343 438 läst · 5 119 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Du kan ju läsa de sista 30 inläggen i denna tråd.😉Snigla skrev:
Jaja jag kan åtminstone ganska lätt leva med detta nya, och du vet hur konservativ jag kan varaPer Eskilsson skrev:Så om jag tolkar era svar rätt så vill ni helst visa upp:
Skåne
Villa, 1926
Medlem okt 2004
6 414 inlägg
4 636 reaktioner
och kanske följande i popupen:
Per Eskilsson Följ/Följer/Avfölj-knapp
Administrator
6 414 inlägg
Jobbar med att förbättra Byggahus.se.
121 följer 27 följare
434 bevakningar (för den jag följer)
Följs av Alfredo och FarstaTjej90 (som jag följer)
Bevakar trådar i forum Badrum
Sådär, samlingen_av_enskildas_åsikter++
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 123 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 123 inlägg
Den skulle gärna få vara större, alltså lite mer av inlägget, för migPer Eskilsson skrev:
Då skulle det gå ändå bättre att avgöra om trådar med dåliga rubriker innehåller något som jag kan svara på eller är intresserad av pga. någon annan anledning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 123 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 123 inlägg
Vi gör nog ganska lika och skillnaden är att jag, om rubriken inte säger tillräckligt mycket, kollar förhandsgranskningen för att minska risken att skapa en ny flik för något som är ointressant. Men det är ju inte så ofta eftersom de flesta skriver begripliga rubriker.Alfredo skrev:
Det som skiljer är nog bara att jag tycker det går fortare att klicka upp en ny flik än att invänta förhandsgranskningen som kanske ändå inte ger den info jag vill ha.BirgitS skrev:
Men det är ju en av styrkorna med Byggahus, att man kan använda forumet rätt olika. Den där instruktionsboken skulle dock behövas ibland men jag inser naturligtvis att typ ingen skulle läsa den...
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Jag vill bara meddela att vi hann inte ändra tillbaka idag men kommer förhoppningsvis att fixa detta i början eller under första halvan av nästa vecka. Trevlig helg!Per Eskilsson skrev:Så om jag tolkar era svar rätt så vill ni helst visa upp:
Skåne
Villa, 1926
Medlem okt 2004
6 414 inlägg
64 bästa svar
4 636 reaktioner
och följande i popupen:
Per Eskilsson Följ/Följer/Avfölj-knapp
Administrator
6 414 inlägg
64 bästa svar
4 636 reaktioner
Skåne, Villa, 1926
Medlem okt 2004
Sysselsättning och beskrivning max 5 rader till exempel
"Rörkrökare. Bor i ett stenhus byggt
1926. Flyttade in 2001. Har totalrenoverat
allt och försökt återställa mycket så att
huset får tillbaka den charm det hade
på 20-talet…"
121 följer 27 följare
434 bevakningar
Bevakar trådar i forum Badrum
och flytta upp följande högst upp i profilen:
Aktivitet
Bevakningar
Bästa svar
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 549 inlägg
Jag märkte inte denna ändring... Men jag ser nyttan med att bedöma en användare som man inte känner igen. Det vill jag göra ibland, men inte ofta.
Jag kan också konstatera att det ofta finns gott om plats i vänsterkolumnen. Vi kanske istället borde försöka motverka facebookfasoner med 1-radsinlägg. Kanske kunde BH visa så mycket som får plats där i vänsterkolumnen för varje inlägg?
Det är annars farligt att göra ändringar... Den här var rätt oskyldig. Skulle BH agera som Spotify då kan man prata om problem.
Jag skulle dock önska att saker o ting är valbara. Valbar hoover-delay, valbart ifall man måste klicka nånstans. Jag tycker att delayen är för kort pga mitt sätt att använda en webbläsare. Jag ogillar i allmänhet skarpt sådana hoover-popups, utan jag klickar hellre på nånting.
Jag började köra webbläsare på den tiden då de bara hade en flik och där man klickade på en länk och sedan backade man upp tillbaka till där man var. Detta går inte alltid idag, t.ex då HTML5(?) gör att man inte alltid kommer tillbaka där man var utan man hamnar oftast högst upp i toppen på sidan. På BH fungerar det, men problemet är att det tar tid. Alla avancerade funktioner gör att det tar nån sekund att öppna och backa.
omni.se har en teknik där man kan öppna/stänga en artikel inline (genom att klicka) och det går snabbt. Det skulle kunna fungera som hoover/klick-förhandsvisningen som komplement till den fasta. Alltså så att man snabbt ser hela inlägget.
Och så önskar jag tangentbordsstöd för navigering i BH.
Jag kan också konstatera att det ofta finns gott om plats i vänsterkolumnen. Vi kanske istället borde försöka motverka facebookfasoner med 1-radsinlägg. Kanske kunde BH visa så mycket som får plats där i vänsterkolumnen för varje inlägg?
Det är annars farligt att göra ändringar... Den här var rätt oskyldig. Skulle BH agera som Spotify då kan man prata om problem.
Jag skulle dock önska att saker o ting är valbara. Valbar hoover-delay, valbart ifall man måste klicka nånstans. Jag tycker att delayen är för kort pga mitt sätt att använda en webbläsare. Jag ogillar i allmänhet skarpt sådana hoover-popups, utan jag klickar hellre på nånting.
Jag började köra webbläsare på den tiden då de bara hade en flik och där man klickade på en länk och sedan backade man upp tillbaka till där man var. Detta går inte alltid idag, t.ex då HTML5(?) gör att man inte alltid kommer tillbaka där man var utan man hamnar oftast högst upp i toppen på sidan. På BH fungerar det, men problemet är att det tar tid. Alla avancerade funktioner gör att det tar nån sekund att öppna och backa.
omni.se har en teknik där man kan öppna/stänga en artikel inline (genom att klicka) och det går snabbt. Det skulle kunna fungera som hoover/klick-förhandsvisningen som komplement till den fasta. Alltså så att man snabbt ser hela inlägget.
Och så önskar jag tangentbordsstöd för navigering i BH.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Har bara en generell kommentar det är att det programmet som BH till forumet är guld!
När man varit runt lite så märker att bh's forum är mycket bättre. En sådan sak är anpassningen till mobiler och surfplattor.
Men man börjar förstå vilket arbete som ligger bakom detta forum
När man varit runt lite så märker att bh's forum är mycket bättre. En sådan sak är anpassningen till mobiler och surfplattor.
Men man börjar förstå vilket arbete som ligger bakom detta forum
Vet inte om jag är den ende, men jag tycker att det är otroligt irriterande att det som ser ut som länkar i rutan "senaste inläggen" på förstasidan inte är länkar, dvs det går inte att öppna dem i en ny flik. Har för mig att det inte var så förut?
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
@Alfredo @bygg_katt @Anna_H @roli @Maria T @MultiMan @NötegårdsgubbenAlfredo skrev:
Från och med imorgon så går det inte att markera sitt eget inlägg som "Bästa svar".