1 025 042 läst · 804 svar
1025k läst
804 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Har du någon ritning på den???S SvPa skrev:Hej.
Gavlarna sågade jag ut av 12 mm formplyfa, sedan köpte jag bastupanel och klädde sidor och gavlar med.
Inget märkvärdigt, som vindskivor och knutbrädor använde jag gratis ströläkt jag plockade till mig hos Beijers..(ligger i drivor oftast)
I botten har jag lagt en tryckimpregnerad 2x2" regel, (den svartmålade sockeln)
Taket tog jag från en korrugerad plåt, fick köpa en plåtbit och lägga på nocken
Spikade ihop garaget den på nån dag, målningen tog mera tid
[bild]
Ursäkta! Jag såg inte din fråga förrän nu.😬Och nu kan jag inte mäta, jag har tagit in "Vimse" i garaget. Men jag fick flytta in laddstationen en bit, för att den stod för nära öppningen så det blev precis som du skriver, remsorna föll inte tillbaka. Dessutom ska jag klippa av dom några cm. för det har växt upp gräs som gör att dom inte hänger som dom ska.F Fideliox skrev:
Tack för svar! Jag har inte testat remsor men skulle tro att de inte faller tillbaka på min lösning. Skitsamma. 🤓pools skrev:
Ursäkta! Jag såg inte din fråga förrän nu.😬Och nu kan jag inte mäta, jag har tagit in "Vimse" i garaget. Men jag fick flytta in laddstationen en bit, för att den stod för nära öppningen så det blev precis som du skriver, remsorna föll inte tillbaka. Dessutom ska jag klippa av dom några cm. för det har växt upp gräs som gör att dom inte hänger som dom ska.
Ja, det finns bilder längre upp i tråden. Det är lite strul ibland, jag byggde av metall dock så kanske därför. Oftast funkar det. Någon gång får jag själv köra ut den manuellt sen starta klippningen. Hem hittar den alltid.engs skrev:
Det fanns det ja! Hade nog tillfälligt förträngt "sök i tråd" funktionen.Farstatjej90 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stolpverkshus och tak konstruktion
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad finns det för alternativ till gipsskivor för undertak inomhus?
Stenhus -
Vilken typ av skiva är bäst som undertak utomhus?
Stenhus -
Taklister/hörnlister i attefallshus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Husdröm med avancerad takkonstruktion på Österlen
Artikelkommentarer
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Husqvarna 330x batteri fel
Robotgräsklippare -
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2025
Robotgräsklippare -
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Robotgräsklippare -
Gardena smart Sileno Life - Lyser grönt trots ingen slingsignal
Robotgräsklippare -
Varför startar men Automower 315 om utan anledning?
Robotgräsklippare