45 166 läst · 1 177 svar
45k läst
1,2k svar
Global uppvärmning, är den på riktigt?
Det finns gott om misslyckade industriprojekt. I detta fallet handlade det väl mest om att de inte lyckades tillverka bra batterier.N najaden skrev:
Varför är du motståndare till utveckling?
OkG gaidin skrev:
Sista..måste jobba.
Är inte alls emot utveckling..tvärtom.
Men sådan tar tid och ska få ta tid och inte påskyndas.
God eftermiddag
Batterier har funnits i mer än hundra år.N najaden skrev:
Utvecklingen nu går med bra fart.
Tänker du på samma sätt när någon gör en förändring i en bensin- eller dieselmotor?
Nymodigheter!
Det är det jag menar med att du är motståndare till utveckling. Det ärnju bara att köpa en förbränningsbil om du inte vill ha en elbil, jag ser inte problemet, jag ser bara gnäll.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 205 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 205 inlägg
Får vi?N najaden skrev:
Stora spill ja, typ Exxon.
Min fossilbil läcker olja som du säkert vet. Bara för att se om du fick reda på det omgående, när fick du reda på det? Nu är det ju inga stora mängder och min bil är nog den enda som gör det så ingen fara.
Ni glömmer att elbilen är mycket mer energieffektiv så där 4 ggr. Alla nya produkter tar tid att fullt etablera sig. En siffra som används är 30 år, så 2045 kommer det vara svårt att hitta nya fossilbilar. Det går fortfarande bra att köra fossilbil och vara en riktigt petroman. Kör på.
Jag kanske missbedömt dig. Fick av någon anledning för mig att du tillhörde gruppen som anser att CO2 utsläpp hotar framtiden för folk på denna jord.G gaidin skrev:
Men du föredrar tydligen koleldade ånglok före hästar, lite oväntat. För jordens bästa borde du väl anse att industriella revolutionen aldrig borde skett.
Bästa halmgubben idag. 🤣L lbgu skrev:Jag kanske missbedömt dig. Fick av någon anledning för mig att du tillhörde gruppen som anser att CO2 utsläpp hotar framtiden för folk på denna jord.
Men du föredrar tydligen koleldade ånglok före hästar, lite oväntat. För jordens bästa borde du väl anse att industriella revolutionen aldrig borde skett.
Var det din tolkning av det jag skrev altså?
Liknande trådar
-
Uppvärmning av perm.bostad som används som fritidshus
Värme allmänt -
Vilket uppvärmningssystem skall jag välja?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Uppvärmning av komposttoalett vintertid
Fritidshus -
Ankarsrum No 927 användning för bästa uppvärmning?
Ved, Pellets, Flis -
Finns det bidrag för att effektivisera uppvärmningssystemet och isoleringen av huset?
Värme allmänt