P
mexitegel mexitegel skrev:
Står på min önskelista sedan länge också. Workarounden så länge är bokmärken i webbläsaren - men det funkar ju sådär i längden mellan olika enheter/byten av datorer och uppgraderingar osv....
Med Google Chrome kan man synka bokmärkeslistorna mellan sina apparater. Jag misstänker att det går att göra med en del andra webbläsare också.
 
Går även med firefox, men vill man skicka upp allt i molnet?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P pmd skrev:
Med Google Chrome kan man synka bokmärkeslistorna mellan sina apparater. Jag misstänker att det går att göra med en del andra webbläsare också.
Det förutsätter ju att man kör chrome på alla sina enheter, det vare sig gör jag eller tänker göra.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Funktion för "Läs senare". Det enda sätt jag tror fungerar är att kunna markera ett inlägg som oläst, eller om det inte är möjligt, hela tråden.
@tveksamt @Emil.P @Nötegårdsgubben @pmd @mexitegel @useless
Funktion för att Spara/läsa senare/bokmärka ligger härnäst på att göra-listan.

Vi är mitt inne i ett projekt som vi jobbar för fullt med nu men jag hoppas och tror att vi kan lyckas smyga emellan med den efterlängtade bokmärkesfunktionen och lansera den inom 2 veckor.
 
  • Gilla
  • Älska
Steffo6804 och 8 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Går även med firefox, men vill man skicka upp allt i molnet?
Alla kanske inte vill det. Själv bryr jag mig föga om vem som får se mina bokmärken.

Det finns (eller fanns åtminstone) programvara för den här sortens synkronisering att köra på egen dator för den som ogillar moln. Jag körde det ett tag, men när Google gjorde motsvarande på ett för mig enklare sätt så gick jag över till det.
 
P pmd skrev:
Alla kanske inte vill det. Själv bryr jag mig föga om vem som får se mina bokmärken.
Om du aktiverar synkronisering så är det betydligt fler saker än bara bokmärken som skickas till molnet. Alla lösenord, sparade betalkort, mm...
 
P
Kredit- och betalkort sparar jag absolut inte.
Jag sparar sådana lösenord som inte kan åsamka mig ekonomisk skada om de kommer på vift.
 
Jag har sedan länge använt RSS-feeden för Byggahus som ett sätt att hålla koll på alla nya trådar som kommer och se vilka som är intressanta att läsa.

Nu säger Feedly att det inte går att nå feeden längre, och det senaste som kommer upp är cirka 19 dagar gammalt. På byggahus.se/forum/forums/-/index.rss står det också att sidan inte kan hittas.

Är det här en medveten förändring eller något som kan fixas? För min del är det väldigt mycket enklare att hitta vad som är intressant i Feedly (och sedan läsa det på webben). De trådar jag inte är intresserad av sveper jag bort och så kommer de aldrig tillbaka, det jag vill läsa nu läser jag på en gång, och det jag vill titta på senare får ligga kvar i feeden.
 
Det är en medveten förändring. Orsaken är att oseriösa aktörer återpublicerat innehåll från Byggahus.se som sitt eget på oseriösa sajter.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Ser att man kan spara inlägg nu. 👍

Kan man hitta dem man sparat också, om man säg kör iphoneappen?

Edit: Ah, under Notiser/sparat. Intuitivt! 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tjoho!
Den här funktionen verkar riktigt, riktigt lovande!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Funktion för att Spara/läsa senare/bokmärka ligger härnäst på att göra-listan.

Vi är mitt inne i ett projekt som vi jobbar för fullt med nu men jag hoppas och tror att vi kan lyckas smyga emellan med den efterlängtade bokmärkesfunktionen och lansera den inom 2 veckor.
@Boilerplate4U, @Klaugust, @civilingenjören, @breakman, @Maria T, @engs, @MultiMan, @sunqan, @tommib, @ClasseClas, @Mikael_L, @ullberg, @richardtenggren, @jac, @BirgitS, @Johnny Viking, @pmd, @fia_mstd, @Emil.P, @pmd, @mexitegel, @useless, @Steffo6804, @Alfredo, @Jensa86, @Bo.Siltberg,
@Keiller, @Snigla, @Nimajneb, @Chrissofsweden, @Demmpa, @cpalm, @yonna

Ja, äntligen går det att spara inlägg. Listan över dina Sparade inlägg finner du enklast under Notiser > Sparat.

Det går även att skriva egna anteckningar för varje bokmärke och det går att tagga bokmärkena (även om själva taggandet buggar eftersom man måste skriva ett kommatecken eller trycka på enter för att taggen ska sparas).
 
  • Gilla
  • Älska
blackarrow och 15 till
  • Laddar…
tommib
Lovely. Ett sätt att lägga ännu mer tid på ByggaHus.

Min fru tackar er från botten av sitt hjärta...
 
  • Haha
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Lovely. Ett sätt att lägga ännu mer tid på ByggaHus.

Min fru tackar er från botten av sitt hjärta...
Hänga här eller gräva i källaren, gör det verkligen någon skillnad för henne?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
tommib
Vad som skulle göra skillnad är BH-trådar i poddformat. Lyssna och gräva samtidigt!

Men ja, det gör skillnad. BH är bara "slöande" medan grävandet ändå uppvisar progress...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.