347 558 läst · 5 149 svar
348k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Det här med att annonser laddas in och justerar storlek, med precis en sådan fördröjning att man hinner klicka på vad man tror är en tråd men så plötsligt blir en länk istället. Riktigt otyg!
Just nu verkar det vara någon bilannons.
Just nu verkar det vara någon bilannons.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 527 inlägg
På förekommen anledning.
Jag tycker det är tråkigt att många trådar spårar ut när de hamnar på förstasidan eller i ett nyhetsbrev, många som har skrivit väldigt få inlägg på forumet stormar in i tråden, läser inte mer än första inlägget och kommenterar på detta trots att det redan skrivits 100 inlägg och TS förtydligat. Detta gör att tråden i princip omöjlig att följa.
Går det inte att stävja detta på något vettigt sätt?
Vet inte om folk skulle läsa en varning där det står "Du svarar på första inlägget i en tråd med X inlägg skrivna sedan dess, läs genom tråden innan du skriver ditt inlägg", eller nått liknande? 🤔
Jag tycker det är tråkigt att många trådar spårar ut när de hamnar på förstasidan eller i ett nyhetsbrev, många som har skrivit väldigt få inlägg på forumet stormar in i tråden, läser inte mer än första inlägget och kommenterar på detta trots att det redan skrivits 100 inlägg och TS förtydligat. Detta gör att tråden i princip omöjlig att följa.
Vet inte om folk skulle läsa en varning där det står "Du svarar på första inlägget i en tråd med X inlägg skrivna sedan dess, läs genom tråden innan du skriver ditt inlägg", eller nått liknande? 🤔
Jag håller med 13 marinen!
Populära trådar om viktiga saker blir ofta till skitkastning när folk ser dem på startsidan och börjar massproducera inlägg och inte bryr sig om att varken läsa eller tänka.
Populära trådar om viktiga saker blir ofta till skitkastning när folk ser dem på startsidan och börjar massproducera inlägg och inte bryr sig om att varken läsa eller tänka.
Banna kontona?13th Marine skrev:På förekommen anledning.
Jag kan nog tyck att en vänlig "varning" borde räcka. Alla är vi barn i början och att resolut kasta ut nykomlingar som "gör fel" tycker nog jag är en väl hård uppfostringsmetod.DennisCA skrev:
Alla "forum/medier/tillhåll" har sina "regler/normer" och en "dum" nykomling bör kanske ändå få en andra chans?
Tyvärr sant, brukar vara en dödsdom för en tråd när den pushas på det viset. Översvämmas av folk som har sina egna käpphästar och genom bara ämnesraden antar dessa har minsta lilla med tråden att göra, och det är långt ifrån alltid nybörjare som är de värsta syndarna.13th Marine skrev:
Jag håller med om problemet, men inser att det faktiskt inte har att göra med vare sig att folk är nya eller att tråden är lång. Två har redan missat vad TS skrivit i denna tråd, varav en skrivit nästan 50 000 inlägg:
https://www.byggahus.se/forum/threads/flytta-ut-koeket-i-vardagsrummet.499400/
https://www.byggahus.se/forum/threads/flytta-ut-koeket-i-vardagsrummet.499400/
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 527 inlägg
Det är inte lätt att göra ett idiotsäkert system, men om man lyckas delvis så blir ju livet enklare.Anna_H skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 527 inlägg