Jag upplever att om jag lägger in en bildlänk och trycker "infoga" så läggs bilden in och inlägget skickas, känns som en bugg.
Vet inte om det kan vara att knapparna hamnar ovanpå varandra 🤔

FF på Android.

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tycker det är tråkigt att många trådar spårar ut när de hamnar på förstasidan eller i ett nyhetsbrev, många som har skrivit väldigt få inlägg på forumet stormar in i tråden, läser inte mer än första inlägget och kommenterar på detta trots att det redan skrivits 100 inlägg och TS förtydligat. Detta gör att tråden i princip omöjlig att följa.
Min tanke är ju att det kanske är rätt dumt att "annonsera" långa trådar på det viset. Om folk har diskuterat grejer i flera månader så är det väl ingen vits att försöka locka in nytt folk till tråden genom att länka till den från förstasidan?

Eller kanske skulle såna länkar kunna leda till en version av tråden som det inte går att kommentera i? Om nån nödvändigtvis vill kommentera i tråden så behöver de leta upp den i forumet för att kunna göra det? Man länkar helt enkelt till en read-only-version av tråden?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
richardtenggren
N Nerre skrev:
Min tanke är ju att det kanske är rätt dumt att "annonsera" långa trådar på det viset. Om folk har diskuterat grejer i flera månader så är det väl ingen vits att försöka locka in nytt folk till tråden genom att länka till den från förstasidan?

Eller kanske skulle såna länkar kunna leda till en version av tråden som det inte går att kommentera i? Om nån nödvändigtvis vill kommentera i tråden så behöver de leta upp den i forumet för att kunna göra det? Man länkar helt enkelt till en read-only-version av tråden?
Du tror inte anledningen är att skapa trafik till tråden/forumet och ju fler inlägg desto mer trafik vilket genererar intäkter för forumet?

• Gilla
rolflidvall och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte forumet får mer pengar ju mer folk skriver, det är ju när folk läser som reklamen visas. Alltså antar jag att länkningen är för att få folk att läsa trådarna och scrolla igenom dem.

En person som läser en tråd genererar väl lika mycket som någon som skriver i tråden, båda två resulterar i att sidan laddas en gång. Eller?

tveksamt tveksamt skrev:
En person som läser en tråd genererar väl lika mycket som någon som skriver i tråden, båda två resulterar i att sidan laddas en gång. Eller?
Men en som skriver gör så att tråden blir "oläst" hos alla som följer tråden och på så sätt genereras det indirekt mängder med trafik.

Sant, så att någon skriver genererar ett besök, precis som när någon läser.
Men följdeffekten blir att ytterligare några tillkommer när någon skriver, så den faktiska trafiken ökar mer för att någon skriver. Bra poäng.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag verkar halvt om halvt ha blivit av med mitt premiummedlemskap. Skulle filtrera lite i en tråd och upptäckte då det här:
Skärmdump av en webbplats, premium-erbjudande, filtreringsalternativ för inlägg, användargränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick också en kommentar härom dagen om att min motorsåg bredvid namnet inte syntes (även om jag ser den själv), och den tror jag också är en premiumgrej.

Har jag blivit Volvo? Alltså ganska premium, men inte riktig premium?

Jag vet inte ens var man ser om man är premiummedlem. Jag har förmånen att vara det genom aktivt användande och verkar uppfylla kriterierna jag har det på fortfarande, men det jag uppskattar mest med premiumeriet buggar nu. Och kanske inte bara för mig.

Har testat att logga ut och in igen utan skillnad. Kör iphoneappen.

Edit: Här kan man se symbolbuggen:
https://www.byggahus.se/forum/threads/gaaaahhhh.378591/post-5430801

Redigerat:
  • Gilla
Demmpa och 2 till
  • Laddar…
Och när jag ändå är igång (en allmän undran som diskussionen i den länkade tråden visar):

Hur byter man egentligen symbol?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag ser din motorsåg om det gör dig lugnare.

• Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag som nyligen tagit mig tillbaka till sällskapet som tillbringar så mycket tid på forumet att vi premieras för det har också upptäckt att jag inte kan redigera min symbol 🤔

Kan meddela att inte heller jag får filtrera trådar.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Frågan är då: Har jag premium eller ska jag skaffa premium?

Webbsida skärmdump, forumlayout, feedbackbegäran, knapp för premiumtjänst, användargränssnittselement, svenskspråkig text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan meddela att inte heller jag får filtrera trådar.
Inte jag heller. Fungerade för några dagar sedan.

Kommer inte ihåg om jag har gjort fimtrering i dag, men har för mig att jag gjorde det i går iaf.

Så något har hänt.

Funkar inte heller för mig. Något har hänt @cnils.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.