30 131 läst · 266 svar
30k läst
266 svar
Festool nyheter! Ny domino, slagskruvdragare, ställning till Kapex!
VA!?! Jag trodde det här var en sekt... och sekter är per definition tvingande. :xphl skrev:
Kanske ska förklara mitt kvidande lite då: jag jobbar (ca) 8 timmar om dagen på generellt sett uselt upplysta byggen (elen är ju som bekant det sista som dras in...
När jag då kommer hem och ska krypa in i ett skåp och skruva och där inte heller är indraget varken el eller belysning så blir det... ska vi säga "väldigt kontrastrikt" för att hålla det på en barnvänlig nivå.
Till saken hör att jag har köpt tidigare nämnda fåniga tillbehörslampa som varken gick att montera på smidigt sett och inte gjorde mycket nytta på huvudet då det var totalt batterislut och tidigare nämnda problem med batterihanteringen.
Dessutom gick det inte att få in någon vettig alternativ belysningsform i skåpet (litet skåp, även för mig) vilket resulterade i en "monolog" som hade gjort en borstbindare av den äldre skolan stolt och tidigare lästa sura uppstöt på känt forum.
För övrigt tycker jag det är ett väldigt gnäll på ups hela tiden, det finns väl inget tvång att anlita dem?
Ja och jag hann skruva spånskiveskruv i ca 5 minuter med min nya T12+3 innan ett märkligt ljud hördes från växelhuset......
Men jag sket i garantin, skruvade isär maskinen och insåg att planetväxeln saknade alla former av smörjmedel.
Med en rejäl klick smörjfett så blev maskinen tyst och fin igen, tystare än den var från början.
Men jag sket i garantin, skruvade isär maskinen och insåg att planetväxeln saknade alla former av smörjmedel.
Med en rejäl klick smörjfett så blev maskinen tyst och fin igen, tystare än den var från början.
Köp en battridriven lysrörslampa -- de är svårslagna i de flesta tillämpningar.
Vad gäller UPS så är man ju tvungen att ha med dem att göra eftersom diverse företag anlitar dem för att hantera frakt av garantireparationer och liknande. Får jag välja skulle jag inte ens tänka på UPS.
Vad gäller UPS så är man ju tvungen att ha med dem att göra eftersom diverse företag anlitar dem för att hantera frakt av garantireparationer och liknande. Får jag välja skulle jag inte ens tänka på UPS.
Jag inser att det försvann i all brödtexten men som jag skrev, skåpet var litet, alternativ belysning var inget alternativ. 
Men jag löste det ändå, jag hämtade en annan liten tysk, en blå, med lampa, sen svor jag tills skruvarna var i och sen var det bra med det!
Men jag löste det ändå, jag hämtade en annan liten tysk, en blå, med lampa, sen svor jag tills skruvarna var i och sen var det bra med det!
Asssccchhh, inte skall du behöva motivera din rätt att ge negativ feedback, forum fungerar som bäst när de ger både positiv och negativ feedback. Sanningen är att ccpusher har rätt, alternativt att du har fel. Det var faktiskt du själv som formulerade principen att det måste finnas ett yttre tvång för att kunna klaga, så det är bara att släppa tron på att den lagen gäller.phl skrev:
Detta är som ccpusher säger en sekt med inbyggt köptvång. Annars kan du inte berättigat säga att måste ha med UPS att göra, de skulle inte behövas om du inte hade eller skaffade prylar eller ville ha dessa prylar skötta.
I själva verket är ju ditt gnäll på UPS en värdering att det finns andra alternativ, som om du kunde hitta ett sätt där de kom i spel, de skulle i dina ögon ge dig större fördelar än du får med nuvarande marknadsregler. Och CCPusher har ju visat att man måste se upp så man inte tror att alla skruvdragare innehåller en lampa som fungerar. Just nu behöver jag ingen skruvdragare, men hade jag behövt en är det en sak som jag troligen tagit för givet och inte upptäckt jag glömt kolla förrän jag kom hem och insåg min miss.
--- Mats ---
Undrar hur djupt i träsket man sjunkit när man köper en Domino och sen låter den ligga kvar i Systainern i 4 månader utan att ha testat den...
Renoverare
· Skåne
· 8 615 inlägg
Festool, Festool über alles,
Über alles in der Welt,
Wenn es stets zu Holzbearbeitung und Schleifen
Brüderlich zusammenhält,
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt -
|: Festool, Festool über alles,
Über alles in der Welt. :|

Über alles in der Welt,
Wenn es stets zu Holzbearbeitung und Schleifen
Brüderlich zusammenhält,
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt -
|: Festool, Festool über alles,
Über alles in der Welt. :|
Jag måste ge beröm till ebay säljaren som jag köpte min festool maskin av.
Han hade tydligen registrerat den hos festool och gjort klart allting åt mig, för idag fick jag ett brev från festool med en bekräftelse på att maskinen var registrerad.
Han hade tydligen registrerat den hos festool och gjort klart allting åt mig, för idag fick jag ett brev från festool med en bekräftelse på att maskinen var registrerad.