1 127 701 läst · 11 504 svar
1128k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaaahh!!! Pratade om ryggskott på morgonfikat i jobbet idag, det är ytterst sällan jag har haft ryggskott, kan inte minnas senast jag hade heller sa jag, vafan tror ni hände en halvtimme innan arbetsdagen var slut? Att man inte kan hålla käft🤬😂
GAAAAHHHH!!!
Feta lågor i micron 😳Pizzakartonen låg dikt mot "papp"-brickan i micron, varför det spelade roll vet jag inte. Men efter någon minut var det ~15cm lågor i medans den gick på 1.000W effektläget. Halva pizzan vart fuktskadad och nu blir det vanliga ugnen med pizzasten i för den halvan som överlevde...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
GAAAAHHHH!
Vaknar 05:30, svalt i sovrummet, skönt, sommar om. 06:00 14 grader i huset, elementen kalla, pannan är strömlös. Eldar i kamin, morgonkopp med te, nu dags att klura ut varför bara pannan är strömlös i kåken...
Vaknar 05:30, svalt i sovrummet, skönt, sommar om. 06:00 14 grader i huset, elementen kalla, pannan är strömlös. Eldar i kamin, morgonkopp med te, nu dags att klura ut varför bara pannan är strömlös i kåken...
GAAAHHH för hantverkare som först är seriösa, vill ha avtal och sen är rena pesten att ha att göra med.
Det inträffar förseningar utom hans kontroll vilket är noga reglerat i avtalet att han inte bär ansvar för. Han blir då sur och grinig men lovar till slut att han de kan komma strax efter jul och fortsätta. Efter många påstötningar så säger han nu i måndags att de plötsligt kan komma måndag nästa vecka vilket accepteras.
Någon dag senare meddelar han att avtalet gått ut (vilket det gjort i tid men inte i omfattning) och att han höjer sina priser (rimlig höjning) vilket också accepteras under protest.
Nu, idag, meddelar han att han inte vill skriva något nytt avtal. Då står man där och får välja mellan att sannolikt inte få nån hjälp alls och leta ny hantverkare eller ta en rejäl risk att köra avtalslöst… Vi pratar jobb för åtskilliga 100.000-tals kronor med bland annat badrumsrenovering, toalett, kök, vardagsrum, hall och matrum. Min magkänsla är att han inte bör vara välkommen på måndag.
Ursäkta, men vad är det för j-la bransch?
Det inträffar förseningar utom hans kontroll vilket är noga reglerat i avtalet att han inte bär ansvar för. Han blir då sur och grinig men lovar till slut att han de kan komma strax efter jul och fortsätta. Efter många påstötningar så säger han nu i måndags att de plötsligt kan komma måndag nästa vecka vilket accepteras.
Någon dag senare meddelar han att avtalet gått ut (vilket det gjort i tid men inte i omfattning) och att han höjer sina priser (rimlig höjning) vilket också accepteras under protest.
Nu, idag, meddelar han att han inte vill skriva något nytt avtal. Då står man där och får välja mellan att sannolikt inte få nån hjälp alls och leta ny hantverkare eller ta en rejäl risk att köra avtalslöst… Vi pratar jobb för åtskilliga 100.000-tals kronor med bland annat badrumsrenovering, toalett, kök, vardagsrum, hall och matrum. Min magkänsla är att han inte bör vara välkommen på måndag.
Medlem
· Stockholm
· 4 253 inlägg
Gaaahhh, det där kräver en egen tråd...mexitegel skrev:
GAAAHHH för hantverkare som först är seriösa, vill ha avtal och sen är rena pesten att ha att göra med.
/W
Det f d arbetarpartiet körde vilse och fick för sig att alla skulle bli "akademiker" varpå de började se ner på praktisk kompetens som fanns hos bl a hantverkare m fl. Resultatet är bedrövligt. Vi har nu enorma mängder "låtsasakademiker" som befolkar både myndigheter och företag i stora antal och gröper ur effektivitet och nyttan med dessa verksamheter. Ett av de värre exemplen är EU-byråkratin. De presterar idiotkrav som försämrade plastkorkar på våra livsmedelsförpackningar och andra meningslösa stolligheter.
Dessutom har vi det perverterade skattesystemet som omöjliggör för en löntagare att köpa tjänster med hög kvalité. Byggbranchen må vara sämre än många andra men är på intet sätt unika.
Dessutom har vi det perverterade skattesystemet som omöjliggör för en löntagare att köpa tjänster med hög kvalité. Byggbranchen må vara sämre än många andra men är på intet sätt unika.