49 430 läst · 642 svar
49k läst
642 svar
Nya lagen om återvinning av textilier
Skitiga och trasiga kläder kommer med ändå menar jag. Vi får se hur det hela slutar, jag är schkeptisk!BirgitS skrev:
Jo dito....Jonatan79 skrev:
Spara kläderna hemma.
"
Nu uppmanar Sverige största avfallsbolag att behålla kläderna hemma tills andra system är på plats.
– Om du redan haft din tröja i garderoben i två år, då kanske du kan ha den där ett tag till, säger Karin Sundin, teknisk utredare på Stockholm Vatten och Avfall."
https://www.tv4.se/artikel/6EuUDrfr...para-dina-klaeder-hemma-i-vaentan-pa-loesning
Snälla rara, politiker serverar väljarna vad de tror gynnar dem. Så länge det inte avslöjas eller plötsligt uppmärksammas. Så har det varit överallt i hela världen sedan jag började följa politiken på allvar 1975.Slottsbäcksväktarn skrev:
Så länge som upphandlaren inte är extremt kunnig både som upphandlare (bra på att formulera mjuka värden) sam väldigt kunnig inom det specifika området som ska upphandlas (ser till att rätt kvalitativa samt kvantitativa värden är med) kommer lagen om offentlig upphandling göra att det alltid är attraktivt för ljusskygga företag att lägga orealistiska underbud för att vinna och försvinna.
Du har följt länge men inget begripit tydligen. Det är din typ av gubbiga grabbar, inte sällan utbildade i livets hårda skola, som bäddar för galningar som Trump, Erdoğan, Orbán och Putin och som kommer att leda oss till jordens undergång.TRJBerg skrev:
Dito.Slottsbäcksväktarn skrev:
Annars:
https://www.dn.se/sverige/sapo-regeringskansliets-egen-utredning-var-felaktig/
Ojjoj, tänk vad textilåtervinning kan bli en global världsfråga.Slottsbäcksväktarn skrev:
Kan vi inte ta det lite lugnt och ta frågan på rätt nivå.
Själv skulle jag nu vilja få beslutsfattare med ansvarig myndighet, Naturvårdsverk, osv, ta steget fram och ge sin bild av hur de tycker det fungerar och ev. förslag på åtgärder, inte bara peka mot kommunerna. Och bör göras här och nu, inte gömma sig utan erkänna "tänkte inte på det".
Tills det finns bättre lösning så lämnas textil för återbruk in och så justerar vi hos oss att det för återvinning blir "återvunnet" som restavfall till värmeverket.😉
Ibland får eget sunt förnuft råda.😇
Hm, du kan väl ändå inte vara så fantastiskt naiv att du tror på att politiker alltid är ärliga och aldrig far med osanning aller halvsanning för att få röster?Slottsbäcksväktarn skrev:
En röstberättigad person som blint litar på politikers löften och utfästelser inför ett val är farligare än Trump, Putin, Orban och Erdogan tillsammans, och tillhör avdelningen röstboskap.
Det är just sådana som röstade fram Trump t.ex.
En påläst och insatt person sovrar rätt friskt i löften och utfästelser och inser att retorik inte är sanning, och har väl aldrig varit det.
Tror inte jag har skrivit något som skulle kunna tolkas så.mikethebik skrev:
Det jag vänder mig emot är alla argument som går ut på att politiken och media är en korrupt sammansvärjning vars enda mål är att lura befolkningen - d.v.s. just den retorik som Trump m.fl. lever på.
Nja, ta det lite lugnt nu och fokusera på trådens syfte och släpp Trumpen.😂Slottsbäcksväktarn skrev: