115 629 läst · 227 svar
116k läst
227 svar
Köparen kräver STORT skadestånd eller återköp av villa
Nu är denna tråd flera sidor lång, och jag har inte tid och intresse att läsa allt.B Bosse1234566 skrev:
Men först och främst är det en vanlig riskkonstruktion från denna tiden, så därför tror jag att ni löper väldigt låg risk att bli drabbade av detta.
Men nu tänkte jag säga (och det kanske andra har skrivit) att nu är detta en sak som din eventuella motpart har att driva, så ni ska inte hjälpa denne med att sy ihop sitt case.
Detta betyder i praktiken att ni inte ska meddela speciellt mycket. Att vara kortfattad är bra just nu.
Så undvik att lämna från er åsikter, tankar, spekulationer, men undvik även att göra utfästelser eller medgivanden osv.
Det handlar inte om att ljuga eller bedra här, utan bara det enkla faktum att ni inte ska göra motpartens jobb, det de vill veta får de ta reda på själva.
Och dessutom, OM detta går vidare, vilket iofs inte alls är säkert, så kommer er egen jurist få det mycket enklare ifall det inte redan finns en massa information utgiven av er att ta hänsyn till.
Så försök helt enkelt att vara lite smart kortfattade, dvs lämna inte ut så mycket, men undvik att vara rent otrevliga osv.
Och spara allt i ärendet
Det är till att vara konspiratoriskt lagd tror jag visst.R RalleB skrev:Du förstår inte?
Om man genom undertryck med ftx drar upp unken luft i huset med nån märklig lösning där man drar upp luft ifrån grunden.
Då ”glömmer” man att ha igång denna lösningen på en visning = man drar inte upp unken doft ifrån grunden och det luktar inte på visning.
Köparen flyttar in och ftx är igång = undertryck = luft ifrån grunden dras upp i huset. = unken doft
Behöver jag vara ännu tydligare?
Inte lätt att förstå för någon när du berättar en helt annan historia än TS.R RalleB skrev:
Märkligt att de inte märkte det på visningen då.R RalleB skrev:
Har du ens läst TS mess? Ftx var inte avstängt på visningen.R RalleB skrev:
Precis som på visningen…R RalleB skrev:
Absolut!R RalleB skrev:
"Hej köpare!
Jag har en försäkring för dolda fel.
Här är numret till dem: xxxxx
Ajöss och lycka till"
Jag har en försäkring för dolda fel.
Här är numret till dem: xxxxx
Ajöss och lycka till"
Vill bara påpeka att ordet ”doft” vanligtvis innebär en positiv lukt!R RalleB skrev:Du förstår inte?
Om man genom undertryck med ftx drar upp unken luft i huset med nån märklig lösning där man drar upp luft ifrån grunden.
Då ”glömmer” man att ha igång denna lösningen på en visning = man drar inte upp unken doft ifrån grunden och det luktar inte på visning.
Köparen flyttar in och ftx är igång = undertryck = luft ifrån grunden dras upp i huset. = unken doft
Behöver jag vara ännu tydligare?
SAOL:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har bestämda åsikter, vilket många gånger kan vara bra, men då ska man (=du) använda våra svenska ord rätt och även veta vad man (du) pratar om.
Lycka till med dina framtida aggressioner!😃
Och gärna skriva i en lämplig tråd. 😉😂Mrs Flyte skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-betyder-ordet-doftar-foer-er.539635/
Nu kostar det en hel del att använda en advokat/jurist även via hemförsäkringen, men det kan ändå vara en bra ide.R Rydet2017 skrev:
Jag hade dock inte tagit det steget än, utan bara avvisat alla krav och sen inväntat köparnas nästa steg, om dom väljer att dra det till tinget eller ej.
Om dom gör det skulle jag överväga att ta juridisk hjälp.
När jag fick problem med att tidigare ägare hade anlagt ett olagligt avlopp innan försäljning (det finns en tråd här om det om nån är intresserad, så jag ska inte dra detaljer) så pratade jag med en advokat som gav olika alternativ, ett var just att han skrev ett kravbrev med fin logga och stämplar på och sen fick jag hoppas på säljarens antingen välvilja eller rädsla för tinget, han sa ju dock också att om dom drar det till tinget så kommer det att dra ut på tiden och vi kommer förmodlingen förlikas så det blir inga större pengar i slutändan.
Efter en hel del funderade valde jag att skita i det och ta kostnaden på 84 papp (tror jag det var ?) för en ny godkänd infiltration istället.
Haha skulle aldrig i livet köpa ett hus ifrån 70-talet..Jonatan79 skrev:
Fukt och mögel i var tredje hus, plattor på mark med minimal/ingen isolering etc.
Och nej jag har inte en aning om vem ts är eller vems hus det är.
Däremot tror jag som sagt inte på slumpen, speciellt inte när den sammanfaller med upptäckt av fel.
*Skrattar åt dig i mitt hus som stod klart till julen -70.*R RalleB skrev:Haha skulle aldrig i livet köpa ett hus ifrån 70-talet..
Fukt och mögel i var tredje hus, plattor på mark med minimal/ingen isolering etc.
Och nej jag har inte en aning om vem ts är eller vems hus det är.
Däremot tror jag som sagt inte på slumpen, speciellt inte när den sammanfaller med upptäckt av fel.
Säger inte att du har fel, men är du lite konspiratorisk lagd? Tänker på "spolar inte ner toapapper"R RalleB skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ng-och-inflyttning.533679/page-7#post-5966958
Kul för dig👍N NoiseMaker skrev:
Hoppas du inte är 1/3 av dessa med mögel i huset då.👍
Som sagt, jag kommer aldrig köpa ett hus ifrån 60-70-tal. Men det är bra att vi är olika.
Jag trivs bra i mitt hus från 2006, kul att jag kan glädja nån med ett skratt🤩
Ja det är din åsikt isåfall, att kalla nån konspiratorisk för nått som en majoritet av befolkningen gör på en toalett.sysmali skrev:
Jag skulle kunna använda andra ord för nån som inte ifrågasätter en sån sak.
Men som sagt så har vi alla våra olika åsikter och synsätt på saker.
Jag väljer hellre att vara kritisk till slumpen när folk agerar annorlunda än vad majoriteten gör och det sedan upptäcks fel på exakt det man gjort annorlunda.