1 874 595 läst · 6 028 svar
1875k läst
6,0k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Då vill man nog ha en med bra tryck men det har även med hur effektivt eventuellt turbomunstycke är. Grannen och jag hade ungefär samma Nilfisk med samma tryck fast mitt turbomunstycke var grymt mycket bättre vilket krävs för bra rengöring av garageuppfart och stenplattor. Detta vet jag för att hans maskin blev lika bra som min med mitt munstycke.S slothy skrev:Nästa vecka kommer de ha en Kärcher KHD3 högtryckstvätt för 1299:-. 380L/tim och 120 bar. Borde väl räcka för lilla villan? Vet inte riktigt vad jag skulle använda den till egentligen... Antar att det är en lite svagare variant, är det dumt att köpa sånt? Kommer inte tvätta bilen med den (självtvättshallen), kanske köra lite på stengången som är smutsig och ingrodd....
Jag köpte några VDE tänger från lidl nu (60 kr/st). Inte provklippt något än men kvaliteten kändes bra och helt klart prisvärd (inte knipex kvalitet så klart).nimhed skrev:
Nån av tängerna i butik kärvade lite men den hade säkert gått till sig, bara att plocka en annan ur högen.
Minimalt glapp i leden och gick snyggt och fint. Kan inte uttala mig om kvalitet på käftarna men för koppar och annat mjukt elrelaterat lär det funka fint och ge bra livslängd för priset.
Kollade och finns motsvarande set på amazon/aliexpress till liknande eller marginellt lägre peng. Men då blir toleranserna och glappet en överraskning vid leverans...
Tängerna har allmänt hållit en hyfsad nivå tycker jag.Algol skrev:
Såg dock härom året någon som isolationsprovade ett antal Kina-VDE-verktyg (ej Parkside) med mindre gott (men kanske inte oväntat) utfall. Så en intressant fråga är om de har någon form av certifiering?
Eller köper man dem för att de har en ball färg?
Står att dom är tillverkade av Conmetall meister gmbh i tyskland.C cpalm skrev:Tängerna har allmänt hållit en hyfsad nivå tycker jag.
Såg dock härom året någon som isolationsprovade ett antal Kina-VDE-verktyg (ej Parkside) med mindre gott (men kanske inte oväntat) utfall. Så en intressant fråga är om de har någon form av certifiering?
Eller köper man dem för att de har en ball färg?
Certifierad enligt IEC 609000 enligt etiketten. Men på tången står det IEC 60900 (nån som hade en dålig dag på jobbet?
Så certifiering har dom enligt etiketten men det behöver inte ha någon större korrelation med verkligheten. När det gäller 230 kommer man ju rätt långt på det mesta i gummiform så jag är inte jätteorolig men du har helt klart en poäng!
Nja, kollar du mer noga ser du att det saknas en nolla i IEC numret som är ingjutet i skänklarna. Så jag undrar ifall dom faktiskt är gjorda i kina för tyskarna brukar ha större kontroller än så.C cpalm skrev:
Det är sällan ett bekymmer att välja märkning från kina, dom trycker vad som helst. Elsäkerhetsverket har ju dömt ut massor av CE märkta laddare bland annat. "Chinese Export" märket är identiskt med CE stämpeln ibland
Detta gör att jag är lite misstänksam om dom faktiskt är certifierade. Maila Lidl/Conmetal meister hade varit intressant om dom kan leverera testprotokollet
Gå inte på allt du läser:Algol skrev:
Nja, kollar du mer noga ser du att det saknas en nolla i IEC numret som är ingjutet i skänklarna. Så jag undrar ifall dom faktiskt är gjorda i kina för tyskarna brukar ha större kontroller än så.
Det är sällan ett bekymmer att välja märkning från kina, dom trycker vad som helst. Elsäkerhetsverket har ju dömt ut massor av CE märkta laddare bland annat. "Chinese Export" märket är identiskt med CE stämpeln ibland
Detta gör att jag är lite misstänksam om dom faktiskt är certifierade. Maila Lidl/Conmetal meister hade varit intressant om dom kan leverera testprotokollet![]()
- https://en.wikipedia.org/wiki/CE_marking#"China_Export"
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Var hittar jag Ryobi sprängskisser och reservdelar
Verktyg, Maskiner & Fordon