1 122 866 läst · 11 453 svar
1123k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
På tal om Danskar så fick jag äran att för några år sedan stifta bekantskap med hur de packar sin takbox som är för liten...
På den här tiden hade jag gott om danska kollegor som jag hånfullt visade bilden. En av dem svarade bara lakoniskt "Det kunne have været mycket værre…. Trust me." 😂

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På den här tiden hade jag gott om danska kollegor som jag hånfullt visade bilden. En av dem svarade bara lakoniskt "Det kunne have været mycket værre…. Trust me." 😂
Medlem
· Västra Götaland
· 2 367 inlägg
Ska vi tolka detta så, att allt du skriver om ryssarna grundar sig i det du har hört i lumpen, och av en kompis som tågluffat i Ryssland?Intet skrev:
Fel igen. Förresten. Hur skall du ha det. Ryssland eller USA? 😀
Jag bodde en kortare period i USA och tänkte gång på gång -de där amerikanarna är inte kloka. Det tycker jag fortfarande.
Ryssland vet jag väldigt lite om. En kompis tågluffa där några månader och var mycket imponerad över gästfriheten. "-Ryssarna är lika trevliga som Kineser är otrevliga". Mer än så, vet jag egentligen inte. Förutom allt det vi blev tillsagda i Lumpen.
Den var bra!😀Stefan Bengtsson skrev:
Och plus en del andra vägar som nu finns.
Jag är lätt förvånad över det intresse jag ovetandes genererar i ämnet, trots att jag bara skriver självklarheter.
För ordningens skull. Gaaahhhh. Lade mig sent, vaknade tidigt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 718 inlägg
Det handlar verkligen inte om att du skriver självklarheter. Det handlar om att du antydde att det var propaganda när jag skrev om Ryssland och deras fullständiga avsaknad av respekt för människoliv.Intet skrev:
Det är alltså din enfald och ditt spridande av terrorstatens narrativ som ifrågasätts. Något som ironiskt nog på riktigt skulle kunna förtjäna det gaaaahhhh för propaganda du själv poserade med när det visade sig att du inte visste något alls om saken.Intet skrev:
Det finns naturligtvis inte ett självändamål med att offra soldater i onödan. De är siner om sist en ändlig resurs. Därför bör man vara skeptisk till sådana påståenden, även då de är nedskrivna i en bok.
Att referenserna är 80 år gamla, gör det än mer tveksamt. Men men. Du kan ha rätt men också fel.
Jag finner helt enkelt resonemanget ologiskt.
Glömde lgen.
Gaaahhhh. Att dra till med enfaldsargumentet när argumenten tryter är enfaldigt 😁
Att referenserna är 80 år gamla, gör det än mer tveksamt. Men men. Du kan ha rätt men också fel.
Jag finner helt enkelt resonemanget ologiskt.
Glömde lgen.
Gaaahhhh. Att dra till med enfaldsargumentet när argumenten tryter är enfaldigt 😁
25. Liftwaffe, Tyskar i liftköerna i alpernamexitegel skrev:
Du menar:
1. Danskar
2. Danskar
3. Danskar
4. Vara i vägen när man ska ta liften upp för att få de första pudersvängarna
5. Danskar
6. Tro att infarten till liftkön är nån jäkla konferensanläggning och stå i grupp och blockera den.
7. Förflytta sig lika fort som en sengångare fram till liftfållan
8. Inte ha dragit ner skidbyxorna över pjäxorna
9. Snowboardåkare som måste tvångsbanka sin haschpulka i marken i liftkön för de tror att den inte tål snö
10. Åka med skidorna på gruset på parkeringen
11. Inte ha hjälm
12. Ha noll koll på sina skidor och konstant köra på/över framförvarandes (dina) skidor
13. Vara helt oförmögna att ordna sig i led för att fylla ALLA stolar i liften och flytta sig åt sidan så singelkön kan fylla upp eventuella lediga stolar
14. Inte ha ordnat upp vem man ska åka med INNAN man är framme vid främsta raden utan istället stå kvar så det går en halvfull stol upp.
15. Åka runt med en högtalare och spela musik som ingen annan vill lyssna på
16. Inte ha koll på sina prylar så liften behöver stannas för man tappar stavar, skidor och gud vet vad.
17. Byta "spår" i backen utan att se sig omkring
18. Inte åka till sidan när man stannar
19. Stanna precis efter krön eller hopp där man inte syns
20. Lära barnen att åka skidor med sele
21. Stå och ta kort på utsikten precis där man släpper T-kroksliften.
23. Duscha innan afterskin
24. Danskar
GAAAAHHHH!!!
