G Ganescha skrev:
Tycker appen hänger sig eller så laddar den segt. Får starta om den. Händer titt som tätt.
Vilken telefon? Vilken version av OS?

iPhone iOS 17
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken telefon? Vilken version av OS?
Iphone iOS 16.7

Det här med att annonser laddas in och justerar storlek, med precis en sådan fördröjning att man hinner klicka på vad man tror är en tråd men så plötsligt blir en länk istället. Riktigt otyg!
Just nu verkar det vara någon bilannons.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
På förekommen anledning.

Jag tycker det är tråkigt att många trådar spårar ut när de hamnar på förstasidan eller i ett nyhetsbrev, många som har skrivit väldigt få inlägg på forumet stormar in i tråden, läser inte mer än första inlägget och kommenterar på detta trots att det redan skrivits 100 inlägg och TS förtydligat. Detta gör att tråden i princip omöjlig att följa.

Går det inte att stävja detta på något vettigt sätt?
Vet inte om folk skulle läsa en varning där det står "Du svarar på första inlägget i en tråd med X inlägg skrivna sedan dess, läs genom tråden innan du skriver ditt inlägg", eller nått liknande? 🤔

• Gilla
RoAd och 14 till
  • Laddar…
Jag håller med 13 marinen!

Populära trådar om viktiga saker blir ofta till skitkastning när folk ser dem på startsidan och börjar massproducera inlägg och inte bryr sig om att varken läsa eller tänka.

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
På förekommen anledning.

Jag tycker det är tråkigt att många trådar spårar ut när de hamnar på förstasidan eller i ett nyhetsbrev, många som har skrivit väldigt få inlägg på forumet stormar in i tråden, läser inte mer än första inlägget och kommenterar på detta trots att det redan skrivits 100 inlägg och TS förtydligat. Detta gör att tråden i princip omöjlig att följa.

Går det inte att stävja detta på något vettigt sätt?
Vet inte om folk skulle läsa en varning där det står "Du svarar på första inlägget i en tråd med X inlägg skrivna sedan dess, läs genom tråden innan du skriver ditt inlägg", eller nått liknande? 🤔
Banna kontona?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Banna kontona?
Skulle alla bannas som läst en tråd slarvigt eller hamnar lite OT blir ni inte många kvar...

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Inte alla, bara nya konton som typ gjort endast några få trollliknande osakliga inlägg.

DennisCA DennisCA skrev:
Inte alla, bara nya konton som typ gjort endast några få trollliknande osakliga inlägg.
Jag kan nog tyck att en vänlig "varning" borde räcka. Alla är vi barn i början och att resolut kasta ut nykomlingar som "gör fel" tycker nog jag är en väl hård uppfostringsmetod.

Alla "forum/medier/tillhåll" har sina "regler/normer" och en "dum" nykomling bör kanske ändå få en andra chans?

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ja det går också, fast inte för vänligt.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tycker det är tråkigt att många trådar spårar ut när de hamnar på förstasidan eller i ett nyhetsbrev
Tyvärr sant, brukar vara en dödsdom för en tråd när den pushas på det viset. Översvämmas av folk som har sina egna käpphästar och genom bara ämnesraden antar dessa har minsta lilla med tråden att göra, och det är långt ifrån alltid nybörjare som är de värsta syndarna.

Anna_H Anna_H skrev:
Jag håller med om problemet, men inser att det faktiskt inte har att göra med vare sig att folk är nya eller att tråden är lång. Två har redan missat vad TS skrivit i denna tråd, varav en skrivit nästan 50 000 inlägg:
[länk]
Det är inte lätt att göra ett idiotsäkert system, men om man lyckas delvis så blir ju livet enklare.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ett helt idiotsäkert system saknar användare.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ett helt idiotsäkert system saknar användare.
1340137958320_250077.png

• Gilla
  • Älska
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.