D
Hade besiktningsman nummer fyra sedan inflytt här idag. Ha sa: dränera snarast för i helvete! (Det sa även första besiktningsgubben. Andra sa dränera inom 5-10 år. Tredje sa strunt i det.)

Så nu har vi landat i att dränera och nästa år är därmed åt helvete ekonomiskt och tidsmässigt. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Detta fick jag i lördags kväll, snyggt och trovärt. Om det inte var för det inledande taffliga språket "du har fått en böter", samt att mailet kom en dag innan förfallodatum, och jag vet till 99% säkerhet var jag har parkerat den senaste månaden, skulle jag kunnat tro att detta var riktigt.
Eller nej - jag klickar ALDRIG på länkar som jag får på mail, så vill bara visa hur *jävla* snyggt och trovärdigt det ser ut, om ingen annan här råkat ut för det.

Transportstyrelsen alltså
. Skärmbild av ett påstått meddelande från Transportstyrelsen om olaglig parkering med information om böter och förfallodatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Detta fick jag i lördags kväll, snyggt och trovärt. Om det inte var för det inledande taffliga språket "du har fått en böter", samt att mailet kom en dag innan förfallodatum, och jag vet till 99% säkerhet var jag har parkerat den senaste månaden, skulle jag kunnat tro att detta var riktigt.
Eller nej - jag klickar ALDRIG på länkar som jag får på mail, så vill bara visa hur *jävla* snyggt och trovärdigt det ser ut, om ingen annan här råkat ut för det.

Transportstyrelsen alltså
.[bild]
Lämnar man nånsin sin epostadress till Transportstyrelsen? Tror aldrig jag fått ett mail av dem på riktigt faktiskt... 😂

Edit: jo, de skickar tydligen bekräftelse på ägarbyten av fordon...
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Lämnar man nånsin sin epostadress till Transportstyrelsen? Tror aldrig jag fått ett mail av dem på riktigt faktiskt... 😂
Nej, det tror jag ingen nånsin behövt göra men när en får ett mail som jag fick, trovärdigt, så kanske det påverkar.
Jag bor i Stockholms län och har varit med om de allra första vägtullarna, en liten mojäng som sattes fast på insidan av vindrutan/fönstret och som lästes av.
Jag har haft samma (men flera andra, i olika syften) e-postadress sen 2000, så jag skulle mycket väl ha kunnat ange en sådan till Transportstyrelsen i början av 2000-talet.
 
Redigerat:
Oavsett så vet väl alla att Transportstyrelsen inte driver in p-böter?

Vilken url döljer sig bakom "klicka här" knappen?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Maria T
D Dilato skrev:
Oavsett så vet väl alla att Transportstyrelsen inte driver in p-böter?

Vilken url döljer sig bakom "klicka här" knappen?
Det borde vara så, men om din mormor, eller din väns farfar, (valfri äldre person) född 1935-1945) skulle få det mail som jag just fått, hur tror du de skulle reagerat? Med misstro, förhoppningsvis, men är du säker på att de skulle känt till att Transportstyrelsen inte driver in parkeringsböter. Vet de ens vad Transportstyrelsen gör?
Dessa mail är ju till för att skrämmas, att det är i "sista sekund" och att det handlar om att betala innan en får en bot/ betalningsanmärkelse - lite olika beroende på vem avsändaren låtsas vara, så kanske de inte funderar, inte heller frågar sina barn, barnbarn, om hjälp.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det borde vara så, men om din mormor, eller din väns farfar, (valfri äldre person) född 1935-1945) skulle få det mail som jag just fått, hur tror du de skulle reagerat? Med misstro, förhoppningsvis, men är du säker på att de skulle känt till att Transportstyrelsen inte driver in parkeringsböter. Vet de ens vad Transportstyrelsen gör?
Dessa mail är ju till för att skrämmas, att det är i "sista sekund" och att det handlar om att betala innan en får en bot/ betalningsanmärkelse - lite olika beroende på vem avsändaren låtsas vara, så kanske de inte funderar, inte heller frågar sina barn, barnbarn, om hjälp.
Född 1935-45...80/90 år gamla som felparkerat..den målgruppen får nog anses minimal.
Och nog tror jag dom vet vad Transportstyrelsen är, om dom har ett fordon.
 
Bluffmejl kommer ju varje vecka, även det tidigare från Transportstyrelsen för några veckor sedan.
 
Maria T Maria T skrev:
Vet de ens vad Transportstyrelsen gör?
Troligen inte. Jag betvivlar till och med att Transportstyrelsen vet vad Transportstyrelsen gör. 🙄
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
du får nog hjälpa taxichaffisen att navigera...
Den delen av resan gick rätt ok….

Men 14h dörr till dörr var inte jättebra.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Påbörjade en resa till Warszawa 0800 imorse, med en taxi till Arlanda.
Låter som taxin körde norrut. Warszawa ligger söderut. Klart det tar tid om man kör åt helt fel håll. GAAAAHHHH!!!
 
MathiasS MathiasS skrev:
GAAH.

Påbörjade en resa till Warszawa 0800 imorse, med en taxi till Arlanda. Nu 19:31 har jag kommit ända till…..Oslo. Och jag bokade ett direktflyg.
Du har ju helt missuppfattat det.
Till Polen åker man bil och färja, företrädesvis via Trelleborg.
Bara prisskillnaden på spriten du kan ta med hem finansierar resan flertalet gånger om 😆
 
  • Karta från Google Maps som visar två färdvägar från Stockholm till Warszawa, en via Trelleborg och färja (17 tim 58 min) och en via Köpenhamn (18 tim 34 min).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Till Polen åker man bil och färja
Och givetvis med ett rejält boggiesläp med kåpa. GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och givetvis med ett rejält boggiesläp med kåpa. GAAAAHHHH!!!
Japp, stor fest...som setts på gränsbevakarna 🤓

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.