8 555 748 läst · 40 969 svar
8556k läst
41,0k svar
Humorhörnan ...
Den 86-åriga tanten sitter inför domaren.
- Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april 2009.
- Ja, jag satt ju där på verandan, sa tanten, när min unge granne kom och satte sig bredvid mig. Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig. Han började smeka mig på låren.
- Hindrade ni honom? frågade försvarsadvokaten.
- Nej det gjorde jag inte, sa den lilla tanten.
- Varför inte?
- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.
- Och sedan?
- Han började smeka mina bröst.
- Hindrade ni honom?
- Nej det gjorde jag inte.
- Varför inte?
- Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.
- Vad hände sedan? frågade försvarsadvokaten.
- Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa:
- Ta mig unge man, ta mig!
- Nå, tog han er?
- I helvete heller! Han skrek bara: "April, April!!" och det var då jag sköt den jäveln.
- Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april 2009.
- Ja, jag satt ju där på verandan, sa tanten, när min unge granne kom och satte sig bredvid mig. Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig. Han började smeka mig på låren.
- Hindrade ni honom? frågade försvarsadvokaten.
- Nej det gjorde jag inte, sa den lilla tanten.
- Varför inte?
- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.
- Och sedan?
- Han började smeka mina bröst.
- Hindrade ni honom?
- Nej det gjorde jag inte.
- Varför inte?
- Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.
- Vad hände sedan? frågade försvarsadvokaten.
- Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa:
- Ta mig unge man, ta mig!
- Nå, tog han er?
- I helvete heller! Han skrek bara: "April, April!!" och det var då jag sköt den jäveln.
Vi har ett nytt stort fikarum på jobbet. Det har fyra diskmaskiner, och det sätts magnetiska skyltar på diskmaskinerna för att man skall se deras status. När det står "Odiskat" är det OK att stoppa in i diskmaskinen. Igår, när jag skulle stoppa in i diskmaskinen, fanns där två skyltar: "Diskat" och "Disk pågår". Jag utbrast - Kolla, Schrödingers diskmaskin -den är både diskad och odiskad till vi öppnar och tittar efter! Eftersom de flesta i fikarummet är bekanta med både Schrödinger, hans katt och kvantfysik i allmänhet, väckte min slutsats en icke obetydlig munterhet bland kollegorna. Roligast hade givetvis jag själv.
Livet blir även roligare med lite allmänbildning.mattiasp skrev:
Vi har ett nytt stort fikarum på jobbet. Det har fyra diskmaskiner, och det sätts magnetiska skyltar på diskmaskinerna för att man skall se deras status. När det står "Odiskat" är det OK att stoppa in i diskmaskinen. Igår, när jag skulle stoppa in i diskmaskinen, fanns där två skyltar: "Diskat" och "Disk pågår". Jag utbrast - Kolla, Schrödingers diskmaskin -den är både diskad och odiskad till vi öppnar och tittar efter! Eftersom de flesta i fikarummet är bekanta med både Schrödinger, hans katt och kvantfysik i allmänhet, väckte min slutsats en icke obetydlig munterhet bland kollegorna. Roligast hade givetvis jag själv.
Medlem
· Blekinge
· 10 947 inlägg
Diskmaskinen här hemma innehåller oftast både odiskad och diskad samtidigt.Detta dock inte för att Schrödingers principer gäller hår utan pga min oförmågan att fastställa diskens status när jag plockar in kaffekopp.mattiasp skrev: