Alfredo Alfredo skrev:
Samma webbläsare som vanligt? Vilken webbläsare är det?

Du kanske har gjort slut på alla markörer under veckan och tilldelats en ny uppsättning inför helgen. 😂😂😂
Chrome. Och nu är markören borta igen. Det kommer och går tydligen.

Skärmdump av ett foruminlägg med textdialog, emojier och ofullständig mening.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och sen när jag redigerar in skärmdumpar är den där igen
Skärmdump av en webbläsare visar forumkonversation, text om webbläsartyp, markörproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Egendomligt...
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror den bara syns för de som inaktiverat infinite scroll. Varför vet jag ej.
Vem har kommit på den dumma idén att lägga in det villkoret?
 
useless useless skrev:
Vem har kommit på den dumma idén att lägga in det villkoret?
Tror du inte det finns någon "teknisk svårighet" som gör att det blivit så här? Tvivlar på att det är en medveten design.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vem har kommit på den dumma idén att lägga in det villkoret?
Jag har frågat @cnils varför den funktionen inte finns för infinite scroll som är standard. Men i samma ögonblick jag frågade så insåg jag komplexiten i det hela. Att visa upp informationen kan vara en sak, men vad ska hända när man klickar på länken, det är inte lika enkelt.
 
Jag har ett vagt minne av att den svårigheten diskuterats tidigare, men jag kan ha fel. Det är dock ovanligt. Särskilt på Internet 😀.
 
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Men i samma ögonblick jag frågade så insåg jag komplexiten i det hela. Att visa upp informationen kan vara en sak, men vad ska hända när man klickar på länken, det är inte lika enkelt.
Det blir ju mycket bättre bara av en informationstext utan en länk. När man får informationen om att det har kommit in ett inlägg så kan man ju själv ta ställning till om man vill lägga till ett citat av det man svarar på eller ladda om sidan efter att ha sparat utkastet eller ignorera inlägget så länge.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Hur räknas bästa svar? Jag blir mest hedrad när jag får ett sådant, och gläds mer åt det än bryr mig om nån räkneövning egentligen, men råkade nyligen ut för en ovan situation och kom att tänka på detta.

För någon dag sedan fick jag en bästa svar-markering på ett inlägg. Idag fick jag en bästa svar-markering för ett annat inlägg – i samma tråd.

Har jag fått två bästa svar då, eller ett? Om TS markerar någon annans svar som bäst, tappar jag min BS-markering då?

Nyfiken! 🤓
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har jag fått två bästa svar då, eller ett? Om TS markerar någon annans svar som bäst, tappar jag min BS-markering då?
”Ett och ja” är mina svarsförsök. Att ditt första bästa svar i tråden rimligen inte längre är markerat är väl lätt att kolla.

Om sen matematiken räknar rätt om vi har en rejält ambivalent TS har jag ingen aning om.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Ja, det var ju nu när du säger det lätt kollat. Bara det ena är listat som BS under min profil och mängden BS där motsvarade antalet det står att jag har.

Avmystifierat.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
och mängden BS där motsvarade antalet det står att jag har.
Vad är "mängden BS där" respektive "antalet det står att jag har". För mig låter det som samma sak så jag måste missa något.
 
Jag räknade antalet BS jag hade. Det stämde med siffran som står summerad över mängden BS jag fått ur mig. Hade det räknats dubbel BS i den aktuella tråden men jag bara sett ett av dem hade det ju rimligen skilt ett (1) inlägg mellan de inlägg som stod i listan och det räkneverket fått ihop.

Mycket BS blir det! 😉
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag räknade antalet BS jag hade.
Förhoppningsvis har du inte så mycket BullShit i din profil 😆
(btw, ingen markör, Edge på Mac)
 
  • Haha
blackarrow
  • Laddar…
Det förekommer BS av alla de slag från det här hållet!
 
  • Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Hur ser man om man har "Premium"? Blir fundersam när jag ser annonser på " paddan" ( Android), men inte på PC eller mobiltelefonen. Den lilla symbolen ( stickpropp på sladd) intill namnet är också borta.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Hur ser man om man har "Premium"
Det står längst upp till vänster bredvid huset. Sen ser du det även på den lilla symbolen som "gubben" har men inte du för tillfället.

Som jag har fattat det, ska tilläggas.

Skärmklipp av användarprofil från en svensk online community eller ett forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.