348 498 läst · 5 181 svar
348k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 554 inlägg
Jag är osäker på hur bra ”Radera utkast” verkligen fungerar. När jag testar så tycker jag inte att den tömmer formuläret, vilket jag förväntar mig. Funkar den för er andra?Demmpa skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 687 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 687 inlägg
Radera utkast verkar radera det sparade utkastet så att det inte kommer upp igen när man t.ex. laddar om sidan och väljer att svara på något inlägg. Det handlar inte om att radera det som finns i formuläret, då får man använda t.ex. Ctrl+A och Delete.Per Eskilsson skrev:
Firefox och Windows
Funkar om man trycker pil bakåt, går tillbaka till föregående sida.Per Eskilsson skrev:
Fungera inte om man först väljer ”Radera utkast” och sen trycker på X. Krysset uppe till höger sparar då texten som är kvar i editorn, vilket oftast är mycket bra funktionalitet.
Enklaste lösningen borde väl vara att även radera texten man ser i utkastet.
Det är väl just vad man vill göra när man väljer ”Radera utkast”?
Safari på iPad.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 586 inlägg
Jepp.Alfredo skrev:
Och för mig så nollas inte utkastet då, utan nästa gång man kommer in i aktuell tråd så ligger det där igen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 687 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 687 inlägg
Har det hunnits spara ett utkast?Alfredo skrev:
Det tar ju några sekunder innan det görs. Eller tar det tid från att du raderar tills du lämnar inmatningsrutan så att ett tomt utkast hinner sparas?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 586 inlägg
Spännande, gissar på att det beror på hur snabbt efteråt man lämnar tråden.Alfredo skrev:
Jag sitter oftast på telefonen och då ser man inte den gröna "sparat"-pricken.
Autosparandet får väl lite lustiga sidoeffekter.13th Marine skrev:
Ovan har jag tryckt Svara i på ett inlägg, sen backspace tangenten som raderar tecken för tecken så länge jag håller på knappen.
När editorn är tom trycker jag backknappen (inte X uppe till höger). Då ser man att autosave sparat strax innan man lämnade sidan/editorn, och några tecken blir kvar.
Hade jag tryckt på krysset uppe till höger hade ett tomt svar sparats.
Edit…
Administrator
· Skåne
· 6 554 inlägg
Vi kommer göra en uppdatering av editorn snart som förhoppningsvis fixar några buggar som t.ex. att markören ibland gömmer sig bakom den nedre knappraden. Men vi måste göra ett serverbyte först för att möjliggöra uppdateringen.
Har vi tur så får vi andra förbättringar också på köpet som att ”Radera utkast” också tömmer formuläret, men jag har inga höga förhoppningar.
Har vi tur så får vi andra förbättringar också på köpet som att ”Radera utkast” också tömmer formuläret, men jag har inga höga förhoppningar.
Administrator
· Skåne
· 6 554 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 554 inlägg
@DennisCA Nu har vi ändrat så att man kommer till toppen av sista sidan istället när man som inloggad klickar på de fetmarkerade rubrikerna under Senaste inläggen på startsidan.DennisCA skrev:
Vi får helt enkelt känna lite på hur det känns.
Per Eskilsson skrev:Ladda upp en skärmdump så att vi andra ser det du ser. Då blir det lättare för oss andra att förstå problemet och hjälpa till.
Så här tar du skärmbild med Android, iPhone eller Samsung:
Ladda sedan upp bilden genom att:
- Tryck och håll ned strömknappen och knappen som höjer volymen.
- Släpp knapparna när du hör slutarljudet eller när du ser att skärmen blinkar.
- Skärmbilden sparas i telefonens kamerarulle.
Så här ser det ut i standardläget:
- Klicka på knappen där det står ”Ladda upp bild/video” till vänster om Skicka-knappen.
- Välj ”Bibliotek” och klicka på bilden och ”Lägg till”.
- Skriv lite text i formuläret och avsluta med att klicka på ”Skicka”.
[bild]
Och så här ser det ut när man klickar på ”[ ]”-knappen och aktiverar det lite mer avancerade så kallade BB-kod-läget:[bild]
Systemet kommer sedan ihåg vilket läge man hade senast så när man vill tillbaka till standardläget så får man klicka på [ ]-knappen igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser min "gröna" del ut. Beror det på webbläsaren hur det ser ut?
Jag har en 1 år gammal Samsung a54 och således samsung internet. Ibland kommer en stänkare "körs i chrome"
Jag är värdelös på sånt här så jag är nog ett hopplöst fall!