Gaaaahhhhh! Hantverkares tidsplanering och oförmåga till framförhållning 🤬.

Flera månaders tystnad, sen dyker de upp med en veckas varsel och surar sen över att de måste vänta för att annat ska bli klart innan de kan fortsätta med nästa steg och har mage att ifrågasätter varför.

Hade det varit mina hantverkare hade det osat rejält med svavel i det telefonsamtalet…
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
Batteriet på bilen tvärdog. Den stod parkerad under dagen medan jag tittade på Försvarets Flygdag. Orkade inte ens dra runt motorn när jag kom till parkeringen, utan att ha gett förvarning om att det var dags att byta. En snäll göteborgare med startkablar, ett akutbesök på Biltema och en lokal polare med laddare räddade situationen.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
GAAAAHHHH!!!
Batteriet på bilen tvärdog. Den stod parkerad under dagen medan jag tittade på Försvarets Flygdag. Orkade inte ens dra runt motorn när jag kom till parkeringen, utan att ha gett förvarning om att det var dags att byta. En snäll göteborgare med startkablar, ett akutbesök på Biltema och en lokal polare med laddare räddade situationen.

/Höghus
Laddar generatorn som den ska? Har varit med om liknande när laddningsrelät fått något fel
 
N Niq skrev:
Laddar generatorn som den ska? Har varit med om liknande när laddningsrelät fått något fel
Minns inte riktigt när jag bytte så det är säkert så gammalt att det var dags.
Jag får mäta spänningen lite då och då framöver.

/Höghus
 
GAAAAHHHH, hur ska man sortera Marvel-filmerna i samlingen....
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
GAAAAHHHH, hur ska man sortera Marvel-filmerna i samlingen....
Färg är alltid en bra sorteringsmetod när det gäller media.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyikåk och 2 till
  • Laddar…
GGaaaaah hade bråttom till jula för att köpa två burkar fasadfärg, en svart och en vit. Nät jag öppna den vita och målat sp ser jag att det är lasyr. 299 kr i sjön.
 
W whak skrev:
GGaaaaah hade bråttom till jula för att köpa två burkar fasadfärg, en svart och en vit. Nät jag öppna den vita och målat sp ser jag att det är lasyr. 299 kr i sjön.
Du får inte hälla fasadfärg i sjön!
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Du får inte hälla fasadfärg i sjön!
Det var lasyr som var i sjön 🙈
 
N Nyikåk skrev:
GAAAAHHHH, hur ska man sortera Marvel-filmerna i samlingen....
I kronologisk ordning.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
W whak skrev:
Det var lasyr som var i sjön 🙈
Jag kom på för länge sedan att man kan ju gå ned till sjön och tvätta ur en stor pensel med fasadfärg, röd.
Det var rena "blodbadet" i området, så gjort det en gång och aldrig mera efter det.
 
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Håller på att sälja huset (gården).
Flera som säger att de är färdiga att lägga bud men ingen vill vara först! WHYYYY?!?!?!

GAAAAAAAAAHHHHHHH!!!
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gaah - här beställer man tvättmaskin med bortforsling, installation o hela klabbet men när de kommer är ena dragavlastaren i dosan trasig och då måste de avbryta och jag får boka in en ny tid flera dagar bort.*
Tydligen ett extremt vanligt problem så varför tar man inte höjd för det i installationskostnaden och med sig några extra i bilen, hade glatt betalat för det o slippa fixa.
* Idrottande ungdomar konsumerar sjuka mängder kläder…
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
GAAH.

Påbörjade en resa till Warszawa 0800 imorse, med en taxi till Arlanda. Nu 19:31 har jag kommit ända till…..Oslo. Och jag bokade ett direktflyg.
 
  • Wow
  • Haha
Workingclasshero och 10 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
GAAH.

Påbörjade en resa till Warszawa 0800 imorse, med en taxi till Arlanda. Nu 19:31 har jag kommit ända till…..Oslo. Och jag bokade ett direktflyg.
du får nog hjälpa taxichaffisen att navigera...
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.