361 952 läst · 5 233 svar
362k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Tack för att du skrev detta så du fick mig att göra samma sak. Nu öppnar den trådarna under 1 sekund. Tidigare kunde det 5-10 kanske 20 sekunder att få upp en ny sida/tråd. Nu känns det som man orkar läsa igen....j.f.s skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 905 inlägg
Nu verkar ytterligare ett problem ha tillstött för mig. Jag kan inte längre växla till kodläge. När jag klickar på den inringade knappen nedan får jag upp felmeddelandet som också syns i bilden.
Som vanligt i iphoneappen.
Som vanligt i iphoneappen.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får samma felmeddelande även när jag försöker skicka detta inlägg. Men nu gick det, fjärde gången. Jag har även fått det felmeddelandet när jag har velat citera en del av ett inlägg.Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· 19 905 inlägg
Ja, har man väl fått felmeddelandet är det bara att börja om. Helst också starta om appen.
Skogsägare
· 19 905 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 099 inlägg
Samma fel på FF på Android.
Det gäller alltså Firefox i Windows, inte någon app.BirgitS skrev:
Ovanstående är citerat så nu gick det bra. Igår laddade jag om fliken några gånger för att kunna skriva inlägget i den här tråden.Nötegårdsgubben skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 572 inlägg
Citat-buggen och BB-kod-buggen fixades nu i morse. Jag upptäckte det så sent som igår kväll och @cnils skrev följande till mig imorse:
Men appen behöver fortfarande uppdateras så att den hänger med i teknikutvecklingen.Citering och bb-code ska funka igen.
Felet berodde pga den nya nginx-konfigurationen. Jag skrev en redirect för att ta bort "index.php" i URL:er (t.ex /forum/index.php till /forum/) men tydligen använder XenForo index.php i vissa API-URL:er (som att konvertera till BBCode och citat.). Det blev då fel eftersom det blev en redirect istället för POST när den försöker hämta från t.ex index.php?bbcode/convert
Alltså, det här att man måste ominstallera appen (ios) ca ett par gånger i månaden för att den ska fungera är ju helkasst. Är det någon som aktivt felsöker detta @Per Eskilsson ?j.f.s skrev:
Alltså, måste och måste. Jag har installerat om appen 1 gång på 7 år (bortsett de två gånger jag bytt telefon).
Bortsett från förra veckan har jag inte upplevt något större bekymmer med appen som föranlett det behovet.
Med det inte sagt att det är bra att felsöka eftersom det tydligen är ett problem som uppstår hos vissa ibland. Ville bara belysa att det inte drabbar alla hela tiden.
Bortsett från förra veckan har jag inte upplevt något större bekymmer med appen som föranlett det behovet.
Med det inte sagt att det är bra att felsöka eftersom det tydligen är ett problem som uppstår hos vissa ibland. Ville bara belysa att det inte drabbar alla hela tiden.
Om en ominstallation hjälper kan det vara relaterat till appens cache/data.
Enda sättet att rensa appdata är att avinstallera/ominstallera en äpple-app.
Min Byggahus-iPad-App var död igår.
Idag vaknade appen, men tvärdör om jag försöker logga in.
Ingen respons i gui’t ens på menyer i gröna fältet till höger i toppen.
Först fungerade den utmärk, sen blev den seg sen blev den ännu segare, så jag slutade använda den.
iPad’en är lite gammal, trött och har ont om lagring.
Har även märkt att vissa spelappar kan vara väldigt långsamma så jag tror inte problemet är unikt för Byggahus-appen.
Lästips för @Per_Eriksson
https://forum.bubble.io/t/wrapped-ios-app-much-slower-than-loading-in-browser/223999
I webbläsaren (Safari) fungerar dock byggahus utmärkt.
Min Android-app fungerar också utmärkt.
Enda sättet att rensa appdata är att avinstallera/ominstallera en äpple-app.
Min Byggahus-iPad-App var död igår.
Idag vaknade appen, men tvärdör om jag försöker logga in.
Ingen respons i gui’t ens på menyer i gröna fältet till höger i toppen.
Först fungerade den utmärk, sen blev den seg sen blev den ännu segare, så jag slutade använda den.
iPad’en är lite gammal, trött och har ont om lagring.
Har även märkt att vissa spelappar kan vara väldigt långsamma så jag tror inte problemet är unikt för Byggahus-appen.
Lästips för @Per_Eriksson
https://forum.bubble.io/t/wrapped-ios-app-much-slower-than-loading-in-browser/223999
I webbläsaren (Safari) fungerar dock byggahus utmärkt.
Min Android-app fungerar också utmärkt.
Klicka här för att svara