Var försvann TS?

Tycker diskussionerna glider iväg lite långt, som vanligt i snack om dåliga grannar.

M Markarbetaren skrev:
Du verkar vara en underbar människa som lätt skulle kunna bli årets granne!
Jo jag vet, till skillnad från dig som verkar vara en tämligen egocentrerad jättebäbis.

• Haha
Appendix
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Du verkar vara en underbar människa som lätt skulle kunna bli årets granne!
Varför försöker du inte besvara några av de frågor @falkman ställer i stället för att komma med ironiska personangrepp?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Varför försöker du inte besvara några av de frågor @falkman ställer i stället för att komma med ironiska personangrepp?
Personangrepp? Min avsikt var en komplimang! Däremot när någon kallar en medmänniska för jättebäbis, speciellt när man titulerar sig jurist, är inte det personangrepp om något?

M Markarbetaren skrev:
Personangrepp? Min avsikt var en komplimang!?
Det var nog få som uppfattade ditt inlägg på det sättet.

M Markarbetaren skrev:
jättebäbis, speciellt när man titulerar sig jurist, är inte det personangrepp om något?
Ja det hade jag inte läst när jag citerade dig och jag håller med om att det är ett värre invektiv än "årets granne". Antar dock att detta föranleddes av "årets granne" inte heller av @Falckman uppfattades som en komplimang.

• Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Personangrepp? Min avsikt var en komplimang! Däremot när någon kallar en medmänniska för jättebäbis, speciellt när man titulerar sig jurist, är inte det personangrepp om något?
Sluta tramsa. Du började med ironiska kommentarer för att du blir sur när du inte kan argumentera för din sak. I den här tråden har du först argumenterat för du ska få dumpa ditt trädgårdsavfall hos din granne, när du inte får det kallar du folk som hänvisar till relevanta lagrum för paragrafryttare. Sen försöker du hänvisa till dina egna högst personliga premisser som sunt förnuft, när även det visar sig vara en ohållbar argumentationslinje försöker du genom ironiska kommentarer förolämpa mig. Detta sammantaget anser jag per definition är att vara just en egocentrerad jättebäbis. Ifall du vill diskutera min ton är det en god idé att inte slänga dig med diverse förolämpningar själv och förvänta dig att din motpart inte reagerar. Mitt yrke är förövrigt irrelevant i förhållande till om min kommentar är ett personangrepp eller inte. Ifall du inte vill få mothugg råder jag dig att sluta skriva dumheter, såväl vad gäller juridiken som sådan samt om min person.

Alfredo Alfredo skrev:
Det var nog få som uppfattade ditt inlägg på det sättet.

Ja det hade jag inte läst när jag citerade dig och jag håller med om att det är ett värre invektiv än "årets granne". Antar dock att detta föranleddes av "årets granne" inte heller av @Falckman uppfattades som en komplimang.
Stämmer bra. Se min kommentar ovan, jag förstår inte varför jag inte ska ge svar på tal, det är inte jag som förolämpar folk som ett sätt att hantera frustration över att ha fel i sak, till skillnad från skribenten Markarbetaren...

Vilka tråkmånsar det finns som inte kan hålla sig till det TS önskade...
Sluta vara så ovuxna och släpp in lite positivism istället!

M
Att du orkar flackman! Försvarar dina åsikter med en hel psykologisk utvärdering av mig som person då vi inte har samma åsikt.

Hoppas det löser sig till det bästa för TS.
Trevlig söndag allihopa:heart:

M Markarbetaren skrev:
Att du orkar flackman! Försvarar dina åsikter med en hel psykologisk utvärdering av mig som person då vi inte har samma åsikt.

Hoppas det löser sig till det bästa för TS.
Trevlig söndag allihopa:heart:
Det är ingen större ansträngning.
Nej en hel psykologisk utvärdering är det inte tal om, det räcker med en snabb översyn av dina inlägg i den här tråden för att utvärdera vad du verkar vara för typ av person. Vidare handlar det inte om åsikter, även om du av någon märklig anledning tyckts tro att dina åsikter är relevanta, vilket dessa så klart inte är. Det handlar om juridik i och dessa frågor har jag rätt och du har fel.

• Gilla
  • Ledsen
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det kan bli ganska mycket i skadestånd för olovligt nedtagna träd. Googla lite så får du se.

haggle haggle skrev:
Det kan bli ganska mycket i skadestånd för olovligt nedtagna träd. Googla lite så får du se.
2015 ringde. De har en HD-dom som du missat.

• Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu visade "Nötegårdsgubben" hur svårt det är för de som inte kan juridik att läsa en dom.
HD har inte alls ändrat på att återställande och därmed kostnaden för detta är utgångspunkten när något skadas.

Claes Sörmland
lunnabo lunnabo skrev:
Nu visade "Nötegårdsgubben" hur svårt det är för de som inte kan juridik att läsa en dom.
HD har inte alls ändrat på att återställande och därmed kostnaden för detta är utgångspunkten när något skadas.
Domen i fråga är välskriven och lättläst.

Visst klargjorde HD att det inte är tal om några fantastiersättningar för tänkta återplanteringar av spontanuppväxta slyträ som i trådens fall. Det var det många som trodde innan HD satte ned foten med denna dom. Är trädet inte nyligen planterat så att kostnaden för återställning faktiskt kan beräknas så är det ju fastighetens ändrade marknadsvärde som ska vara grundläggande för ersättningsberäkningen.

Men det är klart, har du nyligen planterat ett större skolat parkträd för en kostnad av säg 200 000 kr i din trädgård och grannen sågar ned det efter ett par år så kan du räkna med ersättning för hela återställningskostnaden. Det är bara det att nästan ingen lägger dessa summor på att plantera ett träd i sin trädgård, trådarna här handlar nästan alltid om spontansått sly som vuxit upp i fastighetens utkant.

Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är imponerad,
Gubben som begick brottet i domen, sågade på fyllan ned 4 tallar med fogsvans!
WTF?
Skulle inte ens i nyktert tillstånd orka fälla ens en tall med fogsvans!
* SKRATT *

Citat
"Utredningen har dessutom visat att P.L. vid tillfället använt en så kallad fogsvanssåg och att händelseförloppet därför måste ha varit förhållandevis utdraget."
No shit! :crysmile:

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Jag är imponerad,
Gubben som begick brottet i domen, sågade på fyllan ned 4 tallar med fogsvans!
WTF?
Skulle inte ens i nyktert tillstånd orka fälla ens en tall med fogsvans!
* SKRATT *

Citat
"Utredningen har dessutom visat att P.L. vid tillfället använt en så kallad fogsvanssåg och att händelseförloppet därför måste ha varit förhållandevis utdraget."
No shit! :crysmile:
En gammal handdriven fogsvans ligger på ett träbord, fotograferad uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan ha varit en dylik svans... många kallar dem för fogsvans

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.