30 122 läst · 266 svar
30k läst
266 svar
Festool nyheter! Ny domino, slagskruvdragare, ställning till Kapex!
Detta övertygar nog inte mig då jag sitter med ett "exakt" lika batteri i handen till min C15. Detta batteri är märkt med 14.4V. Kolla/ märkplåten igen är du snäll - är det så att det verkligen är ett 10.8 skulle jag bli mycket överraskad. (och kommer då att kräva fotobevis!)skalman1 skrev:
Till vilken maskin är detta?
Fegis!skalman1 skrev:
Ok.skalman1 skrev:
Rackarns vilka fina underarmar du kommer få av detta!d^_^bskalman1 skrev:
Vänligen bortse från ovan stående.:blushing:Micke184 skrev:Detta övertygar nog inte mig då jag sitter med ett "exakt" lika batteri i handen till min C15. Detta batteri är märkt med 14.4V. Kolla/ märkplåten igen är du snäll - är det så att det verkligen är ett 10.8 skulle jag bli mycket överraskad. (och kommer då att kräva fotobevis!)
Till vilken maskin är detta?
d^_^b
Inser nu att detta måste vara till en T-dragare. Mitt C15-batteri är av samma storlek men innehåller lixom 50% mer kräm...
Känner att jag ligger steget efter hela tiden i mina svar...skalman1 skrev:
Kanske är den en "gammal modell" (även om den är en 2011). Verkar helt mongo att att göra alltför stora batterier utan anledning.
Jämför med motsvarande till C12 så är de "hälften" så stora/höga.
T15 och C15Li har väl samma batterier tror jag, men C12Li har ju 1,3Ah och T12 har 2,6Ah.
Är lite sugen på att skaffa ett 1,3Ah batteri till min för att få ner höjden lite om man är i trånga utrymmen.
Fast nu är det ju 1,5Ah och 3Ah batterier som kommer att skickas med dom nya maskinerna.
Är lite sugen på att skaffa ett 1,3Ah batteri till min för att få ner höjden lite om man är i trånga utrymmen.
Fast nu är det ju 1,5Ah och 3Ah batterier som kommer att skickas med dom nya maskinerna.
Redigerat:
Sök på "BPC 12 Li 2,6 Ah" på festools sida så får du se...skalman1 skrev:
Reserverar mig för att bilden kan vara fel dock!
Edit: Är nu mer eller mindre övertygad om att bilden är fel då alla bildlänkar till C12-batterierna pekar på samma bild
Redigerat:
Slutsatsen blir nog att C12 2.6 Ah är onödigt stort och innehåller trolgtvis en massa luft då C15 2.6 Ah är lika stort. Man vill nog hålla antal varianter på "skal" nere kan man väl anta.
Ur den bemärkelsen så är en C/T12 1.3 eller en C/T15 2.6 mer "optimala" kan man väl anta.
Ur den bemärkelsen så är en C/T12 1.3 eller en C/T15 2.6 mer "optimala" kan man väl anta.
Jo så är det väl, för min del blev det en T12 för att den var den lättaste med vettig batterikapacitet. 
Haha, det är nog vi som är problemet.
Hur normalt är det att diskutera skruvdragarbatterier så ivrigt på en fredag förmiddag att flera inlägg skrivs samtidigt....
Haha, det är nog vi som är problemet.
Hur normalt är det att diskutera skruvdragarbatterier så ivrigt på en fredag förmiddag att flera inlägg skrivs samtidigt....
Redigerat:
Vore det inte bättre med en T15? Det är bara 60g som skiljer på batterivikten för 2.6 Ah batterierna? Du hade fått 30% mer kapacitet på så sätt (under förutsättning att maskinerna arbetar lika effektivt).skalman1 skrev:
Ja - jag vet det är taskigt att berätta vad någon borde ha gjort! Du kan trösta dig med att du faktiskt sparade 300krd^_^b
Sitter framför burken för att jag drar mig för att släpa fram klyvsågen för att klyva till en 1.5m regel...:Sskalman1 skrev:
Redigerat:
Tjänster
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilken överfräs ska man köpa? - Första fräsen jag köper
Kantslip, vinkelslip eller vad?
Verktyg, Maskiner & Fordon