13th Marine 13th Marine skrev:
Jo jag köpte såna först men de har fel maskingänga tyvärr.
Tillbaka på ruta 1 då. vad är det för speciellt med din mutter som ska dit. Om du tar ett stift som det kallas och muttern till en mekaniska firma så skär dom en gänga eller har snitt.
Du har PM
 
Maria T
Maria T Maria T skrev:
Gaaaaahhhh!

Sitter just nu och funderar på om jag ska skriva ett inlägg om hur SAS "hanterar" sitt bagage (icke!) och sina kunder som vill reklamera trasigt bagage, eller hur SL:s kontrollanter "hanterar" turister som har ett fullgott
7-dagars-kort (betalt av undertecknad) men ändå kräver dem på tilläggsavgift?

Eländet med PostNord är ju ett pågående sådant då deras postutdelning inte fungerar som utlovat och ännu sämre under sommaren.
Morr.
Svarar mig själv eftersom jag inte vet hur jag ska bädda in länk till mitt eget inlägg...

SL har, utan ursäkt (vad annars) återbetalat mig den tilläggsavgift som mina amerikanska vänner tvingades betala trots att de hade fungerande 7-dagars-kort.

SAS tänker inte ersätta mig för att de sabbade mitt bagage så det inte går att använda, blir en vända till ARN där.

PostNord har ännu inte levererat det vykort jag skickade till mig själv, i testsyfte såklart, från Andorra den 18 juli, och jag vet två ytterligare försändelser (privatpost) som skickats i juli och ännu inte kommit fram. Inte bara misstänker längre utan vet att utdelning i mitt distrikt inte är värt nåt. De fyra vykort till andra delar av landet har nått adressaterna för två veckor sen.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Gaaahhh, har en 16 år gammal Electrolux TM som lagret precis givit upp på. Ska dock ge mig på att försöka byta det då maskinen är "lagningsbar" jämfört med nyare maskin.
Åkte och köpte en tillfällig maskin. Det vart intressant när den började centrifugera utan att jag hade tagit bort transportsäkringen först. Vem fan läser installationsmanualen....
Gaahhhh, den helt nya tillfälliga Electrolux-maskinen gav E10 efter andra tvätten (Dvs maskinen jag köpte i tisdags). Har felsökt den helt och hållet och mätt upp att flödesmätaren ger pulser som den ska, styrkortet känner inte av pulserna alls. Kollade med Electrolux service men de kan endast bokas om två veckor på denna helt nya maskinen... tror jag kör ångerrätten på denna.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Gaahhhh, den helt nya tillfälliga Electrolux-maskinen gav E10 efter andra tvätten (Dvs maskinen jag köpte i tisdags). Har felsökt den helt och hållet och mätt upp att flödesmätaren ger pulser som den ska, styrkortet känner inte av pulserna alls. Kollade med Electrolux service men de kan endast bokas om två veckor på denna helt nya maskinen... tror jag kör ångerrätten på denna.
kinesiska kretskort gör susen i musen
 
GAAAAHHHH.
Kom just till ett hotell i Helsingborg, rummet är kokhett.
Dörren till badrummet stod öppen och golvvärmen är på, går ej att stänga av.
Motorvägen är ett stenkast bort, så sova med öppet fönster är uteslutet.
 
  • Ledsen
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH.
Kom just till ett hotell i Helsingborg, rummet är kokhett.
Dörren till badrummet stod öppen och golvvärmen är på, går ej att stänga av.
Motorvägen är ett stenkast bort, så sova med öppet fönster är uteslutet.
Du får sova med öppen dörr mot korridoren ist. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
D
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH.
Kom just till ett hotell i Helsingborg, rummet är kokhett.
Dörren till badrummet stod öppen och golvvärmen är på, går ej att stänga av.
Motorvägen är ett stenkast bort, så sova med öppet fönster är uteslutet.
The Sauna Experience.
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
Angående jobb.
Min dåvarande fru kom hem o skrek GAAAAHHHH.
Hennes avdelning på dagis blev av med sin förskollärare, policyn säger att det ska vara minst en sån per avdelning.
Fnun i egenskap av barnskötare med 30 år i yrket blev då avdelningsansvarig, och fick ta förskollärarens uppgifter för 1000:- extra per månad, det funkade fint.
Efter ett år hade de hittat en förskollärare med följande egenskaper.
23 år, nyutexaminerad, gått direkt från gymnasieutbildning till högskola.
Praktiserat 16 veckor på förskola.
Kunde inte det svenska språket riktigt.
Med de meriterna får man 10.000:- mer i månaden än en barnskötare, frun blev av med sin tusenlapp och fick väldigt mycket mera jobb då nivån på denna förskollärare var praktikant.......i början av praktiken.
Men kommunen var glada, de kunde nu visa upp minst en förskollärare per avdelning, och det är ju viktigt.
Surt.
 
D
Lilltjejen har senaste veckan tyckt att 0330, det är bra tid att leka och sjunga på..blir galen av att inte.få sova. Gaaaah!!
 
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Lilltjejen har senaste veckan tyckt att 0330, det är bra tid att leka och sjunga på..blir galen av att inte.få sova. Gaaaah!!
Lugn snart ligger du vaken och funderar på när hon kommer hem😀
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Lugn snart ligger du vaken och funderar på när hon kommer hem😀
Som av en händelse också det vid typ 03.30. 😀
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 10 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Som av en händelse också det vid typ 03.30. 😀
Ja fast när dom är små kan man sova tills man blir väckt. När dom äldre och är ute så kan man inte somna innan dom kommer hem.
 
  • Gilla
  • Ledsen
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
D
N Niq skrev:
Ja fast när dom är små kan man sova tills man blir väckt. När dom äldre och är ute så kan man inte somna innan dom kommer hem.
Har redan ångest för det här. Kommer bli en sån jävla jobbig pappa. Slår väl tillbaka dubbelt, säkert.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Har redan ångest för det här. Kommer bli en sån jävla jobbig pappa. Slår väl tillbaka dubbelt, säkert.
Se till att dom vet att du alltid finns där och vad du känner för dom så brukar resten ordna sig. Kanske dom blir vilda tonåringar men dom kommer vara glada när dom blir äldre att du alltid funnits där oavsett.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Har redan ångest för det här. Kommer bli en sån jävla jobbig pappa. Slår väl tillbaka dubbelt, säkert.
Det gäller att hitta en bra balans mellan förtroende och kontroll. Helst vill man ju låsa in dem på sitt rum där man har bra kontroll, men det får man inte göra har jag hört…..:)
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.