75 176 läst · 183 svar
75k läst
183 svar
Ombyggnad källare från 1865
Det var såklart menat som en uppmuntrande uppmaning snarare än ett krav. Är väl bra att vi visar intresse för tråden så den inte faller i glömska?R roli skrev:
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Hej! Det har varit stiltje i källaren ett tag. Blev inte nöjd med den nya rördragningen och pausade ett tag. Har försökt få en annan byggledare, men har inte lyckats. Nu kommer en ny arkitekt i övermorgon och ska kolla på trapplösningen.
Det är inte ett så enkelt projekt det här och svårt att hitta lämpliga personer med idéer om hur man ska göra…
Det är inte ett så enkelt projekt det här och svårt att hitta lämpliga personer med idéer om hur man ska göra…
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Catharina_i_stan skrev:Hej! Det har varit stiltje i källaren ett tag. Blev inte nöjd med den nya rördragningen och pausade ett tag. Har försökt få en annan byggledare, men har inte lyckats. Nu kommer en ny arkitekt i övermorgon och ska kolla på trapplösningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Catharina_i_stan skrev:Hej! Det har varit stiltje i källaren ett tag. Blev inte nöjd med den nya rördragningen och pausade ett tag. Har försökt få en annan byggledare, men har inte lyckats. Nu kommer en ny arkitekt i övermorgon och ska kolla på trapplösningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Nu blev det lite många dubbletter, men ni kanske förstår varför jag är missnöjd…
Det där gör ju att iden med tegelvalvat tak försvinner...
En ide vore ju att så mycket det går lägga rören vid befintliga rör och sen ännu mer på sidan upp mot taket i tappen, ej i taket"
Sen göra en 60-70 tals lösning med att boxa in dem och sätta fekj-sten-dekor på utsidan boxen så att den mer smälter in i omgivningen.
Underbart projekt förövrigt
En ide vore ju att så mycket det går lägga rören vid befintliga rör och sen ännu mer på sidan upp mot taket i tappen, ej i taket"
Sen göra en 60-70 tals lösning med att boxa in dem och sätta fekj-sten-dekor på utsidan boxen så att den mer smälter in i omgivningen.
Underbart projekt förövrigt
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Jo, det var så jag hade tänkt det. Får se hur jag gör.
Det var naturligtvis menat som en uppmuntran! Förstår inte hur du kunde få det till någoting negativt?R roli skrev:
Vad är det som går i rören?Catharina_i_stan skrev:Hej! Det har varit stiltje i källaren ett tag. Blev inte nöjd med den nya rördragningen och pausade ett tag. Har försökt få en annan byggledare, men har inte lyckats. Nu kommer en ny arkitekt i övermorgon och ska kolla på trapplösningen.
/Tom
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Jag har inte velat gå ner i källaren på ett tag då det är lite trist att jag inte kommit vidare.T tompajo skrev:
Igår träffade jag en arkitekt som ska göra en modell för att få till trappan.
Det känns jättekul och jag hoppas att det kommer vidare nu.
Otroligt häftigt projekt! Hur gjorde ni för att få så fin lyster i graniten efter blästringen?
Tillbyggare
· STOCKHOLM
· 69 inlägg
Nu har en dremmel fått göra finliret och lite linolja fixat finishen. Nu hoppas jag att det närmar sig slutet på detta projekt. Montering av hyllor sker härnäst.M MarkusMogul skrev:
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Superfint! Får man fråga vilket material ni använt i fogen (vi håller på med liknande projekt men i betydligt mindre skala)?Catharina_i_stan skrev: