46 091 läst · 86 svar
46k läst
86 svar
Foga mellan parkettgolv och vägg (mot silverfisk)
Ja, så gjorde vi också initialt. Men när vi såg hur enkel processen var så tyckte vi att det var betydligt smidigare att beställde och utföra själva än att gå genom försäkringsbolaget hela tiden.E e rik ast skrev:
Har ni några nya uppdateringen tips?
Medlem
· Stockholm
· 4 284 inlägg
I insats skrev:
Åtusan.E e rik ast skrev:
Ska kolla med mitt försäkringsbolag då jag är hyffsat trött på de snabba små vesslorna av bägge typen.
/W
Jag har sett 1-2 varje dag eller varranan i 3 månader nu. Har testat rödcederolja, rödcederkuber, Raid spray, Insektsspray, Raid myrpulver, fällor inget gav bra resultat.O skrev:
Sen köpte jag neudorff spray och sprayade på lister sen efter några timmar såg jag 1 liten och en stor som dök upp från listen döda.
Då visste jag att de gömde sig bakom listen, så jag beställde advion cockroach sen borrade jag ut alla lister men hittade inget. Så jag dammsög under listen o sen la ut små droppar med advion cockroach och därefter monterade jag tillbaka listerna.
Jag har inte tagit "Proffertionell " hjälp eftersom de flesta som har gjorde verkar vara missnöjda o skriver att de inget gav någon bra resultat.
Så min fråga.
Är det bra det jag har gjort?
Kan jag göra något mer?
Och hur lång tid tar det för dessa jävlar att dö efter de har ätit advion cockroach gel.
Lägger en bild på hur jag gjort under listen.
Har gjort så i hela lgh. Det ör en liten lgh 40kvm
TjenaSylvesterr skrev:
Jag har sett 1-2 varje dag eller varranan i 3 månader nu. Har testat rödcederolja, rödcederkuber, Raid spray, Insektsspray, Raid myrpulver, fällor inget gav bra resultat.
Sen köpte jag neudorff spray och sprayade på lister sen efter några timmar såg jag 1 liten och en stor som dök upp från listen döda.
Då visste jag att de gömde sig bakom listen, så jag beställde advion cockroach sen borrade jag ut alla lister men hittade inget. Så jag dammsög under listen o sen la ut små droppar med advion cockroach och därefter monterade jag tillbaka listerna.
Jag har inte tagit "Proffertionell " hjälp eftersom de flesta som har gjorde verkar vara missnöjda o skriver att de inget gav någon bra resultat.
Så min fråga.
Är det bra det jag har gjort?
Kan jag göra något mer?
Och hur lång tid tar det för dessa jävlar att dö efter de har ätit advion cockroach gel.
Lägger en bild på hur jag gjort under listen.
Har gjort så i hela lgh. Det ör en liten lgh 40kvm
Denna produkten har jag använt i hela mitt hus. Inte sett en silverfisk på säkert 1-2 år nu från att ha sett dom varje dag.
Jag gjorde så här för att de skulle va enkelt att applicera. Spreja ut i en liten skål, köp en pensel och pensla ut ÖVERALLT runt alla golvlister och trösklar. De verkar i några veckor, upprepade 2-3 gånger sen va dom eliminerade !
Tack. Ska testa. Har du provat advion cockroach gel innan också?L Lechuza skrev:Tjena
Denna produkten har jag använt i hela mitt hus. Inte sett en silverfisk på säkert 1-2 år nu från att ha sett dom varje dag.
Jag gjorde så här för att de skulle va enkelt att applicera. Spreja ut i en liten skål, köp en pensel och pensla ut ÖVERALLT runt alla golvlister och trösklar. De verkar i några veckor, upprepade 2-3 gånger sen va dom eliminerade !
Nej de har jag inte, tanken var dock att testa beställa någon gel från ebay/amazon men denna myrr sprayen funkar utmärkt så jag behövde inte beställa något.Sylvesterr skrev:
Det är ett nervgift så man ser dom ligga och sprattla lite här och där sen
Frågan om man ska pensla taket och väggarna också 🤦
Gjorden en experiment på en liten (baby) långsprötadare jag hittade. Jag la den i en kopp och duttade advion cockroach gel bredvid. Den undvika gelen även när jag försökte få den att gå till gelén så kändes som att den flyr just från gelén. Vet någon va det beror på? Funkar gelén bara på dom stora? Någon som vet?
Syftet med gelen är väl att de ska äta den, gå tillbaka till boet och dö där så att kompisarna äter av kroppen och får i sig samma gel. Medan sprayen ni nämner innehåller gift som dödar på plats. Jag tror jag skrev det tidigare här i tråden men jag rekommenderar också sprayen. Själv kör jag Neudorf.
Nu vet du säkert vart de håller hus, fördelen med sprayen är annars att man sprayer längs med listerna i hela huset och där man hittar silverfiskarna är också där de håller till eftersom de verkar bli något förlamade innan de dör.
Nu vet du säkert vart de håller hus, fördelen med sprayen är annars att man sprayer längs med listerna i hela huset och där man hittar silverfiskarna är också där de håller till eftersom de verkar bli något förlamade innan de dör.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden