30 138 läst · 266 svar
30k läst
266 svar
Festool nyheter! Ny domino, slagskruvdragare, ställning till Kapex!
Det är de blåsvarta tyskarna med ilsket gröna detaljer jag är förbannad på.
De lyder verkligen efter inkompatiblitets teorin.. E = #%#¤&#%#%¤&# :@
De lyder verkligen efter inkompatiblitets teorin.. E = #%#¤&#%#%¤&# :@
Mats Bengtsson skrev:Nu måste det skett ett missförstånd. Jag har ett par av de tyska och de har inbyggda LEDar med ett sken mitt mellan vitt och blått (tror de började med det runt 2007). Det är så jag funderar på om de fått till ett blåaktigt sken just för att de gjort det till status att ha deras fina blå serie.
Men det finns förstås andra tyska tillverkare. Låter som om den tillverkare du refererar till har förväxlat "system" med "följer inte etablerade standards och ingår inte i grundpaketet men kan köpas till för extra pengar nu, eller kommer att kunna köpas till i en senare kommande inkompatibel version".
--- Mats ---
--- Mats ---
Menar du att c12an *har* en inbyggd lampa?
Det skulle ju isf kunna vara värt ett byte...
Jag vet att cgx eller vad tusan pluttdragaren heter har lampa, men det har alla mina andra pluttar också så det känns lite överkurs, även om jag har funderat på det..
Det skulle ju isf kunna vara värt ett byte...
Jag vet att cgx eller vad tusan pluttdragaren heter har lampa, men det har alla mina andra pluttar också så det känns lite överkurs, även om jag har funderat på det..
skalman1 skrev:
CCPusher skrev:
C12 Li och C15 Li har inbyggd lampa. Ovanför den vita plasten.

CCPusher skrev:
EXTRA! EXTRA! "Festool ägare hittar nyhet". "Lampa nu inbyggd i skruvdragaren".
Expert berättar: "Festool har återigen släppt nyheter som slagit världen med häpnad. Detta är ett enormt steg för Festool".
Ögonvittnesreporter berättar direkt från affären: "Trängseln är enorm. För endast 3900 kronor får man nu en inbyggd diod med ljus. Finns än så länge endast på värstingmodellerna".
Theofils håller demodag på onsdag. Ägaren berättar: "En del av demonstrationen kommer att genomföras med fördragna gardiner. Man kommer att själv få prova att skruva i skruvar i en garderob i simulerad kvälls-skymning med elavbrott i hemmet".
--- Mats ---
Ja jag kan hålla med om att det kanske blev lite negativt här på slutet (ink jag själv).
Men på måndag kommer nog min nya maskin så då kommer förhoppningsvis mitt gnäll att avta.
Ni som har fått prylar fraktade av UPS, brukar dom köra ut själva eller dumpar dom paketet hos posten eller liknande?
Men på måndag kommer nog min nya maskin så då kommer förhoppningsvis mitt gnäll att avta.
Ni som har fått prylar fraktade av UPS, brukar dom köra ut själva eller dumpar dom paketet hos posten eller liknande?
Redigerat:
De brukar köra ut men om du inte är hemma lämnar de bara en lapp i brevlådan och man får ringa och avtala tid. Deras chaufförer är av någon outgrundlig anledning inte utrustade med mobiltelefoner och kan därmed inte ringa och nå dig. Nåja, de har ju iaf bajsbruna bilar...
Kanske inte alla har det men jag har blivit uppringd av chaffören vid åtminstone ett tillfälle. Men det var nog iofs efter att jag hade bokat tid med dem.phl skrev:
Den officiella hålningen är att chauffören inte kan nås på mobil. Men de har ofta en mobil. Har man betalt eventuell moms, kommer de att lämna ut paketet. Är du inte hemma, kommer de att försöka igen, alternativt kan du hämta själv hos dem.phl skrev:
Vår UPS chaufför där jag bor är fantastiskt hjälpsam och bra att ha att göra med.
--- Mats ---