Tror du på global uppvärmning?

• Ja

730 Röster 73,9%
  • Nej

216 Röster 21,9%
  • Kanske, utveckla svar i tråden

42 Röster 4,3%
  • Antal röster
    988
N najaden skrev:
Ja men läs innan ni blir upprörd.
Läkande petroleum är skit..det vet vi.
Men läkande megabatterifabriker vet vi nästan inget alls om.
Northvolt är väl ändå ett praktexempel på att kasta pengarna..kanske inte i sjön då men i varje fall till slipade entreprenörer.
Det finns gott om misslyckade industriprojekt. I detta fallet handlade det väl mest om att de inte lyckades tillverka bra batterier.

Varför är du motståndare till utveckling?

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Det finns gott om misslyckade industriprojekt. I detta fallet handlade det väl mest om att de inte lyckades tillverka bra batterier.

Varför är du motståndare till utveckling?
Ok
Sista..måste jobba.
Är inte alls emot utveckling..tvärtom.
Men sådan tar tid och ska få ta tid och inte påskyndas.
God eftermiddag

N najaden skrev:
Ok
Sista..måste jobba.
Är inte alls emot utveckling..tvärtom.
Men sådan tar tid och ska få ta tid och inte påskyndas.
God eftermiddag
Batterier har funnits i mer än hundra år.
Utvecklingen nu går med bra fart.

Tänker du på samma sätt när någon gör en förändring i en bensin- eller dieselmotor?

Nymodigheter!

Det är det jag menar med att du är motståndare till utveckling. Det ärnju bara att köpa en förbränningsbil om du inte vill ha en elbil, jag ser inte problemet, jag ser bara gnäll.

• Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
En begränsad investering kopplad till viss risk tycker jag är en dålig synonym till att kasta pengar i sjön.
Vad pratar du om? Varför citerar du mig?

Fairlane
N najaden skrev:
Givetvis blir det fossil spill och det får vi veta omgående.
Får vi?
Stora spill ja, typ Exxon.
Min fossilbil läcker olja som du säkert vet. Bara för att se om du fick reda på det omgående, när fick du reda på det? Nu är det ju inga stora mängder och min bil är nog den enda som gör det så ingen fara.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ni glömmer att elbilen är mycket mer energieffektiv så där 4 ggr. Alla nya produkter tar tid att fullt etablera sig. En siffra som används är 30 år, så 2045 kommer det vara svårt att hitta nya fossilbilar. Det går fortfarande bra att köra fossilbil och vara en riktigt petroman. Kör på.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
De som var emot att hästen byttes ut mot ånglok och bilar var ju i samma härad som du, tycker du att se hade rätt?
Jag kanske missbedömt dig. Fick av någon anledning för mig att du tillhörde gruppen som anser att CO2 utsläpp hotar framtiden för folk på denna jord.

Men du föredrar tydligen koleldade ånglok före hästar, lite oväntat. För jordens bästa borde du väl anse att industriella revolutionen aldrig borde skett.

L lbgu skrev:
Jag kanske missbedömt dig. Fick av någon anledning för mig att du tillhörde gruppen som anser att CO2 utsläpp hotar framtiden för folk på denna jord.

Men du föredrar tydligen koleldade ånglok före hästar, lite oväntat. För jordens bästa borde du väl anse att industriella revolutionen aldrig borde skett.
Bästa halmgubben idag. 🤣

Var det din tolkning av det jag skrev altså?

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.