Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Var på X, Instagram, Facebook ser du hur många som följer en viss person? Jo, på deras profilsidor, samma som här hos oss.
Publicera siffrorna då. Reaktioner per dag före och efter förändringen. Antal besök per dag för användare i kanske tre olika nivåer av aktivitet (hög, mellan, låg) och om det minskat eller ökat. Kan ju vänta en månad eller så för att samla data.
 
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Var på X, Instagram, Facebook ser du hur många som följer en viss person? Jo, på deras profilsidor, samma som här hos oss.
Stämmer, men på Byggahus har en del valt att kunna dölja sina profilsidor så det är inte helt jämförbart.
Säger inte att det är ett problem för mig, bara att det inte går att rakt av jämföra.
Jag har bara tyckt det är kul att dels kunna se (vid inlägg) hur länge någon varit medlem, hur många inlägg denne skrivit, och sen hur många som gillat inläggen.
Har ingen som helst tanke på att inlägg ska vara enbart gällande husbygge - i såna fall har ju den här fantastiska och lärorika sajten spårat ur för länge, länge sen.

Snälla, låt det vara som tidigare 🙏
 
  • Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
En annan fördel med denna ändring är att den gör det möjligt för oss att göra texten större och innehållskolumnen något bredare, om vi vill det.

Men om ni inte vill ha några ändringar så kan vi kanske ändra för gäster och låta inloggade medlemmar behålla allt intakt som det alltid har varit.
Kan man inte göra det valbart?
Jag gissar jag uppskattar uppdateringen, men har bara surfat via iOS ännu :)
 
Svara gärna på min fråga så att jag bättre förstår behovet.
Jag är villig att ändra mig men vill inte bara ändra tillbaka för att vissa aldrig gillar ändringar.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Snälla, låt det vara som tidigare
Fast antalet bilder och filmer kan jag klara mig utan. Bostadsort och medlemstid tittar jag dock en hel del på.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
vissa aldrig gillar ändringar.
För mig handlar det inte om det utan att det blir aningen svårare att ta del av intressant information utan att jag ser någon fördel. Tomt utrymme, luft, ska inte underskattas för god läsbarhet så att pressa in fler inlägg på samma "skärmyta" är inte självklart enbart av godo.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Svara gärna på min fråga så att jag bättre förstår behovet.
Jag är villig att ändra mig men vill inte bara ändra tillbaka för att vissa aldrig gillar ändringar.
Jag gillar inte förändringen därför att jag kommer ihåg hur det var när jag var ny här och det var svårt att skilja mellan folk som verkligen kunde sina saker och folk som bara postade en massa tyckande. Då var antalet reaktioner, bästa svar etc. till nytta.

Jag saknar fortfarande att det i Senaste-listan inte går att hålla musen över tidsangivelsen till vänster och se klockslaget för inlägget eftersom det innebär att det behövs mer klickande och mer tid att komma tillbaks till den tidpunkt då jag lämnade forumet sist efter att ha uppdaterat listan. För att ta en annan förändring som jag ogillade när den gjordes och fortfarande ogillar så det handlar inte om att jag bara ogillar förändringar i största allmänhet. Jag har aldrig förstått varför det skulle vara viktigt att det står hur många bilder man har postat så den förändringen saknar jag inte ett skvatt nu.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
för att vissa aldrig gillar ändringar.
Kan väl ändå inte vara någon som klagade när ni (åter)införde förhandsgranskningen. 😀
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kan väl ändå inte vara någon som klagade när ni (åter)införde förhandsgranskningen. 😀
Jo, många tycker att förhandsgranskningen är för stor. Jag tycker också att den är för stor.
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jo, många tycker att förhandsgranskningen är för stor. Jag tycker också att den är för stor.
Den är skitbra! ❤️
 
Alfredo Alfredo skrev:
Bostadsort och medlemstid tittar jag dock en hel del på.
Bostadsort har vi väl aldrig skrivit ut där, däremot typ av bostad t.ex. villa, radhus eller lägenhet.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Bostadsort har vi väl aldrig skrivit ut där, däremot typ av bostad t.ex. villa, radhus eller lägenhet.
Se #4607. Orkar inte försöka länka från en plattdjäkel...
 
Redigerat av moderator:
Jag var nog inte med på vad orsaken var för att ta bort antal gillningar?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Tillägg: detta är typ som att lägga antal följare på Instagram så det blir svårare att se. Det finns en anledning till att X, instagram, facebook osv visar hur många som följer en viss person. Det är inte en slump! Finns massa andra exempel. Just gillningar tror jag inte är rätt att göra svårare att se.
Byggahus är inte Facebook eller Instagram. Byggahusforumet är ett seriöst forum!
½ 😉

Tror du att det är vanligt att folk här följer andra för att se vad de har skrivit i allmänhet? Det är förstås möjligt, men det mer vanliga tror jag är att man ställer en fråga i lämpligt underforum eller, som jag, läser trådar som verkar intressanta.
Hur många som gillar (eller ogillar; reaktioner klumpas ju ihop) någon bryr jag mig inte om. Det viktiga är hur vederhäftig en person är och hur den uttrycker sig, och den bedömningen är högst individuell.

Hur gör du?
 
Redigerat:
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
P
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Men om ni inte vill ha några ändringar så kan vi kanske ändra för gäster och låta inloggade medlemmar behålla allt intakt som det alltid har varit.
Om jag får önska så önskar jag en inställning där man kan välja hur mycket ovidkommande information man vill se.
 
  • Älska
Emil.P
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.