Status
Tråden går ej att kommentera.
Bra priser på automower nu, 305 för 9995:- och 220 för 16640:- Höst rea eller?
 
fludde skrev:
Bra priser på automower nu, 305 för 9995:- och 220 för 16640:- Höst rea eller?
Ny modell på ingång i vår...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
pacman42 skrev:
Ny modell på ingång i vår...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Men 305 är väl ganska ny?
 
Jo, men den slåss ju i instegssegmentet med kineserna m.fl. Läs Landroid-tråden om stämningar mm

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
fludde skrev:
Bra priser på automower nu, 305 för 9995:- och 220 för 16640:- Höst rea eller?
Var hittar du de priserna? Inte på Prisjakt i alla fall. Inte ens skojarna Poolrobot ligger ju så lågt.
 
fludde skrev:
Prisjakt är bra på många saker men inte på robotklippare än. Blocket finns en hel del www.blocket.se/vasterbotten/Husqvarna_Automower_220AC_40338500.htm?ca=22&w=3

www.blocket.se/stockholm/Husqvarna_Automower__305_42351371.htm?ca=22&w=3
Ja självfallet, det borde jag tänkt på, tack för infon :)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Lutar åt att det blir en Automower 230acx för min del då det är bra priser på dem och de verkar klara kuperade och avancerade tomter väldigt bra. Dessutom fint med lite större kapacitet ifall man flyttar och får större tomt. För under 20k känns den som ett vettigt köp. Visst ny modell på ingång så lite konstigt att köpa en utgående. å andra sidan är den välbeprövad vilket sällan nya modeller är uppenbarligen. Landroid fungerade inte på någon av mina tomter. Det kan ev bli en Bosch med men de verkar inte klara lutningar lika bra som AM samt lägre kapacitet och lite väl högljudda:(

MVH
KALLE
 
Kalle LKPG skrev:
Lutar åt att det blir en Automower 230acx för min del då det är bra priser på dem och de verkar klara kuperade och avancerade tomter väldigt bra. Dessutom fint med lite större kapacitet ifall man flyttar och får större tomt. För under 20k känns den som ett vettigt köp. Visst ny modell på ingång så lite konstigt att köpa en utgående. å andra sidan är den välbeprövad vilket sällan nya modeller är uppenbarligen. Landroid fungerade inte på någon av mina tomter. Det kan ev bli en Bosch med men de verkar inte klara lutningar lika bra som AM samt lägre kapacitet och lite väl högljudda:(

MVH
KALLE
Det är nog ett bra val med tanke på dina förhållanden, kanonmaskin till överkomligt pris (y).
 
Kalle LKPG skrev:
Lutar åt att det blir en Automower 230acx för min del då det är bra priser på dem och de verkar klara kuperade och avancerade tomter väldigt bra. Dessutom fint med lite större kapacitet ifall man flyttar och får större tomt. För under 20k känns den som ett vettigt köp. Visst ny modell på ingång så lite konstigt att köpa en utgående. å andra sidan är den välbeprövad vilket sällan nya modeller är uppenbarligen. Landroid fungerade inte på någon av mina tomter. Det kan ev bli en Bosch med men de verkar inte klara lutningar lika bra som AM samt lägre kapacitet och lite väl högljudda:(

MVH
KALLE
Det finns tre riktigt bra saker med denna maskin jämfört med 220AC:
- mycket bättre däck
- dubbel batterikapacitet
- dubbla Guidekablar (mycket viktigt om man har en komplex tomt)
 
Fast ska man gå efter mitt klippare är kvaleliten inte den bästa på 2011 års ACX 230. Skulle tro att Husqvarna peakat för länge sedan och nu går det bara neråt med kvalitetssäkringen av produkterna för att spara pengar. Och då kan man lika gärna välja billigare alternativ.

Men som sagt för mig och någon enstaka annan, kan ju vara otur, men något säger mig att så inte är fallet.
 
Vad hade ni gjort?
- Köpt en AM 220 nu för 16600kr eller väntat till våren för nya modeller.
Är väldigt nära på att slå till på AM nu. Denna modell borde ju vara bra om det är sista året innan ny modell??
Någon som vet vad som kommer att bli bättre med 2013 års modell?
 
Svårt val där. Jag har haft en 220 i två säsonger och är helnöjd. Men om det kommer nya modeller nästa säsong är det inte helt otänkbart att de gamla 220 kommer att reas ut även då, såvida de inte blir helt slutsålda.
 
modewski skrev:
Vad hade ni gjort?
- Köpt en AM 220 nu för 16600kr eller väntat till våren för nya modeller.
Är väldigt nära på att slå till på AM nu. Denna modell borde ju vara bra om det är sista året innan ny modell??
Någon som vet vad som kommer att bli bättre med 2013 års modell?
Det som jag TROR kommer hända nästa år, är att generation 3 introduceras bland de större maskinerna (idag är det endast 305 som är generation 3). Det torde innebära åtminstone Li-jon-batterier. I övrigt skulle jag tro att det kommer någon form av förbättring vad avser robotens orientering på gräsmattan. Dvs åtminstone att den bättre kan hålla reda på var den ha klippt; dvs någonting som kan matcha den "effektivitet" som introduceras med Bosch Indego och Honda Miimo. Däremot tror jag att Automower behåller slumpklippning; men kanske med förbättrad effektivitet genom zonindelning eller liknande. Någonting måste de ju komma med. Tror jag.

Om du har en gräsmatta som Automower 220 utan problem skulle klara idag, så behöver du knappast vänta på en ny modell. De lär knappast bli billigare. Däremot kan man ju föreställa sig, att om en ersättare till 220 släpps i början av året och det fortfarande finns 220 kvar i lager, att de reas ut ännu billigare.

Ovanstående är mina spekulationer och ta dem för det. Men om jag inte hade köpt min Gardena R40Li i somras, så är det i de banorna som jag hade tänkt. För egen del så hade jag avvaktat till våren för att försöka få en 220 för 15 000:- eller under - men jag har/hade en mycket snävare budget för min 400 kvm-matta ute på sommartorpet. Hade jag haft en större matta och den hade varit i stan så hade jag nog varit beredd att lägga mer.
 
När tar man in sin AM?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.