Så här ser det ut, webbläsare på telefonen, dyker upp under tiden man skriver:

Skärmdump av forumtråd där en diskussion om flyttning av tunga objekt som betongtrappor förs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Om man redan följer tråden så kan man få en notis att det har kommit inlägg i tråden medan man skriver.
Ok du menar antagligen om man har Alltid/Ibland här:

Inställningsfönster för notifieringar på en webbsida. Alternativ: Alltid, Ibland, Aldrig. Knappar: Spara, Avbryt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fast då skulle i alla fall jag drunkna i notiser.

Den funktion en del andra forum har är att det dyker upp en "text" precis där man håller på att komponera sitt inlägg som "varnar" för att det kommit nya inlägg i den tråd man håller på att posta till.

• Gilla
Daniel 109 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Så här ser det ut, webbläsare på telefonen:
Det där har jag aldrig sett! 😮 Då kör jag iofs normalt Firefox på dator och BH-appen på telefoner/plattor.

Men det är precis det där jag efterlyser.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ganska säker på att det dyker upp på Chrome på PCn också.

@Per Eskilsson sitter säkert inne på svaren :).

mexitegel mexitegel skrev:
Ganska säker på att det dyker upp på Chrome på PCn också.

@Per Eskilsson sitter säkert inne på svaren :).
Kan det finnas någon "hemlig" inställning som jag lyckats slå av tro?

”Ignorera omgivningen” kanske? 😂😂😂

• Haha
  • Wow
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Är det bara jag som inte har en markör när jag skriver, så att man vet var i texten man är? Är ju rätt bra att ha, särskilt om man ska redigera redan skriven text.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Är det bara jag som inte har en markör när jag skriver, så att man vet var i texten man är?
Jag har i alla fall en. Vad använder du för "teknik". Dator, platta, telefon, app/webbläsare, versioner osv.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag har i alla fall en. Vad använder du för "teknik". Dator, platta, telefon, app/webbläsare, versioner osv.
Jag läser byggahus i webbläsaren på telefonen. Android 12. Markören finns när jag skriver på andra forum.

Och nu när jag svarar dig ser jag att nu har plötsligt markören dykt upp igen efter några veckors frånvaro. Utan att ändra några inställningar.

Egendomligt...

Keiller Keiller skrev:
Och nu när jag svarar dig ser jag att nu har plötsligt markören dykt upp igen efter några veckors frånvaro. Utan att ändra några inställningar. Egendomligt...
Samma webbläsare som vanligt? Vilken webbläsare är det?

Du kanske har gjort slut på alla markörer under veckan och tilldelats en ny uppsättning inför helgen. 😂😂😂

• Gilla
  • Haha
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det där har jag aldrig sett! 😮 Då kör jag iofs normalt Firefox på dator och BH-appen på telefoner/plattor.

Men det är precis det där jag efterlyser.
Jag tror den bara syns för de som inaktiverat infinite scroll. Varför vet jag ej.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Är det bara jag som inte har en markör när jag skriver, så att man vet var i texten man är? Är ju rätt bra att ha, särskilt om man ska redigera redan skriven text.
Jag upplevde också att markören försvann tidigare idag när jag redigerade ett inlägg i Chrome på datorn. Jag tror det var första gången jag råkat ut för det. Åtminstone vad jag kan minnas. Varför det uppstår vet jag ej men nu ska jag hålla ett öka på det.

Även jag har råkat ut för att markören försvunnit. Hände vid ett par tillfällen men det är ett tag sedan.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror den bara syns för de som inaktiverat infinite scroll. Varför vet jag ej.
Det är ju alltid det jag sagt att man vinner på att vara förändringsobenägen och bakåtsträvare 😂.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den hade jag aldrig kommit på… Nu blev det ett svårt val. 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.