Brukar övernatta hos särbon strax utanför Strängnäs när jag ska jobba i Västerås eller Uppsala, det är närmare/går fortare.
Gav mig iväg i morse, körde av gammal vana, efter nån halvtimme ser jag en skylt "Västerås" ??
Fuck...jag ska till Uppsala 🤬
Ja ja, alla vägar bär till Rom 😉
Värre var det nog för betong bilen som stod vid Hummelsta avfarten med däckexplotion i 14 minus, troligtvis lastad då tombolan snurrade.
Brukar övernatta hos särbon strax utanför Strängnäs när jag ska jobba i Västerås eller Uppsala, det är närmare/går fortare.
Gav mig iväg i morse, körde av gammal vana, efter nån halvtimme ser jag en skylt "Västerås" ??
Fuck...jag ska till Uppsala 🤬
Ja ja, alla vägar bär till Rom 😉
Värre var det nog för betong bilen som stod vid Hummelsta avfarten med däckexplotion i 14 minus, troligtvis lastad då tombolan snurrade.
Jag känner igen det. Hade barnen i skidskolor när de var små och i "vuxengruppen" hörde man att det ofta fanns danskar, vilket vi lite skämtsamt kallade "plockepinngänget". De hade även förmågan att stillastående på rad lyssnande på skidläraren kunna ramla ihop i en liggande rad, var någon form av dominoeffekt.😉D Dilato skrev:
Det mesta var rätt, inte stött på några danskar dock. De flesta störande moment har varit stockholmare och tyskar. Men det är ju typ samma som danskar så..mexitegel skrev:
Du menar:
1. Danskar
2. Danskar
3. Danskar
4. Vara i vägen när man ska ta liften upp för att få de första pudersvängarna
5. Danskar
6. Tro att infarten till liftkön är nån jäkla konferensanläggning och stå i grupp och blockera den.
7. Förflytta sig lika fort som en sengångare fram till liftfållan
8. Inte ha dragit ner skidbyxorna över pjäxorna
9. Snowboardåkare som måste tvångsbanka sin haschpulka i marken i liftkön för de tror att den inte tål snö
10. Åka med skidorna på gruset på parkeringen
11. Inte ha hjälm
12. Ha noll koll på sina skidor och konstant köra på/över framförvarandes (dina) skidor
13. Vara helt oförmögna att ordna sig i led för att fylla ALLA stolar i liften och flytta sig åt sidan så singelkön kan fylla upp eventuella lediga stolar
14. Inte ha ordnat upp vem man ska åka med INNAN man är framme vid främsta raden utan istället stå kvar så det går en halvfull stol upp.
15. Åka runt med en högtalare och spela musik som ingen annan vill lyssna på
16. Inte ha koll på sina prylar så liften behöver stannas för man tappar stavar, skidor och gud vet vad.
17. Byta "spår" i backen utan att se sig omkring
18. Inte åka till sidan när man stannar
19. Stanna precis efter krön eller hopp där man inte syns
20. Lära barnen att åka skidor med sele
21. Stå och ta kort på utsikten precis där man släpper T-kroksliften.
23. Duscha innan afterskin
24. Danskar
Skin in the game.L lbgu skrev:Varför är det förståndsfattigt? Ifall man nu ska ut och kriga så är det väl ändå bra att den som bestämmer är med och delar farorna. Rätt ynkligt att beordra sina soldater att riskera livet ifall man själv håller sig i bakgrunden. Skulle antagligen vara färre krig i världen ifall ländernas ledare förväntades riskera livet i frontlinjen.
Finns väl en del olika anledningar.
1. Uppfostran. Pappa gjorde så och det förväntas att jag också gör det.
2. Effektiv taktik ifall man vill vinna när man kanske har oddsen emot sig. Antagligen otroligt moralhöjande för trupperna ifall kungen föregår med gott exempel istället för att sitta utanför något tält någon kilometer bakom stridslinjen.
3. Finns faktiskt folk som trivs med krigarlivet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 705 inlägg
Behöva lägga massor pengar på ett bräde på börsen pga utdelning i företag.. ARrrhh..
Jag vet ett ilandsproblem, men ändå stört jobbigt.
Jag vet ett ilandsproblem, men ändå stört jobbigt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 705 inlägg