RoTe
Antal inlägg säger ju inget direkt heller, så varför inte ta bort det med?
 
Mikael_L
P pmd skrev:
Det är bara att låta musmarkören sväva över profilbilden så kommer en tooltip-popup och visar (bl.a.) antalet reaktioner.
Ja, sedär.
Är det nytt?
Rätt bra i alla fall.
 
Mikael_L
P pmd skrev:
Jag är lite långsam så popupen poppade upp när jag skulle klicka på en profilbild.
Du är nog för snabb, helt enkelt. ⚡
Och råkar man hålla över den lilla gröna pluppen får man veta att användaren är online.
Vilket iofs den gröna pluppen också betyder, så det var ju ganska redundant information ... ;)
 
Som ni märkt så gjorde vi en liten ändring imorse.

Vi flyttade ”gillningar”, ”bilder”, "filmer", ”typ av boende", "byggnadsår” och ”medlemsdatum” i vänsterkolumnen under avataren i desktop till popupen.

Syftet är dels att göra det enklare för besökare att konsumera den mest väsentliga informationen, inläggstexten.

Tidigare så var det ofta en enda textrad till höger och en hel del vitt utrymme under på grund av 9-10 rader metadata till vänster. Tanken är att det från och med nu är mer relevant text på skärmen (mindre scrollande) eftersom man ser fler inlägg samtidigt.

En annan fördel är att de som använder mobilen ser samma information som de som använder desktop.

Vi tror också att det är bra ur ett seo-perspektiv att inte visa för mycket olika saker i mobilen och i desktop och att det inte heller är bra när samma information syns om och om igen på skärmen.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
En annan fördel är att de som använder mobilen ser samma information som de som använder desktop
Hur får man fram popupen i appen?
 
RoTe RoTe skrev:
Antal inlägg säger ju inget direkt heller, så varför inte ta bort det med?
Bra för att kunna hälsa nykomlingar välkomna.
 
Samma information finns på profilsidan.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Samma information finns på profilsidan.
Du menar samma sida man kan hindra folk att se? 😉
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Du är nog för snabb, helt enkelt.
Snabb? Jag? Knappast! Men jag flyttar nog aldrig pekaren dit… Men tack för tipset!
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Syftet är dels att göra det enklare för besökare att konsumera den mest väsentliga informationen, inläggstexten.
Det tycker jag är bra, men jag vidhåller starkt att reaktioner är högst väsentligt som kontext till inlägget.
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Särskilt dåligt för nya medlemmar som behöver hjälp med att sålla för att veta vilka som brukar komma med bra svar och nya medlemmar lär ju inte i första taget komma på att de ska hålla musen på ett visst ställe för att få en popup med väsentlig information. Däremot så tycker jag att "bilder och filmer" inte är någon väsentlig information så att det är borta gör mig inget.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Som ni märkt så gjorde vi en liten ändring imorse.

Vi flyttade ”gillningar”, ”bilder”, "filmer", ”typ av boende", "byggnadsår” och ”medlemsdatum” i vänsterkolumnen under avataren i desktop till popupen.

Syftet är dels att göra det enklare för besökare att konsumera den mest väsentliga informationen, inläggstexten.

Tidigare så var det ofta en enda textrad till höger och en hel del vitt utrymme under på grund av 9-10 rader metadata till vänster. Tanken är att det från och med nu är mer relevant text på skärmen (mindre scrollande) eftersom man ser fler inlägg samtidigt.

En annan fördel är att de som använder mobilen ser samma information som de som använder desktop.

Vi tror också att det är bra ur ett seo-perspektiv att inte visa för mycket olika saker i mobilen och i desktop och att det inte heller är bra när samma information syns om och om igen på skärmen.
Jag tror engagement tar en rejäl smäll men det får ni väl utvärdera 😊

Tillägg: detta är typ som att lägga antal följare på Instagram så det blir svårare att se. Det finns en anledning till att X, instagram, facebook osv visar hur många som följer en viss person. Det är inte en slump! Finns massa andra exempel. Just gillningar tror jag inte är rätt att göra svårare att se.
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
En annan fördel med denna ändring är att den gör det möjligt för oss att göra texten större och innehållskolumnen något bredare, om vi vill det.

Men om ni inte vill ha några ändringar så kan vi kanske ändra för gäster och låta inloggade medlemmar behålla allt intakt som det alltid har varit.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
En annan fördel med denna ändring är att den gör det möjligt för oss att göra texten större och innehållskolumnen något bredare, om vi vill det.

Men om ni inte vill ha några ändringar så kan vi kanske ändra för gäster och låta inloggade medlemmar behålla allt intakt som det alltid har varit.
Ja tack, behåll gärna som det såg ut som tidigare för oss betalande (tycker jag), kanske även för inloggade, och låt förändringen vara för de som ännu inte skapat konto/inlogg.
För mig ser det bara jättemystiskt ut och ser inte någon förbättring.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det finns en anledning till att X, instagram, facebook osv visar hur många som följer en viss person. Det är inte en slump! Finns massa andra exempel. Just gillningar tror jag inte är rätt att göra svårare att se.
Var på X, Instagram, Facebook ser du hur många som följer en viss person? Jo, på deras profilsidor, samma som här hos oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.