349 573 läst · 5 200 svar
350k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Det som efterfrågas är egentligen alltså sunt förnuft och allmänt forumhyfs från medlemmarna inte ai-svar generellt, det tror jag är svårt att reglera med en forumregel.useless skrev:Jo, om det är någorlunda korrekt. Man kan dessutom välja att bara ta med relevanta delar av AI-svaret i stället för att helt okritiskt klistra in hela textmassan.
Annars är ju inte svaret mer givande än att be TS söka själv.
Flera gånger har jag sett 50+ rader långa haranger med tveksamt innehåll som svar på till synes enkla frågor. Även om innehållet kanske är rätt i sak är det svårt att hitta lösningen på problemställningen i den långa, utsvävande och oftast lite svårlästa texten.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 813 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 813 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 611 inlägg
Varför måste alla funktioner ha flera tillvägagångssätt? 🤷♂️ Nä, jag tar skärmdump med handflatan och stänger av med bara avstängningsknappen i fortsättningenMultiMan skrev:
Nä nu går jag ut i solen! 😎
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 813 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 813 inlägg
Många telefoner går inte att stänga av med bara avstängningsknappen längre, kanske en majoritet. Min Pixel 9 tar fram Gemini t ex. Kanske går att ändra, men jag tycker det fungerar bra att dubbeltrycka för att slippa avstängning i onödan.
Jag har en a54 samsung, 1 år gammal och innan dess också en a54 som jag bara hade i 3 mån (innan den blev tappad och överkörd av ett antal bussar). På den korta tiden var det olika nya tillvägagångssätt, bl.a på skärmdumpar. Men tycker det fungerar bra med handflatan, likaså avstängninsknappen. Jag valde samma telefon eftersom jag "kunde den" vilket sen inte stämdeMultiMan skrev:
De senaste 3-4 androidtelefonerna har tagit screenshot med power+volym ner. Sen brukar det finnas ytterligare modellspecifika metoder/appar beroende på tillverkare, men standardknappkombinationen funkar alltid.MultiMan skrev:
Avstängningsmenyn får jag fram genom att hålla inne "sidoknappen + volym ner" (fast funktion), snabbt tryck på "sidoknappen + volym ner" ger skärmdump (valbar funktion).K Kakelugnen566 skrev:Jag har en a54 samsung, 1 år gammal och innan dess också en a54 som jag bara hade i 3 mån (innan den blev tappad och överkörd av ett antal bussar). På den korta tiden var det olika nya tillvägagångssätt, bl.a på skärmdumpar. Men tycker det fungerar bra med handflatan, likaså avstängninsknappen. Jag valde samma telefon eftersom jag "kunde den" vilket sen inte stämde
Dubbeltryck på sidoknappen öppnar kameran (valbar funktion), hålla inne sidoknappen startar bixby (valbar funktion).
Tack för svar, men jag behåller mina grepp, gillar när det är bekant 😀Demmpa skrev:
Det finns 5 olika sätt till skärmdump, men lär dig knapparna.K Kakelugnen566 skrev:
Jag tycker dock tajmingen för att få till skärmdumpningen är störande och med mitt plånboksfodral måste jag byta grepp. Krävs viss träning...