8 495 296 läst · 40 792 svar
8495k läst
40,8k svar
Humorhörnan ...
K-pist? Är det inte en KSP-58?Mikael_L skrev:
Ärligt talat så skulle den där trampbåten inte vara helt värdelös vid vissa tillfällen.
Men k-pisten skulle dock gärna få vara monterad mitt framför en av stolarna istället för mitt mellan.
Man skulle sen gärna vidareutveckla konceptet till en lite mer liggande ställning för både tramp och skott för att få en lite lägre siluett och mindre träffyta.
Ksp 90 är det väl?
Jo men säger man k-pist inom försvarsmakten så avser man denna relikIntet skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulsprutepistol_m/45
Relik! Vet hut, slyngel, snorgärs, amöba och avedonk!possum77 skrev:
Den bössan hade jag i lumpen. Jag vann för övrigt både skjuttävlingar samt sätta ihop och ta isärövningar med den puffran.
Total tid för att demonteras helt och återmontera. 11sekunder😆. Vann även tävlingar i att göra likartade uppgifter på våra MC. Farnjunkaren manade på mig -Sätt igång! Då var jag redan färdig.
Att förolämpa en Svensk krigsmans bäste vän, göres icke ostraffat.
Här är en Super8film vi gjorde på luckan.
Vi hade också sådana. Oerhört driftsäkra, man kunde kräla i lera och bara fortsätta skjuta, till skillnad mot de som hade automatkarbiner där de var tvungna att sätta en kondom runt pipan för att inte få in smuts.
Precis. Riktiga karlar fyrar av utan kondom.😎B b8q skrev:
Kondomkillarna hade AK4.
Vi körde Java med skidor och växelspak på tanken. Kondomkillarna kunde inte växla, så de fick Husqvarna automatMC.
Behöver jag påpeka vilka som var från Stockholm 😁