43 904 läst · 1 177 svar
44k läst
1,2k svar
Global uppvärmning, är den på riktigt?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 871 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 871 inlägg
Det var ju du som skrev att folk i din omgivning tänkte som du?N najaden skrev:
Det var väl inte jag som buntade ihop er då, det var ju du.
Det gäller väl de flesta? Har du svårt att förstå vad jag menar så misstänker jag att du har svårt att förstå forskningsrapporter också. Har du läst någon?N najaden skrev:
Varför är det en dålig jämförelse?N najaden skrev:
Människokroppen är komplex, rökning är skadligt enligt de flesta, man kan inte bevisa att enskilda cancerfall beror på rökning, men kan ändå dra slutsatsen att rökning ökar risken för cancer.
Hade en stor andel av befolkningen trott på alla domedagsprofetior om att jorden blir nästan obeboelig ifall inte krafttag tas för att vända skutan så hade MP haft betydligt högre siffror än de har. Så jag är rätt säker på att en stor majoritet inte är särskilt oroliga. Sen om en journalist frågar dem på gatan säger de givetvis ungefär vad som förväntas för de vet vad man ska tycka.Fairlane skrev:
Skulle jag döma efter hur folk uttalar sig i mina trakter så är de nästan klimatförnekare hela bunten. Bara en sån sak om vad folk tycker om inblandning av en massa saker i dieseln är rätt talande.
Det jag med säkerhet vet är att vi kommer ingenstans..med folk i min omgivning innefattar det allt folk på jobbet och olika sammansättningar utav samhällsklasser.Fairlane skrev:Det var ju du som skrev att folk i din omgivning tänkte som du?
Det var väl inte jag som buntade ihop er då, det var ju du.
Det gäller väl de flesta? Har du svårt att förstå vad jag menar så misstänker jag att du har svårt att förstå forskningsrapporter också. Har du läst någon?
Varför är det en dålig jämförelse?
Människokroppen är komplex, rökning är skadligt enligt de flesta, man kan inte bevisa att enskilda cancerfall beror på rökning, men kan ändå dra slutsatsen att rökning ökar risken för cancer.
Du/ni måste ju vara synsk som vet att alla dom tycker lika.
Men ingen fara ni är duktiga på att förklara för andra hur det egentligen ligger till.
Får man inte? Vem har stoppat dig?N najaden skrev:
Att man däremot blir emotsagd när man kommer med konstiga påståenden är ju normalt, det är så yttrandefrihet fungerar.
Du kunde ju t o m skriva här, på ett privat forum. Varför säger du att man inte "får"
He he som vanligt..klart man får.G gaidin skrev:
Man får dricka alkohol
Man får röka
Man får snusa
Men aj aj aj det är fel fel fel.
Sorry det där med konstiga påståenden fattade jag inte..
Om du inte är större än att du kan göra saker som man får och samtidigt vara gnällig över att folk inte håller med dig i vad du gör så tycker jag du behöver se över din självkänsla.N najaden skrev:
Att en del blir kränkta av att folk inte håller med dem är för mig en gåta. Det är inte en rättighet att alla skall hålla med en och inte säga emot.
Är man så känslig så skall man nog undvika interaktioner med andra människor.
Jisses nu drar du iväg och antar en massa saker.G gaidin skrev:Om du inte är större än att du kan göra saker som man får och samtidigt vara gnällig över att folk inte håller med dig i vad du gör så tycker jag du behöver se över din självkänsla.
Att en del blir kränkta av att folk inte håller med dem är för mig en gåta. Det är inte en rättighet att alla skall hålla med en och inte säga emot.
Är man så känslig så skall man nog undvika interaktioner med andra människor.
Är väl inte jag som har problem med att folk inte tycker lika som mig.
Kränkt ..går ju inflation i det ordet.
Det är ju precis tvärtom..inser ni inte det ?
Det var ju du som skrev att man inte "får" tycka saker. Sedan ondgjorde du dig över saker man får göra men som andra tycker är fel.N najaden skrev:
Väx upp lite. Folk håller inte alltid med. Man kan välja att se det som att man inte "får" tycka saker, eller så kan man se det som en intressant diskussion.
