nino nino skrev:
Man ska ju hålla 30cm från tex husgrunden.
Tänkte lägga marksten närmast huset nu i helgen, dom är 35*35, har inte tänkt på om den går mitt på kabeln men det borde den väl göra?
Isåfall kommer den gå med ena hjulsidan på stenen och då kommer man ju inte få nån tuss mellan gräsmatta och sten vilket vore toppen
Jag har gjort så på flera ställen, låter tråden gå i kanten mot marksten mot tex hus och och rabatt. Fungerar klockrent
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
G gosvensson skrev:
Jag har gjort så på flera ställen, låter tråden gå i kanten mot marksten mot tex hus och och rabatt. Fungerar klockrent
Hur tvärt kunde man dra i hörnen? Blir iaf ett 90° hörn, kanske ska runda lite?
 
nino nino skrev:
Hur tvärt kunde man dra i hörnen? Blir iaf ett 90° hörn, kanske ska runda lite?
Jag har rundat tvärt i flera fall, både 90 och 270. Men, om ena hjulet går på sten när han ska svänga så har han dåligt grepp där om det hjulet ska gå baklänges. Inget direkt problem egentligen, han löser det..

Annars rekommenderar tillverkaren rundade svängar, det finns en risk att klipparen gräver ner sig efterhand om ena hjulet alltid ska jobba hårt i en sväng. Har dock inte hänt mig i de tvära svängarna med det är en risk
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
V Vegis skrev:
Tack för tipset!😀[bild] Kan det vara den här laddaren du menar?
Var kan man köpa den?
 
Håller på att snickra lite på gården så slog av klipparen med lilla knappen bak när den stod i laddstationen, huvudströmbrytaren trodde jag, och nu står den och piper dagarna i ända.
Någon som vet varför den gör så?
 
Du måste bryta strömmen för att den ska bli tyst, dvs dra ut kontakten.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Min robot har börja smyga ut på nätterna och klippa, trots att den är inställd att klippa dagtid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.