Finns väl en länk till Grouw shopen, dom borde väl ha?
Beställde gummi till chassit via den
 
Ok. Misstänker att mitt börjar bli dåligt. Roboten kör till laddstationen hela tiden och beter sig allmänt konstigt. Har öppnat upp och ska byta minnesbatteriet, men tänkte att det kanske inte hade skadat med ett nytt batteri också.
 
Ska knivarna sitta fast eller ska de hänga så dom kan snurra fritt?
Tror jag tappade bort mina original skruvar nämligen.
 
Jag vill mena att dom ska kunna snurra fritt, iaf så har jag det så nu då jag köpte fel knivar
 
  • Gilla
johnnieblom och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte nåt random universal paket med knivar från tradera om jag inte minns fel, får låta knivarna vara säsongen ut så byter jag till nästa.
 
Ska dra om slinga lite, har en slinga igång som ska bli lite längre nu.
Har kanske 50-100cm kabel över i varje ände, kan man spar det på nåt vis?
Lägga dom över varandra och göra en slinga på utsidan ?
 
nino nino skrev:
Ska dra om slinga lite, har en slinga igång som ska bli lite längre nu.
Har kanske 50-100cm kabel över i varje ände, kan man spar det på nåt vis?
Lägga dom över varandra och göra en slinga på utsidan ?
Borde gå och göra på samma sätt som när man lägger tråden till en ”ö”, som du är inne på lägger dem över varandra så blir det som en.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Fäst ihop dom i kanten av området med en plastspik, dra dem tillsammans utåt och fäst dem efter ca 30cm (så att inte klipparen råkar skada dem) och lägg en slinga/cirkel lite utanför och fäst.

Du bör göra så på ett par ställen så att du har lite buffer om kabeln skadas och du behöver laga så att du slipper dra upp hela slingan till slutet för att få några extra centimetert. Hjälper också om du vill ändra kabelsträckninge så att du slipper skarva i en bit mitt i
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.