Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
nej lyssna inte på trollet vi andra vill gärna se uppdateringar
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Hej Bosses, jag tror det ibland är viktigt att man får skriva det man ser och känner. Att bara ha ”ja” sägare runt sig är inte upplyftande. Vad vet du eller jag om hur mycket själ som lagts ner? Det som verkar finnas är ekonomi, att köpa till en sådan källare kostar. Tips nästa gång, ta hjälp av en skicklig inredare, med känsla för miljön.


den svenska avundsjukan lyser igenom
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Hej, mitt inlägg är inte elakt eller personangrepp, det handlar om att ge feedback på det ni visar upp. Om ni inte kan ta konstruktiv kritik, utan definierar det som osnällt, då är det ju verkligen ja sägare som får yttra sig här. Sen handlar det inte om design, tror inte de yngsta familjemedlemmarna fått välja inredning/ material till kök och badrum. Huvudsaken att ni trivs men låt människor tycka till, lägg annars inte upp bilder.
Hur exakt är det konstruktiv kritik menar du? Menar du att de ska riva ut allt och sälja all inredning för att köpa ny? Eller är det mer konstruktiv kritik till nästa källare de renoverar? Snälla, kom igen. Lägg ner.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Hur exakt är det konstruktiv kritik menar du? Menar du att de ska riva ut allt och sälja all inredning för att köpa ny? Eller är det mer konstruktiv kritik till nästa källare de renoverar? Snälla, kom igen. Lägg ner.
Nja, man kan även se det som en upplysning/tips för andra läsare som kanske inte tänker på att man kan ta hjälp av tex en inredningsarkitekt/designer. Detta är ett unikt objekt och tämligen svårt för en lekman att lyckas med inredningen. Det kan även vara så att ägarna inte orkat eller haft tid att lägga ner för interiören. När jag ser många projekt (främst nybyggen) saknas det ofta en hemtrevlig inredning, pricken över i:et så att säga.
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nja, man kan även se det som en upplysning/tips för andra läsare som kanske inte tänker på att man kan ta hjälp av tex en inredningsarkitekt/designer. Detta är ett unikt objekt och tämligen svårt för en lekman att lyckas med inredningen. Det kan även vara så att ägarna inte orkat eller haft tid att lägga ner för interiören. När jag ser många projekt (främst nybyggen) saknas det ofta en hemtrevlig inredning, pricken över i:et så att säga.
Det går utmärkt att framföra utan att såga TS val. Och är inte samma sak som konstruktiv kritik heller.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
U
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
Nej snälla lär dem inte det. Min sambo har blivit lärd samma sak, vilket gör att hon typ aldrig pratar med mig.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 18 till
  • Laddar…
Jag gick faktiskt och tänkte på den här tråden för någon vecka sedan, o så har det kommit lite nytt!

Ser helt fantastiskt ut må jag säga, är handfatet i glas?
 
M maria01 skrev:
den svenska avundsjukan lyser igenom
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
Y Ylvaylva skrev:
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Har personen som inrett källaren bett om din åsikt angående inredning?
Så jävla (ursäkta att jag svär) oförskämt av dig.
Tycker inte det är sådant man slänger tillbaka till dem som så generöst delar med sig av bilder. Du borde be om ursäkt.
Jag är så otroligt imponerad av allt det engagemang och arbete som lagts ned på detta spännande projekt!
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Detta är ett unikt objekt och tämligen svårt för en lekman att lyckas med inredningen.
Helt klart är objektet nära unikt i inredningssammanhang men det finns inget samhällsintresse i att inredningen ska bli "lyckad" enligt något mått, det enda som jag önskar är att fastighetsägaren blir nöjd med inredningen men inte ens det är ett krav.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Lena Elisabet Lena Elisabet skrev:
Har personen som inrett källaren bett om din åsikt angående inredning?
Så jävla (ursäkta att jag svär) oförskämt av dig.
Tycker inte det är sådant man slänger tillbaka till dem som så generöst delar med sig av bilder. Du borde be om ursäkt.
Jag är så otroligt imponerad av allt det engagemang och arbete som lagts ned på detta spännande projekt!
vad sa jag för fel?
 
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Nu börjar barnens rum ta form.
Väldigt kul att se, jätteinspirerande! Hoppas vi får fortsätta följa detta!
 
  • Gilla
Catharina_i_stan och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad sa jag för fel?
Oj förlåt ingenting Maria01.
Mitt inlägg var riktat till Ylvaylva.
Ber dig om ursäkt!
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Tafflig kommentar på någon annans projekt. Dels kanske det är vad TS gillar, och sen kostar ju dina förslag några hundra tusen extra. Tycker själv att projektet är imponerande och häftigt!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Hej, mitt inlägg är inte elakt eller personangrepp, det handlar om att ge feedback på det ni visar upp. Om ni inte kan ta konstruktiv kritik, utan definierar det som osnällt, då är det ju verkligen ja sägare som får yttra sig här. Sen handlar det inte om design, tror inte de yngsta familjemedlemmarna fått välja inredning/ material till kök och badrum. Huvudsaken att ni trivs men låt människor tycka till, lägg annars inte upp bilder.
Titta gärna ytterligare en gång på trådstarten. Där hittar jag inget som pekar på att TS ber "människor tycka till" - det ställs en fråga om hur man man kan göra med väggarna.
Var på forumet står det att det är till för att människor skall tycka till? TS delar med sig om ett spännande projekt och det är vi många som är tacksamma för. Ett civiliserat samhälle och umgänge innebär för de flesta inte att man skall kritisera främlingar som inte specifikt bett om det det (eller genom sitt beteende, t.ex. genom att kritisera andra, implicit "önskat det").
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Nu är det bara att hoppas att TS kommer tillbaka med fler uppdateringar, detta måste vara en av senaste årets absolut häftigaste projekt!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.