42 739 läst · 1 146 svar
43k läst
1,1k svar
Global uppvärmning, är den på riktigt?
Det är ju ett av de stora problemen med dessa "forskare". På samma data så får de så olika resultat. Bara det säger att det mer handlar om ett ämne typ nationalekonomi där rena gissningar blir viktiga.Fairlane skrev:
Om en massa forskare säger helt olika om framtiden och man samtidigt ska tycka att dessa forskare är seriösa så blir det väldigt konstigt. Att man i det läget ifrågasätter dem allihopa är väl snarare naturligt.
Folk brukar ju beskrivas som klimatförnekare ifall de inte litar på klimatforskarna.Fairlane skrev:
Så om man inte litar på alla de klimatforskare som framför domedagsprofetior vad blir man då?
Då borde det väl vara helt ok att lita på den forskare som har det "lindrigaste" alternativet. Sen kan man tycka att det lindriga alternativet inte är så farligt att vi ska behöva utstå en massa uppoffringar för att förhindra det. Grundproblemet är dock som jag skrivit ovan att forskarna "gissar" så olika att det är svårt att tro på någon.Fairlane skrev:
Jag har inte ens hört någon säga något om detta, så inte så mycket att svara på.Fairlane skrev:
Min gissning är att kommentarerna kommer efter att man ser vad effekten blir. Eller om det ens blir någon, man kan ju aldrig veta vad som händer i framtiden.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 827 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 827 inlägg
Ingen har något att säga om att reduktionsplikten ökar?L lbgu skrev:
Här verkade det ju vara en massa tyckande om just det.L lbgu skrev:
Kan det vara så att det snarare var ekonomin man såg som ett problem, att det blev dyrt, än att man blandade i en massa saker?
Läste eller förstod du inte mitt svar? Svaret var Nej.Fairlane skrev:
Självklart är det ekonomin som gör att folk är förbannade för att det blandas in en massa dyra tillsatser i bränslet. Hade inte priset påverkats så hade nog inte så många brytt sig. Det är väl helt självklart att det är så.Fairlane skrev:
Dock så finns det en del som inte gillar vissa tillsatser som gör att det blir bakterietillväxt i bränsleledningar ifall fordon/maskiner inte används på länge. Man kan ju tycka att ett bränsle inte borde sätta igen ledningar efter kanske några månaders stillastående.
Liknande trådar
-
Uppvärmning av perm.bostad som används som fritidshus
Värme allmänt -
Vilket uppvärmningssystem skall jag välja?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Uppvärmning av komposttoalett vintertid
Fritidshus -
Ankarsrum No 927 användning för bästa uppvärmning?
Ved, Pellets, Flis -
Finns det bidrag för att effektivisera uppvärmningssystemet och isoleringen av huset?
Värme allmänt