Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
Fantastisk fint ni gjort det.
Vilket tålamod ni haft att driva projektet så länge.
Jag älskar tegelvalven och väggarna med de större stenarna.
Badrummet var riktigt läckert.
Hoppas du postar fler bilder.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
C Cff skrev:
Titta gärna ytterligare en gång på trådstarten. Där hittar jag inget som pekar på att TS ber "människor tycka till" - det ställs en fråga om hur man man kan göra med väggarna.
Var på forumet står det att det är till för att människor skall tycka till? TS delar med sig om ett spännande projekt och det är vi många som är tacksamma för. Ett civiliserat samhälle och umgänge innebär för de flesta inte att man skall kritisera främlingar som inte specifikt bett om det det (eller genom sitt beteende, t.ex. genom att kritisera andra, implicit "önskat det").
Detta är ett diskussionsforum och ger man sig in i ett sådant måste man kunna ta kritik. Alla tycker ju inte likadant och tur är det.

Nu var ju inte heller Ylvaylvas inlägg direkt kritik utan ganska vänligt upplagt med dennes tankar kring vad som presenterats i tråden.
 
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
udihow udihow skrev:
Detta är ett diskussionsforum och ger man sig in i ett sådant måste man kunna ta kritik. Alla tycker ju inte likadant och tur är det.

Nu var ju inte heller Ylvaylvas inlägg direkt kritik utan ganska vänligt upplagt med dennes tankar kring vad som presenterats i tråden.
Vi tolkar nog forumets funktion lite olika... i det här fallet tänker jag att t.ex. §5.7 känns tillämplig:
"§ 5.7 Specialregel om projekttrådar & kommentarer till redaktionella artiklar om husbyggen
Den som startar en projekttråd (TS) gör det oftast för att visa upp vad man gör och dela med sig av sina erfarenheter, något som vi välkomnar varmt. Visa hänsyn till TS, som bestämmer själv hur man vill utforma sitt byggprojekt och även hur ofta man vill uppdatera tråden. Tänk på att den som bygger ett hus lägger ner sin själ och hjärta i det. Håll det för dig själv om du inte gillar det, utan ge konstruktiv kritik om något. Inlägg där man bara säger att någons hus är fult kan komma att raderas utan att vi informerar om det."
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Förutom att du är otrevlig och bryter mot forumets regler för projekttrådar anser jag att du har dålig smak. Zink eller mässing är varken snyggt eller bekvämt, detta vita är ursnyggt mot stenväggen just för att det bryter och ger kontrast! Om du vill ge den typen av råd förslår jag att du hoppar till de forumdelar där folk faktiskt frågar.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.