1 874 595 läst · 6 028 svar
1875k läst
6,0k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Är där någon utrustning för att använda mjuka "korv" förpackningar?ullberg skrev:
Eftersom jag förhoppningsvis ska foga lite i helgen köpte jag fogpistolen - har inte provat med patron ännu men första känslan är att den förvisso är primärt gjord av plast men känns ändå ganska rejäl - väldigt rejäl om man tar priset relativt alternativa märken i åtanke. Precis som de tjusiga märkena backar den automatiskt någon cm när man släpper avtryckaren (minska spill)
Hade tänkt köra buy once, cry once men givet vad Makita / Bosch (övriga batterisystem jag är djupt investerad i) tar för sina blev det lite för mycket cry för att jag skulle gå den vägen - inte minst när timingen dessutom passade bra…
Jag tror verkligen inte det är rätt för den som går och fogar hela dagarna men för en hobbyfogare tror (hoppas) jag det kan funka.
/U
Jag blev tvungen att använda garantin på en maskin från Lidl. Gick väldigt smidigt. Kontaktade kundtjänst och fick uppgifter till dom som sköter garantiservicen. Därifrån skickade dom en fraktsedel till mig så jag kunde skicka in maskinen. 2 dagar efter att jag skickade in maskinen så kunde jag hämta ut den från en box.C cpalm skrev:Min erfarenhet är att man inte kan reklamera verktygen i butik, utan måste vända sig till kundtjänst centralt som har en hyfsat krånglig process för att hantera det.
Det är till och med att de själva rekommenderade mig att gå tillbaka till butiken och utnyttja öppet köp istället för att reklamera. Alltså lämna tillbaka en trasig grej och låtsats att man ångrat sig. 😮
Garanti åtagande fungera väldigt smidigt.N Niq skrev:Jag blev tvungen att använda garantin på en maskin från Lidl. Gick väldigt smidigt. Kontaktade kundtjänst och fick uppgifter till dom som sköter garantiservicen. Därifrån skickade dom en fraktsedel till mig så jag kunde skicka in maskinen. 2 dagar efter att jag skickade in maskinen så kunde jag hämta ut den från en box.
Jag tycker ofta hans tester är orealistiska. Man får ju dra åt skruven på skiftnyckeln när man drar med den om man ska ha stort moment.W WalleW skrev:
Den här veckan är det några intressanta saker: fuktmätare, enhands-lyft (typ som enhandstving men tvärtom) som jag tänkt köpa inför att lyfta av garagedörren, torsionsbits, svartmålade hålband (inte sett någon annanstans). En liten minihyvel också, men vet inte när jag någonsin kommer få användning av den.
Nästa vecka kommer de ha en Kärcher KHD3 högtryckstvätt för 1299:-. 380L/tim och 120 bar. Borde väl räcka för lilla villan? Vet inte riktigt vad jag skulle använda den till egentligen... Antar att det är en lite svagare variant, är det dumt att köpa sånt? Kommer inte tvätta bilen med den (självtvättshallen), kanske köra lite på stengången som är smutsig och ingrodd....
Edit: lägsta pris på annan plats för Kärchern verkar vara ca 1600 kr så det är ju en bra besparning.
Nästa vecka kommer de ha en Kärcher KHD3 högtryckstvätt för 1299:-. 380L/tim och 120 bar. Borde väl räcka för lilla villan? Vet inte riktigt vad jag skulle använda den till egentligen... Antar att det är en lite svagare variant, är det dumt att köpa sånt? Kommer inte tvätta bilen med den (självtvättshallen), kanske köra lite på stengången som är smutsig och ingrodd....
Edit: lägsta pris på annan plats för Kärchern verkar vara ca 1600 kr så det är ju en bra besparning.
Lyftverktyget har väl fått lite kritik för att det inte finns något sätt att sänka den långsamt, men är man bara medveten om det så.S slothy skrev:Den här veckan är det några intressanta saker: fuktmätare, enhands-lyft (typ som enhandstving men tvärtom) som jag tänkt köpa inför att lyfta av garagedörren, torsionsbits, svartmålade hålband (inte sett någon annanstans). En liten minihyvel också, men vet inte när jag någonsin kommer få användning av den.
Själv hade jag kunnat tänka mig att köpa en av 200mm spetstång och använda yrkesmässigt som elektriker.Algol skrev:
För sanningen är att jag har redan en sådan tång av lågprisfabrikat och använder den i princip endast till att agera lång pincett för att fiska fram någon tråd inne i en central eller i kabelkanaler i ett apparatskåp osv.
Ellr tja, jag klämmer även ihop APK-klammer med den, skruvar ihop en kabelförskruvning och rycker loss ett spikklammer emellanåt också.
Dvs, det finns liksom inga kvalitetskrav som motiverar en 6ggr så dyr knipex.
Nu kommer jag inte att köpa någon, för jag har redan en sådan billig från byggmax och en lika billig från Malmbergs som reserv ifall jag tappar bort den första.
Tack, det är lite min tanke också att elarbetet sällan kräver stora krafter då mycket är koppar eller mer finmekanik.Mikael_L skrev:
Själv hade jag kunnat tänka mig att köpa en av 200mm spetstång och använda yrkesmässigt som elektriker.
För sanningen är att jag har redan en sådan tång av lågprisfabrikat och använder den i princip endast till att agera lång pincett för att fiska fram någon tråd inne i en central eller i kabelkanaler i ett apparatskåp osv.
Ellr tja, jag klämmer även ihop APK-klammer med den, skruvar ihop en kabelförskruvning och rycker loss ett spikklammer emellanåt också.
Dvs, det finns liksom inga kvalitetskrav som motiverar en 6ggr så dyr knipex.
Nu kommer jag inte att köpa någon, för jag har redan en sådan billig från byggmax och en lika billig från Malmbergs som reserv ifall jag tappar bort den första.
Har redan några knipex tänger men dom är sällan i lådan med elgrejerna. Så hade varit smidigt att ha några dedikerade tänger som alltid följer med resten av elverktygen.
Jag ska åka förbi och klämma på dom, blir säkert ett köp om dom inte är för glappa.
Tjänster
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Var hittar jag Ryobi sprängskisser och reservdelar
Verktyg, Maskiner & Fordon