Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Funkar inte heller för mig. Något har hänt
Kanske vi har misskött oss och blivit nedgraderade? 😂

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
SkyNet. It has begun!

richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Funkar inte heller för mig. Något har hänt @cnils.
Hoppas han mår bra! 🤭

• Gilla
  • Haha
Mats och 5 till
  • Laddar…
Nu fungerar filtreringsfunktionen igen.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Och nu kan jag byta ikon igen =)

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Dark Mode?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur byter man egentligen symbol?
Det är fixat nu så att jag kan byta "premiumikon". Antar att det även fungerar för dig nu.

Nu hände något med min premiummikon men jag bytte till en fin liten traktor istället och det fungerar. Minns inte vad jag hade innan. Ett vedträ kanske?

Animerad figur, liknande populär spelkaraktär, bredvid text: "Alfredo Premiumikon: Trä Besserwisser". Avatar eller profilbild. En tecknad figur liknande Super Mario, blå hängslebyxor, röd mössa, namn "Alfredo" och titeln "Besserwisser" bredvid en traktorikon.

Kan man tänka sig en liten justering av citat-regeln?
§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen.
Det är (inte helt sällan) som inlägg skrivs mellan det att någon svarar på ett inlägg och det att inlägget faktiskt postas. Det betyder att något som från början såg ut att bli ett direkt svar på inlägget ovanför nu kommer senare i tråden och det blir därmed otydligt vem som svaras.

Det modereras ju heller inte när någon klickar på svara i det senaste inlägget och därmed infogar ett citat från inlägget direkt innan, varför det bruket nog får anses följa reglerna.

Regeln är helt enkelt lite hårt skriven, både efter hur citatfunktionen normalt används och hur regeln efterlevs.
Nu är mycket av det här ganska personbundet, men i brist på andra sätt att komma till rätta med det problemet vore det ju enkelt att justera regeln till hur den används.

• Gilla
  • Älska
Claes Sörmland och 6 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det är (inte helt sällan) som inlägg skrivs mellan det att någon svarar på ett inlägg och det att inlägget faktiskt postas.
Och vore det möjligt att införa funktionen, som en del andra forum har, med en "varning" om det kommer nya inlägg i tråden medan man håller på att svara, vore det bra.

• Gilla
Daniel 109 och 3 till
  • Laddar…
Det finns ju redan?

mexitegel mexitegel skrev:
Det finns ju redan?
En varning vid nya inlägg medan man svarar? Det har jag aldrig sett!

• Gilla
Daniel 109 och 6 till
  • Laddar…
Om man redan följer tråden så kan man få en notis att det har kommit inlägg i tråden medan man skriver.

Alfredo Alfredo skrev:
En varning vid nya inlägg medan man svarar? Det har jag aldrig sett!
På PCn kommer det upp nått vill jag minnas, om det är medans man skriver eller när man trycket på posta minns jag inte

Jag har aldrig sett det. Gör en skärmdump nästa gång.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.