Isakare Isakare skrev:
Lysrören var inte inkopplade, byggnaden har ingen el än.
Då är det väl bara rör, de kunde ju inte lysa... 🤔

Tack, jag hittar ut själv.
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Alla dessa evighetslånga trådar på Byggahus som startas och sedan drar TS iväg på andra äventyr och ingen vet hur det har gått, men många fortsätter berätta hur det ska gå.

#cliffhanger #villvetahurdetgick
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Bra timing för kylfläkten i ugnen att ta en paus...
Precis innan man ska hiva in pizzorna, barnen klänger runt benen och ser fram emot pizza så löser överhettningsskyddet.
 
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Okej, fläkten vaknade till liv igen och då släppte överhettningsskyddet, nu jäklar gäller det att grädda pizzor snabbt.
 
  • Haha
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
B Bokskogsbacken skrev:
Det var ett djävla tjat om helt irrelevanta saker. Detta var inte vad TS frågade
Vad frågade jag då? 🤔
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Emellanåt är jag bra sugen på att göra en office space på spisen...

 
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad frågade jag då? 🤔
Nåt med Skriet men jag orkar inte läsa hela inlägget. GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Jag har byggt en låda till pickupflaket för att kunna köra grusig jord till tippen. Grävt och fyllt i en timme. Åker till tippen. Baklämmen har gått i baklås, GAAAAAAAAAAHAHHHHHH. förmodligen en sten eller nåt. Åkt hem igen. Funkar inte att dammsuga. Lådan står ivägen så jag kan inte ta bort skivan på insidan… dubbelgaaaah
 
  • Ledsen
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Jag har byggt en låda till pickupflaket för att kunna köra grusig jord till tippen. Grävt och fyllt i en timme. Åker till tippen. Baklämmen har gått i baklås, GAAAAAAAAAAHAHHHHHH. förmodligen en sten eller nåt. Åkt hem igen. Funkar inte att dammsuga. Lådan står ivägen så jag kan inte ta bort skivan på insidan… dubbelgaaaah

Såhär får du bort lämmen smidigt och lätt! Spola till 8 minuter eller nått så slipper du cybertrucktramset.
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Haha. Jag skadar helst inte bilen dock. Lyckades få fram min låda med gruskorn med två viking arm, ska försöka montera isär från insidan nu och se om jag kommer nån vart.
 
S Svante Svenson skrev:
Haha. Jag skadar helst inte bilen dock. Lyckades få fram min låda med gruskorn med två viking arm, ska försöka montera isär från insidan nu och se om jag kommer nån vart.
Och dubbel(trippel)gaaaaah, alla videos om problemet är att folk har problem med handtaget och inte själva låset!!!
 
S Svante Svenson skrev:
Och dubbel(trippel)gaaaaah, alla videos om problemet är att folk har problem med handtaget och inte själva låset!!!
Nån människa fick för sig att öva blåsinstrument också!!! Jag är alltså ute på landet och har en granne och det var inte den som ”spelade”. Nåväl. Fick upp luckan medelst högtryckstvätt och våld. Men verkar vara något knas med låset men nu kommer jag åtminstone åt. Skulle väldigt gärna få detta löst så att jag hinner till tippen igen, hem, gräva på ett till lass och iväg och lämna innan de stänger.
 
S Svante Svenson skrev:
Nån människa fick för sig att öva blåsinstrument också!!! Jag är alltså ute på landet och har en granne och det var inte den som ”spelade”. Nåväl. Fick upp luckan medelst högtryckstvätt och våld. Men verkar vara något knas med låset men nu kommer jag åtminstone åt. Skulle väldigt gärna få detta löst så att jag hinner till tippen igen, hem, gräva på ett till lass och iväg och lämna innan de stänger.
(För att inte lämna så slutade blåsinstrumentisten väsnas, jag fick upp låset, det funkade inte, men kunde monteras bort från bilen och då var det tydligt vad som var fel; två metallflärpar hade hamnat bredvid varandra men skulle gå fritt. Ett välriktat hammarslag löste detta, låset rengjordes och smörjdes och återmonterades.)

GAAAAAAH någon har parkerat på vägen som bara går till mig och grannen och jag vet inte om jag kommer förbi!!!!

Och här är en bild på stenen som ställde till det hela:
 
  • En närbild på en metallisk yta med en liten mörk sten fastkilad i hörnet av en rektangulär urtagning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ja, eller det är väl Status Quo...
Hahahahahahahahahaha, veckans kommentar :)
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Du skriver i fel tråd, det är här hemma i humortråden. Jag skulle skratta gott åt detta om det hände mig.
Vad ville människan ha, och vad svarade du?
Väldigt sent svar men jag “hämnades” genom att berätta på affären i byn vad som hänt och sedan får ”tanterna” sköta resten 🙂
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.