1 124 336 läst · 11 468 svar
1124k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 990 inlägg
Fel igen. Förresten. Hur skall du ha det. Ryssland eller USA? 😀R Rejäl skrev:
Jag bodde en kortare period i USA och tänkte gång på gång -de där amerikanarna är inte kloka. Det tycker jag fortfarande.
Ryssland vet jag väldigt lite om. En kompis tågluffa där några månader och var mycket imponerad över gästfriheten. "-Ryssarna är lika trevliga som Kineser är otrevliga". Mer än så, vet jag egentligen inte. Förutom allt det vi blev tillsagda i Lumpen.
Ajdå konstigt att alla andra har fel och du alltid rätt😉Intet skrev:
Fel igen. Förresten. Hur skall du ha det. Ryssland eller USA? 😀
Jag bodde en kortare period i USA och tänkte gång på gång -de där amerikanarna är inte kloka. Det tycker jag fortfarande.
Ryssland vet jag väldigt lite om. En kompis tågluffa där några månader och var mycket imponerad över gästfriheten. "-Ryssarna är lika trevliga som Kineser är otrevliga". Mer än så, vet jag egentligen inte. Förutom allt det vi blev tillsagda i Lumpen.
Är du den svenska motsvarigheten av Putin eller Musk🤔låter sig själv berätta så inte jag och den lilla skaran svarar fel igen😉Intet skrev:
Där hittar du allt på. Bland seriösa historiker är det välkänt att de svenska kungarna på 1600-talet (från Gustaf II Adolf till Karl XII) var rätt unika genom att de själva ofta aktivt deltog i striderna och inte som de flesta andra antingen styrde bakifrån eller helt lät generaler sköta krigandet medan de satt på sina slott.Noramasen skrev:
Jag tänkte på antal stupade soldater. Och Tyskland var på inte sätt skyldiga att förklara USA krig på grund av Japans angrepp. Japan förklarade t.ex. inte Sovjet krig när Tyskland anföll Sovjet. Hade de låtit bli så hade antagligen USA prioriterat Japan i några år.T Thomas_Blekinge skrev:
Okay. Inget vetenskapligt belägg som jag kan visa upp. Men anser du att en knug skulle utsätta sig i denna sårbara position enbart i syfte att ge tillfälle att visa på hjältemod? Hela idén faller att det ska bli ytterligare landvinningar med denna utomordentligt förståndsfattiga strategi. Varför skulle han äventyra hela stöld och slaktturnén genom att ingå i förtrupperna? Rent nonsens och som tidigare sagt enbart ett resultat att påvisa en härskarfigur i ett löjets romantik för att få till en nationalistisk enande anda. Allt är enbart en Pernillla Vibergsk efterhandskonstruktion.L lbgu skrev:
Varför är det förståndsfattigt? Ifall man nu ska ut och kriga så är det väl ändå bra att den som bestämmer är med och delar farorna. Rätt ynkligt att beordra sina soldater att riskera livet ifall man själv håller sig i bakgrunden. Skulle antagligen vara färre krig i världen ifall ländernas ledare förväntades riskera livet i frontlinjen.Noramasen skrev:
Finns väl en del olika anledningar.
1. Uppfostran. Pappa gjorde så och det förväntas att jag också gör det.
2. Effektiv taktik ifall man vill vinna när man kanske har oddsen emot sig. Antagligen otroligt moralhöjande för trupperna ifall kungen föregår med gott exempel istället för att sitta utanför något tält någon kilometer bakom stridslinjen.
3. Finns faktiskt folk som trivs med krigarlivet.
Jag jobbar med några ryssar och när vi har högsäsong dyker det alltid upp ett gäng. Dom är alla alltid väldigt artiga och trevliga. Väldigt noga med att hälsa på morgonen och att säga hej då när dagen är slut. Dom flesta av dom jobbar hårt och bra.Intet skrev:
Du menar:tveksamt skrev:
1. Danskar
2. Danskar
3. Danskar
4. Vara i vägen när man ska ta liften upp för att få de första pudersvängarna
5. Danskar
6. Tro att infarten till liftkön är nån jäkla konferensanläggning och stå i grupp och blockera den.
7. Förflytta sig lika fort som en sengångare fram till liftfållan
8. Inte ha dragit ner skidbyxorna över pjäxorna
9. Snowboardåkare som måste tvångsbanka sin haschpulka i marken i liftkön för de tror att den inte tål snö
10. Åka med skidorna på gruset på parkeringen
11. Inte ha hjälm
12. Ha noll koll på sina skidor och konstant köra på/över framförvarandes (dina) skidor
13. Vara helt oförmögna att ordna sig i led för att fylla ALLA stolar i liften och flytta sig åt sidan så singelkön kan fylla upp eventuella lediga stolar
14. Inte ha ordnat upp vem man ska åka med INNAN man är framme vid främsta raden utan istället stå kvar så det går en halvfull stol upp.
15. Åka runt med en högtalare och spela musik som ingen annan vill lyssna på
16. Inte ha koll på sina prylar så liften behöver stannas för man tappar stavar, skidor och gud vet vad.
17. Byta "spår" i backen utan att se sig omkring
18. Inte åka till sidan när man stannar
19. Stanna precis efter krön eller hopp där man inte syns
20. Lära barnen att åka skidor med sele
21. Stå och ta kort på utsikten precis där man släpper T-kroksliften.
23. Duscha innan afterskin
24. Danskar
Ser att du älskar våra grannar i väst❤️mexitegel skrev:
Du menar:
1. Danskar
2. Danskar
3. Danskar
4. Vara i vägen när man ska ta liften upp för att få de första pudersvängarna
5. Danskar
6. Tro att infarten till liftkön är nån jäkla konferensanläggning och stå i grupp och blockera den.
7. Förflytta sig lika fort som en sengångare fram till liftfållan
8. Inte ha dragit ner skidbyxorna över pjäxorna
9. Snowboardåkare som måste tvångsbanka sin haschpulka i marken i liftkön för de tror att den inte tål snö
10. Åka med skidorna på gruset på parkeringen
11. Inte ha hjälm
12. Ha noll koll på sina skidor och konstant köra på/över framförvarandes (dina) skidor
13. Vara helt oförmögna att ordna sig i led för att fylla ALLA stolar i liften och flytta sig åt sidan så singelkön kan fylla upp eventuella lediga stolar
14. Inte ha ordnat upp vem man ska åka med INNAN man är framme vid främsta raden utan istället stå kvar så det går en halvfull stol upp.
15. Åka runt med en högtalare och spela musik som ingen annan vill lyssna på
16. Inte ha koll på sina prylar så liften behöver stannas för man tappar stavar, skidor och gud vet vad.
17. Byta "spår" i backen utan att se sig omkring
18. Inte åka till sidan när man stannar
19. Stanna precis efter krön eller hopp där man inte syns
20. Lära barnen att åka skidor med sele
21. Stå och ta kort på utsikten precis där man släpper T-kroksliften.
23. Duscha innan afterskin
24. Danskar
Jag är född på mitten av 50-talet, i Göteborg , som dansk medborgare ( pappa dansk, mamma svenska och blev svensk på riktigt när pappa insåg att sonen skulle bli tvungen att göra dansk värnplikt i två år) så håller jag helt om danskens skidbacke-kvaliteteter ( eller avsaknaden av sådan).😇R Rejäl skrev: