Nissens
Visst ser det ut som att grannen byggt sin balkon/altan utanför den fastighet huset står på?

• Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Nissens
E EvoP skrev:
Dom har iaf bett mig ta ned ett träd som skymmer en del av deras kvällssol.
Och då sade du att om de tar bort staketet så…?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Risken är väl rätt stor att staketet kommer tillbaka så fort trädet är nere.

• Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Hep Hep skrev:
Risken är väl rätt stor att staketet kommer tillbaka så fort trädet är nere.
Eller så skriver man ett servitut som hindrar det.

• Gilla
ctall och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
De vägrar dom.

• Wow
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Visst ser det ut som att grannen byggt sin balkon/altan utanför den fastighet huset står på?
Ja den står 3m in på allmän plats. Är 1,9m meter hög. Flera grannar har reagerat på det. Hans hus står 50cm ifrån tomtgräns både emot mtt hus och allmänningen.
Därför han köpte marken för att han ska få ha altanen i fred och ingen ska gå på gräsmattan nedanför. Dom va less på allt spring där.

• Wow
Nissens
  • Laddar…
Är det allmänplats så ändras ju inte det bara för att han köper marken.

• Gilla
big mike och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Är det allmänplats så ändras ju inte det bara för att han köper marken.
Kommunen ryckte på axlarna åt den å sa "hans mark" och skottar han in 1dm jord under så är den bygglovsbefriad och kan inte säga något om den står på allmän plats.

Dock har han inte fyllt upp med 1dm jord så den står 1,9-2m ovan mark.

• Wow
Dilato
  • Laddar…
E EvoP skrev:
En annan gång funderade jag iaf på att ringa brandkåren då dom elda möbler, annat målat och tryckt trä och ingen va ens hemma medans högen brann.
Så brandfarlig verksamhet och grovt miljöbrott?
Fråga länsstyrelsen..

Med tanke på gifterna så kan man sannolikt mäta upp detta riktigt bra lång tid efteråt.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
spikplanka spikplanka skrev:
Så brandfarlig verksamhet och grovt miljöbrott?
Fråga länsstyrelsen..

Med tanke på gifterna så kan man sannolikt mäta upp detta riktigt bra lång tid efteråt.
Elda gjorde dom strax efter att dom anmält mig för miljöbrott av att jag tvätta bilen på min infart och stod på tomgång i några minuter vid en felsökning av motorn. Dom hade till och med tagit tid och kunde presentera det på sekunder.
Att jag hade ett bilbatteri utomhus anmälde dom mig också för.
Precis. Men jag har tittat åt andra hållet för dom hota mig med att sätta staketet närmare om jag försökte något.

Dom slog sig för bröstet inför kommundamen som va på plats och sa att dom va riktiga miljövänner.

Dom anmälde även mig att jag dragit fiber bredvid deras fiber vid tomtgräns fast dom hade sagt att jag skulle dra den efter deras.

RoTe
Låter som en rakt igenom pissig sits, funderat på att flytta?

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Låter som en rakt igenom pissig sits, funderat på att flytta?
Tanken har slagit mig.

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Misstänker att det kan bli svårt att sälja med tanke på grannen.

Påminns varför jag föredrar eget boende med vettigt avstånd till annat folk ;)

• Gilla
ctall och 2 till
  • Laddar…
E EvoP skrev:
Ja den står 3m in på allmän plats. Är 1,9m meter hög. Flera grannar har reagerat på det. Hans hus står 50cm ifrån tomtgräns både emot mtt hus och allmänningen.
Därför han köpte marken för att han ska få ha altanen i fred och ingen ska gå på gräsmattan nedanför. Dom va less på allt spring där.
Men är de tre tomterna hopslagna till en stor? Annars kan han inte bygge över tomtgräns hur han vill, han kan inte heller bygga en friggebod eller attefallare på någon av de andra två då det räknas som komplementbyggnad. Komplementbyggnad kräver ett bostadshus först.

• Gilla
Cynips och 1 till
  • Laddar…
Något sådant krav finns inte. Men det faktum att fastigheten är detaljplanerad som allmän bör vara ett hinder.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.