30 131 läst · 266 svar
30k läst
266 svar
Festool nyheter! Ny domino, slagskruvdragare, ställning till Kapex!
Det där lät intressant..OHE skrev:
Jag vet att flinksjärn här i stockholm har numera maffel visserligen bara sänksåg, sticksåg och lilla handklingan med sänkfunktion. Det är bra att det kommer in flera märken på marknaden inte bara festool som på bara några år invaderat handlarna i sverige.
Pär
Pär
Festool har minskat antal återförsäljare med ungefär 150st om jag inte minns fel, det nya återförsäljaravtalet är jäkligt strikt och man måste uppfylla en hel del kriterier för att få sälja festool, ännu fler om man ska få någon rabatt att tala om.pär h skrev:
Vilken tur då att det är så lätt o billigt att beställa från Tyskland då.WoberT skrev:
Jo, detta har blivit min fundering sedan igår. Har alltid handlat hos Theofils, maskinboden, i Malmö, för att uppmuntra en lokal leverantör som har prylar hemma. Men om de nu ingår i en kedja som bestämt sig för att inte ha Hammer, inte ha Felder, inte ha Mafell så är de inte mycket mer än en Festool leverantör. Då kan jag lika gärna handla på nätet.Nimajneb skrev:
--- Mats ---
Jag vet att deras rabattsystem till återförsäljare bygger blandannat på att om dom har deras namn på montern får dom en viss rabatt och om dom tex har ett dedicerat rum får dom ännu mer rabatt.
Flinks järn har inget av ovanstående och således inte så bra rabatt även om dom är en av sveriges största återförsäljare.
Pär H
Flinks järn har inget av ovanstående och således inte så bra rabatt även om dom är en av sveriges största återförsäljare.
Pär H
Det låter trevligt. Jag känner till Prevex som är mycket trevliga att ha med att göra men sen vet jag inte fler. Några tips?phl skrev:
Jag har köpt ett par nya maskiner från Tyskland och har då framgångsrikt lyckats registrera dessa på Festools svenska hemsida. Fälten för handlare/återförsäljare har jag då lämnat tomma. Har fått bevis på att maskinerna blivit registrerade så jag antar att min treårsgaranti registrerats korrekt.
Ett rykte jag hörde härom månaden var att Festool skulle ändra garantihanteringen så att endast godkända återförsäljare skulle kunna registrera maskinerna för garantin. Har dock inte stött på detta ännu och vet inte om det bara var ytterligare ett fånigt sektrykte...
Ett rykte jag hörde härom månaden var att Festool skulle ändra garantihanteringen så att endast godkända återförsäljare skulle kunna registrera maskinerna för garantin. Har dock inte stött på detta ännu och vet inte om det bara var ytterligare ett fånigt sektrykte...
Det har jag inte hört något om däremot så har man ju ändrat kundklubben som mu heter myFestool och då gjort om lite i bonus programmet. Man får numera inte en voucher på under 100SEK men man samlar poäng under två år. Så köper du produkt1 år 1 och sen köper produkt2 år 2 så får du tillgodoräkna dig poängen för år1 och kommer om det överstiger 100SEK få en voucher, annars fortsätter det tills du har kommit upp i 100SEK alternativt förfaller om du slutar handla följande år.phl skrev:
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Ska excenterslipen vara såhär svag?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp med kap/gersåg som kapar snett.
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Verktyg, Maskiner & Fordon