Man kan också förstå att en del helt enkelt inte förstår så mycket och är obildade, då kan man välja att antingen utbilda dem eller låta bli. Du verkar ju välja att bli kränkt och gnälla på forum över att man inte "får" säga saker.
Min åsikt är att endast små människor klagar över sådant. Har man belägg för det man skriver så argumenterar man för sin sak i stället för att gnälla över att folk har andra åsikter och dessutom har fakta bakom sina påståenden.
Gnäll hör hemma hos barn under sex år.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 871 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 871 inlägg
Det var ju inte jag som påstod det utan du!N najaden skrev:
Minns du inte att du skrev:
"Hör sällan eller aldrig någon i min närhet eller på jobbet som tycker att uppvärmningen är så fruktansvärd och måste vi börja gå cykla och äta bönor för att rädda klimatet."?
Så antingen tycker de som du eller så vill de inte diskutera frågan med dig eller har du någon annan förklaring.
Men du fortsätter ju bara klanka ner och påstå att jag är kränkt och obildad.G gaidin skrev:Det var ju du som skrev att man inte "får" rycka saker. Sedan ondgjorde du dig över saker man får göra men som andra tycker är fel.
Väx upp lite. Folk håller inte alltid med. Man kan välja att se det som att man inte "får" tycka saker, eller så kan man se det som en intressant diskussion.
Man kan också förstå att en del helt enkelt inte förstår så mycket och är obildade, då kan man välja att antingen utbilda dem eller låta bli. Du verkar ju välja att bli kränkt och gnälla på forum över att man inte "får" säga saker.
Min åsikt är att endast små människor klagar över sådant. Har man belägg för det man skriver så argumenterar man för sin sak i stället för att gnälla över att folk har andra åsikter och dessutom har fakta bakom sina påståenden.
Gnäll hör hemma hos barn under sex år.
Kan med viss säkerhet säga att vi nog har helt olika uppväxter och bor helt olikt.
Nu har du fått det till allt det för att jag med flera ifrågasätter den klimata uppvärmningen och hur stor del människan har del i det..förvånar det mig...inte alls..slutar nästan alltid så här.
Kan tyvärr inget göra åt att akademiker inte kan läsa mellan raderna och ha lite perspektiv
.
Oavsett uppväxt eller hur vi bor så är ju den globala uppvärmningen exakt samma?N najaden skrev:Men du fortsätter ju bara klanka ner och påstå att jag är kränkt och obildad.
Kan med viss säkerhet säga att vi nog har helt olika uppväxter och bor helt olikt.
Nu har du fått det till allt det för att jag med flera ifrågasätter den klimata uppvärmningen och hur stor del människan har del i det..förvånar det mig...inte alls..slutar nästan alltid så här.
Eller menar du att där du bor är det ingen global uppvärmning och eftersom dina kollegor inte heller tror på det så är det så?
Tror du tappat tråden lite.G gaidin skrev:
Du fortsätter ju samma sätt igen.
För över på mig vad jag tror vad andra tycker.
Men lärt mig att det är den tekniken som gäller men behärskar inte den ..
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 871 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 871 inlägg
Man måste väl inte tro på alla domedagsprofetior för att tro att människa påverkar jordens klimat negativt?L lbgu skrev:
Man måste väl inte rösta på MP för den sakens skull?
Alla riksdagens partier utom ett hyser mer eller mindre oro för klimatet. Om en (stor) majoritet oroar sig eller inte, säger väl inte ett dugg om ifall det är korrekt att människan påverkar klimatet eller inte?L lbgu skrev:
Skulle du göra det?L lbgu skrev:
Man kan ju tänkas vara orolig för klimatet samtidigt som man är orolig för ekonomin, eller tycker det finns bättre sätt att agera? Hur är det nu, är det stora protester mot att regeringen beslutat att reduktionsplikten ska höjas? Jag har inte hört dessa protester. Folk ser nog mer till ekonomin.L lbgu skrev: