990 760 läst · 801 svar
991k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Nån som vet var/om det finns små tak man kan sätta ovanför ett eluttag?
Mitt sitter rätt utsatt och jag läste att nätdelen ej bör sitta i solen. Det blir väldigt varmt på vårt däck. Tänkte om det finns typ en liten "skärm" man kunde satt ovanför som skyddar mot sol och regn.
Typ såhär:
Tycker bara 200kr kändes lite mycket och denna var lite för liten.
https://www.amazon.se/hemmatelefon-stänkskydd-ljusströmbrytare-porttelefon-kontaktskyddstak/dp/B014P7R1Q4
Mitt sitter rätt utsatt och jag läste att nätdelen ej bör sitta i solen. Det blir väldigt varmt på vårt däck. Tänkte om det finns typ en liten "skärm" man kunde satt ovanför som skyddar mot sol och regn.
Typ såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
https://www.amazon.se/hemmatelefon-stänkskydd-ljusströmbrytare-porttelefon-kontaktskyddstak/dp/B014P7R1Q4
Redigerat:
Köp en bit aluminiumplåt, såga till och böj kanten, borra hål och skruva fast.F Fideliox skrev:Nån som vet var/om det finns små tak man kan sätta ovanför ett eluttag?
Typ såhär:
[bild]
[bild]
[länk]
Dock kan priset för en bit aluminiumskiva nog närma sig priset för den fabrikstillverkade modellen.
Ser att Bauhaus och Conrad säljer små aluminiumplåtar som ev. kan funka.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 498 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 498 inlägg
Ett fönsterbleck kanske, klipp i lagom bredd och du har så det räcker till fler uttag om du vill.F Fideliox skrev:Nån som vet var/om det finns små tak man kan sätta ovanför ett eluttag?
Typ såhär:
[bild]
[bild]
[länk]
100kr för denna... https://www.bauhaus.se/fonsterbleck-icopal-vit-100mm-l-1200mm
Ska kolla på det, tack!
Blev att jag byggde in han under trädäcket idag. Tog lite mer tid än beräknat. Köpte en 3mm akrylskiva hos byggmax och skruvade under däcket.
Före
Efter:
Får så lite gräs till hösten. 😊 Får se om jag klipper till lite gummiremsor också.
Blev att jag byggde in han under trädäcket idag. Tog lite mer tid än beräknat. Köpte en 3mm akrylskiva hos byggmax och skruvade under däcket.
Före
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Får så lite gräs till hösten. 😊 Får se om jag klipper till lite gummiremsor också.
Hur långt har du mellan klipparen och remsorna? Tänkte göra liknande men osäker om det är tillräckligt långt för att remsorna ska kunna falla tillbaka så att säga.pools skrev:
Här är mit hus
Här är mekanismen för porten, det var lite knöligt att få till, pga av robotens lite udda form.
Sen hade jag även bestämt mej att: Ingen el, fjädrar eller snören fick användas. Men nu funkar det till 98%
Men detta är än så länge bara en prototyp. Byggs det med lite bättre materialval,
tror jag det funkar 100%
Här är mekanismen för porten, det var lite knöligt att få till, pga av robotens lite udda form.
Sen hade jag även bestämt mej att: Ingen el, fjädrar eller snören fick användas. Men nu funkar det till 98%
Men detta är än så länge bara en prototyp. Byggs det med lite bättre materialval,
tror jag det funkar 100%
Redigerat: