34 896 läst · 477 svar
35k läst
477 svar
Objudna katter - stängseltips
Lika som med lagar och det mesta annat?L L Jan skrev:
Såg i en annan tråd där du tyckte vetenskapliga rapporter var för svåra att förstå och oftast på engelska så du förkastade dem.
Jag förstår att du inte orkar läsa och ta in så mycket, men då bör du heller inte uttrycka dig tvärsäkert när du egentligen inte har en aning om vad du pratar om
Känns Skönt att någon förstår mig.J JohanLun skrev:
Läs igenom några "allmänna villkor" eller policyer. Klicka inte bara OK som 99,99% gör.
Så ser du själv.
Känns bra eftersom jag inte gjort något. Det var nära för några år sedan, men jag sänkte mig aldrig till deras nivå trots att jag var upprörd över deras beteende.K Krux skrev:
Hur känns det själv tycker du?
Tja med tanke på alla funderingar du verkar ha så känns det inte som du står över någon nivå.Nissens skrev:
Vet inte vad du menar med att ifrågasätta min empati som du gjort tidigare och nu hur jag känner mig. Du får gärna utveckla vad det är du menar
Sänkte mig till "deras nivå"? Jag skulle gärna vilja veta vad dina grannar gjorde som gjort att du hamnat på samma nivå om du ställt ut glykol eller stulit deras husdjur och lämnat till avlivning?Nissens skrev:
Vad var deras nivå?
Och varför vill du jämställa mig och andra med dina grannar? Om dina grannar körde BMW, kommer då alla som kör BMW att bära skuld för allt dina grannar gjort? Eller om de var AIKare? Eller vadsomhelst! Du är helt osannolik i dina resonemang! Dina fd grannar får ta ansvar för de eventuella lagbrott de gör. Jag kan inte ha någon aning om vad de gjorde. Men vad jag vet är att INGET de gjorde motiverar att du ska ställa ut glykol som drabbar djur och natur helt orelaterat till de eventuella grannar du hade ett horn i sidan till.
Och framförallt. Du kan inte jämställa oss här i tråden med dina grannar, du du inte har någon aning om förhållandena här.
Du kör alltid den här, "hur känns det..." "...jag har iallafall rent samvete..." och liknande.Nissens skrev:
Ta du ansvar för det DU skriver.
Om du har synpunkter på andra forummedlemmar, var så snäll att säg vad de gjort som är fel / olagligt / oetiskt eller rent allmännt bryter mot samhällets konventioner. Om du tycker alla kattägare, även de skötsamma, ska dras över samma kam som nån granne du hade för 5 år sen som inte hade rätt på sina katter tycker jag du är helt fel ute. Var specifik isåfall.
Om jag får kontra,
Hur känns det att vara forumets djurhatare? Glykol-Nissen? Inte stå för vad man skriver? Anklaga andra?