990 463 läst · 801 svar
990k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Har du någon ritning på den???S SvPa skrev:Hej.
Gavlarna sågade jag ut av 12 mm formplyfa, sedan köpte jag bastupanel och klädde sidor och gavlar med.
Inget märkvärdigt, som vindskivor och knutbrädor använde jag gratis ströläkt jag plockade till mig hos Beijers..(ligger i drivor oftast)
I botten har jag lagt en tryckimpregnerad 2x2" regel, (den svartmålade sockeln)
Taket tog jag från en korrugerad plåt, fick köpa en plåtbit och lägga på nocken
Spikade ihop garaget den på nån dag, målningen tog mera tid
[bild]
Tror aldrig jag har sett någon (exakt) ritning för dessa hus. Byggs ofta/alltid på frihand.
Måtten på längd/bredd får du från plattans och klipparen storlek, lägg sedan på någon dm för bredd och längd för huset.
Måtten på längd/bredd får du från plattans och klipparen storlek, lägg sedan på någon dm för bredd och längd för huset.
Ursäkta! Jag såg inte din fråga förrän nu.😬Och nu kan jag inte mäta, jag har tagit in "Vimse" i garaget. Men jag fick flytta in laddstationen en bit, för att den stod för nära öppningen så det blev precis som du skriver, remsorna föll inte tillbaka. Dessutom ska jag klippa av dom några cm. för det har växt upp gräs som gör att dom inte hänger som dom ska.F Fideliox skrev:
Tack för svar! Jag har inte testat remsor men skulle tro att de inte faller tillbaka på min lösning. Skitsamma. 🤓pools skrev:Ursäkta! Jag såg inte din fråga förrän nu.😬Och nu kan jag inte mäta, jag har tagit in "Vimse" i garaget. Men jag fick flytta in laddstationen en bit, för att den stod för nära öppningen så det blev precis som du skriver, remsorna föll inte tillbaka. Dessutom ska jag klippa av dom några cm. för det har växt upp gräs som gör att dom inte hänger som dom ska.