124 011 läst · 215 svar
124k läst
215 svar
Grannen satte staket framför mitt garage
Är en skotertät bebyggelse där de flesta grannar har en skoter hemma. All körning runt omkring är godkänd av SCA och leder finns på deras mark som vi använder.A atomlab skrev:
Man får ju anta att marken utanför mitt garage inte längre är det sedan SCA sålde den till grannen.
Dock så lämnar aldrig skotern helt min sida av gränsen och den körs kortaste vägen till släpvagnen eller efter väg i lugn takt till närmaste led.
Uppenbarligen drar ni inte jämnt, det finns säkert massa paragrafer man kan lyfta. Men som jag uppfattar det nu så skulle du om satte in en garageport som öppnas uppåt kunna köra in en skoter utan att köra på grannens mark. Är det inte bara då rimligt att köra efter den metoden?
För att installera en sådan port måste jag dra om lite vattenrör och hitta en port som passar något special ifrån 1945. Men jag får väl titta på det alternativet.L Liljeros skrev:
Dock så är jag emot principen att hindra folk att nå allmän plats.
Kolla med dessa om du vill ha en måttbeställd port, deras måttbeställda är ofta billigare än bygghandelns standardportar.E EvoP skrev:
https://krokomsportfabrik.se/
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 042 inlägg
Det var ju en smula magstarkt, att aktivt försvåra för sin granne, sen be denna om tjänster.
De är så min granne funkar. Ber man något om motprestation så fnyser dom.Nötegårdsgubben skrev:
Gubben står och eldar sopor på gården så det luktar och frugan skriver i byns facebook grupp å frågar vem fan som eldar sopor så man måste stänga ventilationen och ta medicin.
Ta fram vattenslangen och släck elden.E EvoP skrev: