A atomlab skrev:
Skoter får bara köras på led och kortast möjliga väg på allmän väg. All körning utanför leden kräver ägarens medgivande.
Är en skotertät bebyggelse där de flesta grannar har en skoter hemma. All körning runt omkring är godkänd av SCA och leder finns på deras mark som vi använder.
Man får ju anta att marken utanför mitt garage inte längre är det sedan SCA sålde den till grannen.
Dock så lämnar aldrig skotern helt min sida av gränsen och den körs kortaste vägen till släpvagnen eller efter väg i lugn takt till närmaste led.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Uppenbarligen drar ni inte jämnt, det finns säkert massa paragrafer man kan lyfta. Men som jag uppfattar det nu så skulle du om satte in en garageport som öppnas uppåt kunna köra in en skoter utan att köra på grannens mark. Är det inte bara då rimligt att köra efter den metoden?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
L Liljeros skrev:
Uppenbarligen drar ni inte jämnt, det finns säkert massa paragrafer man kan lyfta. Men som jag uppfattar det nu så skulle du om satte in en garageport som öppnas uppåt kunna köra in en skoter utan att köra på grannens mark. Är det inte bara då rimligt att köra efter den metoden?
För att installera en sådan port måste jag dra om lite vattenrör och hitta en port som passar något special ifrån 1945. Men jag får väl titta på det alternativet.

Dock så är jag emot principen att hindra folk att nå allmän plats.
 
  • Gilla
knightjocke och 3 till
  • Laddar…
Vad hände om du gladeligen går in på tomten och ställer upp en brassektion? Bygger fungerade så är det väl så att den ”besvärande” grannen från mindre kvällssol?
 
E EvoP skrev:
Dom har försökt skruva isär saker som står på min tomt som dom inte gillar.
Det där är en klar lagöverträdelse på flera punkter.
Har du paintbollutrustning? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Cynips och 2 till
  • Laddar…
E EvoP skrev:
Haha. Ska nämna det till kollegorna på jobbet som har den titeln. ;)
men visst är det rätt?
 
  • Gilla
Cynips och 1 till
  • Laddar…
E EvoP skrev:
För att installera en sådan port måste jag dra om lite vattenrör och hitta en port som passar något special ifrån 1945. Men jag får väl titta på det alternativet.

Dock så är jag emot principen att hindra folk att nå allmän plats.
Kolla med dessa om du vill ha en måttbeställd port, deras måttbeställda är ofta billigare än bygghandelns standardportar.

https://krokomsportfabrik.se/
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
E EvoP skrev:
För att installera en sådan port måste jag dra om lite vattenrör och hitta en port som passar något special ifrån 1945. Men jag får väl titta på det alternativet.

Dock så är jag emot principen att hindra folk att nå allmän plats.
Det ena utesluter inte det andra 🙃
 
  • Gilla
EvoP
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vad hände om du gladeligen går in på tomten och ställer upp en brassektion? Bygger fungerade så är det väl så att den ”besvärande” grannen från mindre kvällssol?
Dom har iaf bett mig ta ned ett träd som skymmer en del av deras kvällssol.
 
  • Haha
  • Gilla
Lilllen och 9 till
  • Laddar…
Det var ju en smula magstarkt, att aktivt försvåra för sin granne, sen be denna om tjänster.
 
  • Gilla
Lullejulle och 6 till
  • Laddar…
vad synd att du inte köpte marken först
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det var ju en smula magstarkt, att aktivt försvåra för sin granne, sen be denna om tjänster.
De är så min granne funkar. Ber man något om motprestation så fnyser dom.

Gubben står och eldar sopor på gården så det luktar och frugan skriver i byns facebook grupp å frågar vem fan som eldar sopor så man måste stänga ventilationen och ta medicin.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 15 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad synd att du inte köpte marken först
Varit mycket turer kring marken och SCAs ståndpunkt har alltid varit att inte sälja. 1år efter köpte han den.
 
E EvoP skrev:
De är så min granne funkar. Ber man något om motprestation så fnyser dom.

Gubben står och eldar sopor på gården så det luktar och frugan skriver i byns facebook grupp å frågar vem fan som eldar sopor så man måste stänga ventilationen och ta medicin.
Ta fram vattenslangen och släck elden.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ta fram vattenslangen och släck elden.
En annan gång funderade jag iaf på att ringa brandkåren då dom elda möbler, annat målat och tryckt trä och ingen va ens hemma medans högen brann.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.