästa bärlina till trädäck direkt på krypgrunden
Glömde diffspärr bakom balkong.
Utbyggnad och tillbyggnad